Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ok Pluffo 🙂 ..förstår vad du menar..dvs din hypotes..

JAAAAA! Kan vi inte diskutera igen vad en hypotes egentligen är!? Det ÄR såååååå givande 🙂

Ok kör på..bollen ligger hos dig!..eller 😉

Annons
  • Svar 270
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Postat mest i detta ämne

Postat

1. Varför inte? 2. Inte min, men jag brukar passa honom ibland. (han äääälskar Pluffo! Särskilt att jucka på hans ben tycker han är extra kul 😉 3. Ja, det är riktigt! 4. Njaaaaaa!?

Postat
1. Varför inte? 2. Inte min, men jag brukar passa honom ibland. (han äääälskar Pluffo! Särskilt att jucka på hans ben tycker han är extra kul 😄 3. Ja, det är riktigt! 4. Njaaaaaa!?

1, Kolla själv i NE 😉 ..2...ok..hade själv en hund en gång..han juckade på mitt ben..först förstod jag inte varför..sen sparkade jag honom..ööh..älskar Pluffo taxen!? 🙂 . 3. Oops du håller med mig!?..4.Vadå njaaaaa 🙂

Postat

1. Vad är NE? 2. Nej! 3. Ja 4. Jag är osäker på det här med oändlighet. Om vi börjar med den diskussionen igen finns det dock risk för att den blir oändlig 😉

Postat
1. Vad är NE? 2. Nej! 3. Ja 4. Jag är osäker på det här med oändlighet. Om vi börjar med den diskussionen igen finns det dock risk för att den blir oändlig 😄

Ok Jejje 🙂

1.=Nationalencyklopedin, 2.Hur vet du det så bestämt?, 3.Då är vi kompisar, 4.Ok men då är ditt svar på min fråga Ja!?..jag menar det här med möjligheten att skapa en ny musikstil

Det börjar klarna 😉🙂

Postat
hur som helst ljud kan ju skapas av vad som helst..dvs begränsningarna ligger hos oss själva!!

Ursäkta men det där måste jag avfärda som flum.

Vad menar du egentligen? Skulle du predika så för stenåldersmänniskorna också? "Kom igen, spela lite synthmusik nu era sopor. Ljud kan skapas av vad som helst. Spela på stenar eller nått."

Postat
1. Jaha! 2. Vi frågar! Pluffo, älskar du Doglas? 3. Trevligt 4. Ja, det klart att det går!

Oops..ok

1.Japp, 2.Vilka "Vi",,ööh heter han Doglas, varfär inte bara Dog, 3. Japp, men du får inte jucka på mitt ben 😆 , 4.Fanns det ett så enkelt svar 😉

Postat
hur som helst ljud kan ju skapas av vad som helst..dvs begränsningarna ligger hos oss själva!!

Vad menar du egentligen? Skulle du predika så för stenåldersmänniskorna också? "Kom igen, spela lite synthmusik nu era sopor. Ljud kan skapas av vad som helst. Spela på stenar eller nått."

Ja, de hade inte uppfunnit synthen än. Alltså var de begränsade. Och varför var de begränsade? Jo, för att de inte uppfunnit synthen ännu!

Postat
4.Det finns oändligt(????) många ljudvärldar..så det så 😉😎

Ska vi verkligen gå in på den diskusionen nu igen? 😆

Som sagt, motargument:

1. Att föra ner fysiken på så små nivåer kan lika gärna sätta p för oändligheten som att skapa den.

2. Människan är ändå inte kapabel till att höra dessa små skillnader och det vi inte kan höra, det är inte ljud, och földaktligen saknar det relevans.

3. Grahn gör goda muffins.

Postat
1. Jaha! 2. Vi frågar! Pluffo, älskar du Doglas? 3. Trevligt 4. Ja, det klart att det går!

Oops..ok

1.Japp, 2.Vilka "Vi",,ööh heter han Doglas, varfär inte bara Dog, 3. Japp, men du får inte jucka på mitt ben 😆 , 4.Fanns det ett så enkelt svar 😉

Enkelt och enkelt. Det är väl bara att göra en ny musikstil. Om den blir så bra är ju däremot en annan femma. Har du t ex hört talas om tangentbordsknackarvals nån gång?

Postat

Ja, de hade inte uppfunnit synthen än. Alltså var de begränsade. Och varför var de begränsade? Jo, för att de inte uppfunnit synthen ännu!

Precis. Det är inte så lätt att bara bygga en synth hux flux. Komponenter måste uppfinnas, fiffiga lösningar måste knäckas, idéer måste omsättas...detta är vad vi kallar utveckling. Utvecklingen är nödvändig för att komma åt allt som vi teoretiskt sett kan komma åt.

Som jag sa tidigare, på 1960-talet kunde det inte göra 3D-grafiska bilder heller. Det var en stil som var praktiskt oåtkommlig för dem. Vad är det som är så otänkbart att musik och ljud fungerar på samma sätt?

Postat

Alltså kommer vi att vara mindre begränsade i framtiden då vi kommit på tekniska lösningar vi inte kunnat drömma om idag och då därmed kasnke skapa nya musikstilar. Tänk om man t ex skulle kunna "se" ljud i framtiden!?

Postat

Japp 😉 ..varför inte?..det är väl inte flum 😆

Postat

Nej, jag tycker det var högst konkret och kreativt 😎

Postat
Alltså kommer vi att vara mindre begränsade i framtiden då vi kommit på tekniska lösningar vi inte kunnat drömma om idag och då därmed kasnke skapa nya musikstilar. Tänk om man t ex skulle kunna "se" ljud i framtiden!?

"Se" ljud!? Är det inte det som kallas hörsel!!??

Postat

Nä, alltso om vi skulle kunna uppfinna t ex ett par glasögon så man skulle kunna se ljudvågor! Vilken musik man sjulle kunna göra 😆

Postat

Precis. Det är inte så lätt att bara bygga en synth hux flux. Komponenter måste uppfinnas, fiffiga lösningar måste knäckas, idéer måste omsättas...detta är vad vi kallar utveckling. Utvecklingen är nödvändig för att komma åt allt som vi teoretiskt sett kan komma åt.

Som jag sa tidigare, på 1960-talet kunde det inte göra 3D-grafiska bilder heller. Det var en stil som var praktiskt oåtkommlig för dem. Vad är det som är så otänkbart att musik och ljud fungerar på samma sätt?

öh vad har 3D-bilder med saken att göra 😆 ..nja ljudkällor har och kommer alltid att finns runt omkring oss..det gäller bara att hitta dem..o då skapar vi nya ljudvärldar i vårt musikskapande..så enkelt o flummigt är det..eller 😉

Postat

Falk, nu vet jag inte om du är allvarlig längre eller om du drar mitt ben.

Postat

öh vad har 3D-bilder med saken att göra 😆 ..nja ljudkällor har och kommer alltid att finns runt omkring oss..det gäller bara att hitta dem..o då skapar vi nya ljudvärldar i vårt musikskapande..så enkelt o flummigt är det..eller 😉

Men du kan inte skapa vilken ljudvåg som helst utan rätt utrustning.

Du kan inte skapa vilken uppsättning av färger som helst ( 3D-bilderna ) utan rätt utrustning.

Med ditt argument så borde de ju kunna ha byggt en rymdraket på medeltiden. Alla beståndsdelar som Apollo 13 sedan bestod av existerade ju även på medeltiden.

Postat

Nä, alltso om vi skulle kunna uppfinna t ex ett par glasögon så man skulle kunna se ljudvågor! Vilken musik man sjulle kunna göra 😆

Hört talas om oscilloskop!?

Allvarligt talat synen är bara ett sinne bland andra, iofs det vi förlitar oss mest på i det dagliga livet men när det gäller ljud har vi ett utmärkt sinne redan så jag förstår inte vitsen med dina påståenden. 😉

Postat
Att säga att det inte kommer nya musikstilar är som när man förnekade kvantfysiken. Dvs fel!

Som sagt. Det beror helt på hur vi definierar musikstil, och vilka stycken som ska få kallas musik.

Postat
Att säga att det inte kommer nya musikstilar är som när man förnekade kvantfysiken. Dvs fel!

Ok Jejje 😆 ..du låter klar o tydlig i ditt tänk..hurra för det dualistiska tänkandets makt 😉

Postat

Nä, alltso om vi skulle kunna uppfinna t ex ett par glasögon så man skulle kunna se ljudvågor! Vilken musik man sjulle kunna göra 😉

Hört talas om oscilloskop!?

Allvarligt talat synen är bara ett sinne bland andra, iofs det vi förlitar oss mest på i det dagliga livet men när det gäller ljud har vi ett utmärkt sinne redan så jag förstår inte vitsen med dina påståenden. 😎

Just det 😆

Postat

Som sagt. Det beror helt på hur vi definierar musikstil, och vilka stycken som ska få kallas musik.

vadå stycken 😆

Postat

Ok Jejje 😉 ..du låter klar o tydlig i ditt tänk..hurra för det dualistiska tänkandets makt 😎

Jag håller med! HURRA FÖR MIG! 😆 Men alltså det klart att det kommer nya grejer i framtiden som vi inte tror är möjliga idag. Så har det ju alltid varit. Att säga att vi redan upptäckt alla ljud är ju grymt naivt!

Postat

Ok Jejje 😎 ..du låter klar o tydlig i ditt tänk..hurra för det dualistiska tänkandets makt 🙂

Jag håller med! HURRA FÖR MIG! 😉 Men alltså det klart att det kommer nya grejer i framtiden som vi inte tror är möjliga idag. Så har det ju alltid varit. Att säga att vi redan upptäckt alla ljud är ju grymt naivt!

Vi har redan upptäckt alla ljud 😆

Postat
Varför i herrans namn skulle vi ha gjort det?

Nja det kan ju vara en hypotes..på väg att bli en teori..på väg att bli sanning 😉

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

• Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.