hammagrella Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 Som ni hör av subject här så är det här med guror och tillbehör inte min home turf. Nå, jag kör mest akustisk gura men har oxå en el-dito som jag larmar lite på då och då. Stärkaren är en simpel Peavey Rage 158, men jag brukar plugga in gitarrkablen direkt via pre-ampen in i ljudkortet. Vill gärna köpa någon form av BILLIG effektbox som gör att man kan variera ljudet lite mer från plankan, typ med dist, chorus etc. Eller är det så enkelt att plug-ins kan ge samma resultat (för jag pratar bara för inspelning här alltså)?? Tips mottages taxamt.
robotapan Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 SimulAnalog Guitar Suite Oh yeah baby!! Marshall RULES!!! (VST-plug, dock ganska CPU-krävande...)
Claes Holmerup Postat 27 april 2004 Postat 27 april 2004 Ett annat alternativ är förstås Amplitube. Du hämtar demoversion på http://www.amplitube.com - eller ber mig skicka en demo-CD med snigelpost till dig... 🙂
robotapan Postat 27 april 2004 Postat 27 april 2004 Amplitube, ja, men Guitar Suite är gratis. Och BILLIGare än så blir det nog knappast...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.