Burnin Sven (oregistrerad) Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 En liten vaggvisa kände för det för nu är det sena natta. Herr äggmannen och krokluren kör som vanligt en Lanefeldt (hon gympingbruden ni vet) kniiip 😄 . Övriga är hjärtligt välkomna att njuta av dessa ganska njutbara softa toner . Göran LÅTNAMN: The golden tie ARTIST/GRUPP: Burnin Sven GENRE: Vagg visa LÅTLÄNGD: ca. 3 minuter KOMPOSITÖR: Burnin Sven PRODUCENT: mig EV. MEDVERKANDE: mig INSPELNINGSÅR: 2004 FORMAT: mp3 STORLEK: ca. 4 meg STATUS: Färdig demo så det räcker åt mig i varje fall http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2746266&q=lo http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2746266&q=hi
bengan_gbg Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Fin låt men det svirlar lite mystiskt om sången tycker jag? Har du dubbat den eller slängt på ngt konstigt i effektväg? Det ger ju lite 60-talsfeeling helt klart...men mest tycker jag det låter konstigt. Hade varit snyggare med "renare" sång tycker jag. Särskilt som det är en vaggvisa. Backa lite på sångeffekterna är mitt tips. Annars bra! Sedan kan man ju för all del fundera på varför vissa forumister får kommentera och andra inte.
91:an Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 Mycket njutbar låt. Bra sång men flangereffekten låter fel. Skulle vilja höra en version utan den.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 (redigerat) Tjena och tack för svaren ska försöka fixa till det har skaffat nytt ljudkort så det tar nog ett tag. Ja jag blev förgrymmad på ett par som bara ville ösa galla och inte kom med nån konstruktiv kritik. Jag uppfattade det som om dom tyckte att jag lika gärna kunde lägga ner. Det kan man väl i och för sig tycka 😕 för jag är ingen världsmästare på det här men jag tycker det är kul och så jävla kasst är inte det jag gör. Hör man att det är en nybörjare som jag då kan man ju hjälpa till istället det brukar jag göra om jag mot förmodan skulle kunna nåt som kan vara av värde för andra. Tack igen, ska försöka fixa till den här låten, det är nog en harmis som måste fixas också inte bara sångljudet. Ska kolla om ni har nått uppladdat i lofi i morrn surfar på modem så det är ett mörker att lyssna på låtar här, alla verkar ha bredband. Göran Redigerat 17 november 2005 av Burnin Sven
Egghuvud Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Förmodar att du syftar lite på mig när du blir trött på folk. Men som sagt jag skall försöka bättra mig. det här låter roligare än bluesen tycker jag. men ljudet är tyvärr mycket underligt. Är det lågt kodat? HUr många kb/s? Hur spelar du in? Är det porta eller? Det låter som sagt var underligt om sången som det ligger något slags effekt som grötar till det. Skulle vara kul att höra ett större arrangemang. kanske med lite stråkar eller med en vanlig popsättning.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Tjena ja du har rätt tar väl i lite för mycket när jag blir förbannad men det är jag nog inte ensam om här på klotet . Är nog inte heller van med den lite hårdare tonen som kan förekomma här ibland. Som du förstår så snackar du med en glad amatör med en ganska naiv inställning till låtskrivning. Mycket är ju givetvis skräp som jag gör om man sätter det i ett större samanhang. Men nån krokodiltår finns det nog i produktionen och jag jobbar oförtutet vidare på att eventuellt skriva en till. Jag är inte ensam att ha den här inställningen, jag har träffat många på internationella siter som Muses muse och Soundclick. Du skulle bara höra en del som finns uppladdat på dessa siter. Det är en salig blandning kort sagt men på nåt sätt så är den där naiva inställningen till musikskapande ganska frisk och oförstörd och ibland även nyskapande. En del är bara hur jävla riktigt skitbra som helst men kan dölja sig bakom musik som för den oinvigde eller kanske finsmakaren med höga krav låter kort sagt för jävligt . Jag försöker lyssna efter det där lilla fröet som kan finnas där inne och en sak har jag fått klart för mig och det är att det finns folk där ute som är bara så jävla bra på musik men totalt oförmögna att förverkliga sin musikaliska vision. Det kan vara ungdomar i början av kariären eller en frånskild hemmafru med en supertext om hjärta o smärta etc. etc. dom försöker jag att peppa efter bästa förmåga. Nåja skitsamma om det. Den här är inspelad på PC Guillemot Pro Isis ljudkort (16 bitars) har några stormembransmickar TSM, MTL, Adk, Samson och Behringer Mic 200 preampar kort sagt lågbudget läget. Har bytt till Terratechkort nu så kanske det blir lite högre upplösning i fortsättningen. Kör även snikläget (gratis) på Sound Click så det blir lågupplöst uppladdning (via modem som jag har tjatat om en del förut). Får se hur det blir med arr och ev. stråkar och grejor, ja föresten du får den om du vill sätta tänderna i den. Har hört av andra att du är en jäkel på det här så hör av dig så fixar vi detaljerna om det kan va intressant. Kunde vara riktigt skoj att få höra en proffsversion. Göran
Jejje Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Jag tycker att grundmelodin och gitarrspelet är riktigt skönt! Sången har jag lite problem med. Inte rent tekniskt, vilket du gör bra, men soundet. Det känns som att du verkligen varit ute efter 60-talssoundet så mycket att det har gått överstyr. Rätt tanke med effekterna men minska ner på dem. Nu känns sången lite för avlägsen ch smälter inte riktigt in med gitarren.
Burnin Sven (oregistrerad) Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Tack Jejje ja många har haft synpunkter på det så i nästa version så kommer det att bli lite renare, förhoppningsvis kanske bäst att tillägga 😄 . Är ingen bra musiker eller inspelningstekniker så det kan bli lite som det blir 😉 . Tack igen Göran
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.