Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, sÄ var man hÀr igen. Har varit medlem i snart 2 Är hÀr pÄ studios forum, men bara varit hÀr nÄgon gÄng de senaste mÄnaderna. MÄnga nya medlemmar som man inte kÀnner igen ser jag. Jag skrev nÄgon presentation för lÀnge sedan men det Àr nog dags för en ny.

Är en 26-Ă„rig snusande gitarronanist. Spelat elgitarr sedan jag var 10. Lirade först i diverse punkband och senare ett par dödsmetallband med "kalle-anka-sĂ„ng". Under den senare tonĂ„rsperioden var det powermetal som gĂ€llde. Övade skalor och coola licks till metronom 10 timmar om dagen i nĂ„gra Ă„r, det var det som gĂ€llde om man skulle vara en av de tuffa grabbarna tydligen. Spelade i ett band som hette Freternia och det ledde till skivkontrakt. Efter att vi slĂ€ppt första fullĂ€ngdaren sĂ„ hoppade jag av för att istĂ€llet börja ta lite teorilektioner av en jazz-snubbe som jag kom i kontakt med. Fy fan, de dĂ€r jazzkillarna kan verkligen lira alltsĂ„.

Vad det gĂ€ller datorer och musik sĂ„ började jag som mĂ„nga andra med trackerprogram pĂ„ en hederlig Amiga. Övergick sĂ„ smĂ„ningom till Cubase som fortfarande anvĂ€nder.

Vad det gÀller musik sÄ tycker jag inte att det spelar sÄ stor roll vad det Àr för genre. I grund och botten sÄ handlar ju allt om toner och takter. Lyssnar dock mest pÄ metal av olika slag, gillar energin.

Startade förra Äret ett metalprojekt som gÄr under namnet Cromonic. Har spelat in en demo Àn sÄ lÀnge, ytterligare en Àr pÄ vÀg. Lite svÄrt att fÄ tiden att rÀcka till bara dÄ jag Àr gift, har hund och precis köpt ett hus. Till rÄga pÄ allt sÄ hÄller jag pÄ att bygga en inspelningsstudio i kÀllaren.

Gillar skogspromenader och stora bröst.

/Yxan

Annons
Postat

Hej igen! VÀlkommen Äter! (sÀger jag som egentligen Àr nyare medlem Àn dig)

Hur gÄÄr det i ryydaaaal!? :rolleyes:

FĂ„r du till studion nĂ„got? Nu har du ju lite konkuranns med Fredman nu nĂ€r han hĂ„ller till i trakterna av Hyssna 😄

Ha det sÄ bra!

Postat (redigerat)
... lite svÄrt att fÄ tiden att rÀcka ...

..vet PRECIS hur det Àr..welcome back!!!... :rolleyes:

Redigerat av slaptap
Postat

SedĂ€r, vĂ€lkommen tillbaka! 😄

Vem gillar inte skogspromenader? :rolleyes:

Postat
Hej igen! VÀlkommen Äter! (sÀger jag som egentligen Àr nyare medlem Àn dig)

Hur gĂ„Ă„r det i ryydaaaal!? đŸ˜±

FĂ„r du till studion nĂ„got? Nu har du ju lite konkuranns med Fredman nu nĂ€r han hĂ„ller till i trakterna av Hyssna 😉

Ha det sÄ bra!

Tackar! Jo jag sÄg att han flyttat Studio Fredman till Hyssna men det Àr nog inget att oroa sig över (skratt), han spelar i en helt annan division sÄ att sÀga.

Det har gĂ„tt lite trögt hĂ€r med studion, det Ă€r inte sĂ„ mycket kvar dock sĂ„ jag hade tĂ€nkt att ta mig i kragen och göra klart det nu. 🙂

Postat
... lite svÄrt att fÄ tiden att rÀcka ...

..vet PRECIS hur det Ă€r..welcome back!!!... đŸ˜±

Tackar!

Postat
VĂ€lkommen tillbaka.

Jazzinfluenser? Àr det genrebrytande lÄtar pÄ gÄng?

Nej det vet jag inte, men man ska aldrig utestluta nĂ„got. Men jazz Ă€r schysst. đŸ˜±

Postat
VÀlkommen tillbaka! Du har varit saknad! Hoppas pÄ mÄnga goda gitarronanier!

Kul att ha varit saknad đŸ˜± Lovar att det blir en del onani framöver!

Postat
Tjenare din gamle rÀv!

Fan nu fÄr du allt slÀnga upp lÄtarna frÄn Wicked Samurai.

Men vad fasen, Àr det inte Micke?! Det var inte igÄr!

Postat

Men spela FORTARE FÖR FAN!

hehe... đŸ˜±

VÀlkommen tillbaks! Jag noterade att demon lÄg öppen för hemtankning pÄ din/Er hemsida. Goa grejjer.

/Bengan

Postat (redigerat)
Tjenare din gamle rÀv!

Fan nu fÄr du allt slÀnga upp lÄtarna frÄn Wicked Samurai.

Men vad fasen, Àr det inte Micke?! Det var inte igÄr!

Det stÀmmer! Nej det var verkligen inte igÄr du. Jag skickar ett pm till dig inom en snar framtid.

Du föresten, jag har kvar vĂ„r gitarrbattle (ja, den som jag knĂ€cker dig rakt av 😕 ).

Redigerat av Eternal
Postat

vÀlkommen tillbaks!

Punkbanden du spelade med,Àr det nÄgra man kan kÀnna till?

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

SÄ dÀr sitter du och bröstar upp dig nu igen!

Halloj!

:rolleyes:

:musik

Postat

WhÀlkommen tillbaka! Bra gitarrister fÄr man aldrig nog av!

Postat

VĂ€lkommen tillbaka! 😉

Postat

NÀmen hallÄ, dÀr Àr ju du igen. VÀlkommen tillbaka!

• 2 veckor senare...
Postat

Tackar allihop! Men fan det har blivit för mycket medlemmar hÀr nu, omöjligt att hÀnga med i allt tycker jag... uÀÀh

Postat
Till rÄga pÄ allt sÄ hÄller jag pÄ att bygga en inspelningsstudio i kÀllaren.

HallÄ igen. Ja, hur gÄr det med studiobygget. Kan du inte lÀnka till lite nya studiobyggbilder?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.