Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå alla studio freaks!

Satt och nynna på en låt på jobbet idag! Minns den från förr, när jag var liten.

Den spelades alltid på radion, det var bara ett ljud, som gick om och om och om igen.

Var typ nån enformig melodi av något slag, väldigt skön dock!

Jag vet inte om det var mellan spel, nån speciell radio frekvens eller något.

Nån som vet nånting om detta?

Annons
Postat

Jag vet vilken du menar!

Det är en melodi som går om och om och om igen.

Det var på en svensk radiokkanal. Den låg alltid i när kanalen inte hade mågra program.

Visst är melodin på tio (10) toner?

Postat

Haha ja precis!

Något sådant!!

Tyckte den melodin va så jävla skön! Satt och nynna på den på jobbet idag.

Skulle vilja ha den 😉

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Den spelades på en liten leksaksxylofon. Kanske kan du få tag på den via Sveriges Radios hemsida.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Har för mig att den kallades paussignalen.

Postat

Närradion i Mariestad brukade köra demolåten + diverse komp från en Casio-leksakskeyboard som pausmusik. Ett av "kompen" som de körde lät jävligt coolt på min radio om man ställde tuningen lite off. Då distade det på ett brutalt sätt, lät som värsta avantgarde-industrin.

Postat

ah häftigt! 😕

Har inte fått något svar på mitt mail ännu!

Om dom har låten, tror ni att man kan få den som mp3 då? Eller får dom inte lov att göra så?

musik (oregistrerad)
Postat

Du kan säkert köpa den låten av Sveriges radio, om de nu bara hittar mästerverket!

😕

:musik

Postat
Den spelades på en liten leksaksxylofon. Kanske kan du få tag på den via Sveriges Radios hemsida.

Jag vill minnas att det var riktig xylofon, dessutom nån stämma (eller möjligen oktav) som är vanligt vid xylofon-trakterande.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.