Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag skulle vara jätte tacksam för lite hjälp.

När jag kopplar in ett instrument in i ljudkortet så får jag en signal i qubase mixern men bara på "stereo in", fast jag kan inte få någon signal till audiospåren jag har skapat.

Jag har nyligen fått programmet och är inte så erfaren.

Tacksam för svar

///Morfioro

Annons
Postat (redigerat)

Har du fått den av de snälla farböderna i H20 😕

Farbror steinberg brukar skicka med en manual som tar upp allt man behöver veta som nybörjare...men nu ska jag inte vara grinig..

Detta ämne har avhandlats hundratalsgånger förut, men jag ger dig en liten hint: Man slår på medhörning genom den lilla monitorsymbolen på respektive audiospår.

Funkar inte detta kanske du har gjort fel inställningar eller i värsta fall har ett ljudkort som inte stödjer full duplex..d.v.s inspelning samtidigt som uppspelning och då gäller det bara att köpa ett nytt ljudkort.

Monitor 1

Monitor 2

Monitor 3

Monitor 4

..eller..

Hela långa listan om monitor

Lycka till

Redigerat av Lundin
Postat

tack!

Jag läste igenom trådarna men fick inget svar på mitt problem.

Ljudkortet ska det inte vara något fel med, det är ett nyköpt ESI juli@ v. 1.18.

monitor knappen hjälper inte alls. Det bör väl vara någon inställning som har blivit fel!?

Postat (redigerat)

Ok..på med hårdhandskarna då.

Vilken version av Cubase är det du har?

Har du ställt in ljudkortet rätt i VSTConnections?

Har du installerat drivrutinerna för ljudkortet rätt så Cubase hittar alla in och utgångar samt rätt ASIO-drivisar?

När du säger Cubase mixer: Var är det du tittar? är det inputkanalen eller outputkanalen eller är det masterbussen?

Har du ett internt ljudkort som fortfarande är aktivt? Har du varit inne i VSTSettings och kontrollerat vilka drivrutiner som är aktiva? Är det möjligtvis så att det står emulated eller ännu värre :rolleyes:Full duplex/Direct X eller liknande på raden över funna ljudkortsdrivrutiner?

Redigerat av Lundin
Postat

versionen är sx 2.2

Allt ser rätt ut i VST connections.

Det där med asio driv rutinerna är jag inte säker på men det borde väl blivit rätt för det var inga problem med installationen.

Mixern man får fram med knappen F3, jag får då insignal vid regeln längst till vänster där det står "stereo in" men precis brevid till höger om den där det står audio 1 får jag ingen signal in.

Ljudkortet är internt och aktivt. VST settings hittar jag inte någonstans!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.