Dreamtones Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Hejsan! Vad är denna tråd till för? Att presentera sig själv? Är 22 år i alla fall... Ganska nyinflyttad i Växjö, pluggar Musikvetenskap här. Har producerat egen musik mer eller mindre seriöst under 9 år. Började med FTII och bytte för ett par år sedan till Renoise. Köpte första numret av Studio för ganska länge sen när de recenserade Renoise 1.281. Har de recenserat den senaste (mycket förbättrade) versionen, btw? Aja, vet inte vad mer man kan berätta. mvh /k_e (mer känd som "Kricke") Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Gote Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Halloj! Välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Hallå på dig! Välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Hejhej! Trackermänniska... Kanske inte så stor vits att fråga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju några möjliga svarsalternativ iallafall, så vi kör på... 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 hjärtligt välkommen Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Eternal Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Hej på dig! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 15 november 2005 Trådstartare Dela Postat 15 november 2005 Hejhej! Trackermänniska... Kanske inte så stor vits att fråga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju några möjliga svarsalternativ iallafall, så vi kör på... Vilken genre tänker du på ? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Hej vetenskapsman. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Bunga Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Hej och välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 15 november 2005 Trådstartare Dela Postat 15 november 2005 (redigerat) Hej vetenskapsman. Vilket varmt välkomnande från dig då Men alla andra, Tackar! Redigerat 15 november 2005 av k_e Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Hej vetenskapsman. Vilket varmt välkomnande från dig då Oj oj, det var inte menat som något negativt. Kanske lät det så. Ursäkta. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 15 november 2005 Trådstartare Dela Postat 15 november 2005 Hej vetenskapsman. Vilket varmt välkomnande från dig då 😱 Oj oj, det var inte menat som något negativt. Kanske lät det så. Ursäkta. Ja tyckte det lät lite dumt bara, men ursäkten godtas. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Tjabba! Själv kör jag Madtracker 2 när jag trackar. Händer då och då att jag gör fulla produktioner i det 😮 Välkommen! /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Välkommen till forumet! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 Hej vetenskapsman. 😆 det ser lite underfundigt ut..men inte stötande. Kricke: Välkommen hit Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
android Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 (redigerat) Hejhej! Trackermänniska... Kanske inte så stor vits att fråga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju några möjliga svarsalternativ iallafall, så vi kör på... 😎 Vilken genre tänker du på ? 🙂 Är dåligt insatt i den elektroniska dansmusikens olika subgenrer, så jag brukar kalla allt för "techno".... 🙂 Men det är väl iallafall där nånstans de flesta trackersarna (oj, är det ett ord?) brukar hålla till..? Eller? 🙂 Redigerat 16 november 2005 av android Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Valdez Postat 16 november 2005 Dela Postat 16 november 2005 Tjenare och välkommen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 17 november 2005 Dela Postat 17 november 2005 Skoj med fler växjöbor, vi får ta och ses någon dag! Snart dags för nästa IRL här tycker jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 17 november 2005 Dela Postat 17 november 2005 Tjena! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sushi Brother Postat 17 november 2005 Dela Postat 17 november 2005 Hejsan! Vad är denna tråd till för? Att presentera sig själv? Är 22 år i alla fall... Ganska nyinflyttad i Växjö, pluggar Musikvetenskap här. Har producerat egen musik mer eller mindre seriöst under 9 år. Började med FTII och bytte för ett par år sedan till Renoise. Köpte första numret av Studio för ganska länge sen när de recenserade Renoise 1.281. Har de recenserat den senaste (mycket förbättrade) versionen, btw? Aja, vet inte vad mer man kan berätta. mvh /k_e (mer känd som "Kricke") Tjena k__e, Jag kör också Renoise, betald version tom eftersom den är så billig. Den nya versionen tycker jag är en stor förbättring och passar mig utmärkt till komposition. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sushi Brother Postat 17 november 2005 Dela Postat 17 november 2005 Hejhej! Trackermänniska... Kanske inte så stor vits att fråga vilken sorts musik du brukar göra, men det finns ju några möjliga svarsalternativ iallafall, så vi kör på... Fördomar är till för att gå sönder, vilken sorts musik syftar du på? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 19 november 2005 Trådstartare Dela Postat 19 november 2005 Skoj med fler växjöbor, vi får ta och ses någon dag! Snart dags för nästa IRL här tycker jag. Definitivt. Meddela mig när nästa är 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 19 november 2005 Trådstartare Dela Postat 19 november 2005 Är dåligt insatt i den elektroniska dansmusikens olika subgenrer, så jag brukar kalla allt för "techno".... 😎Men det är väl iallafall där nånstans de flesta trackersarna (oj, är det ett ord?) brukar hålla till..? Eller? 😏 Skulle definitivt inte vilja påstå att 'Trackare' (som är ett ord, men kanske inte finnes i ordboken) enbart gör techno musik. Tvärtom, har det varit ett ganska oskramligt och oslamrigt sound som definierat trackermusik. Idag, tycker jag däremot, det är mer utbreddat. Många som gör techno går över till Reason t ex, och de som vill göra "seriösa" kompositioner håller sig kvar med tracking. Det är visserligen mycket lättare att göra elektronisk musik än akustisk musik i en tracker, om det var det du syftade på? Men nuförtiden är det bara att recorda en gitarr t ex, och slänga in som wav file i trackern så har man ett gitarr-track. 😉 Har hållit på med alla möjliga slags elektroniska stilar, men på sistone har det blivit mer och mer pop eftersom det är mer själ och tanke bakom strukturen i den stilen. Jag gör vanlig pop musik med mycket synth-elektroniska influenser, men försöker självklart få med akustiska sound. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 19 november 2005 Trådstartare Dela Postat 19 november 2005 Jag kör också Renoise, betald version tom eftersom den är så billig. Den nya versionen tycker jag är en stor förbättring och passar mig utmärkt till komposition. Skönt att man inte är ensam. Självklart har jag köpt min också 😎 Håller med helt och hållet, den nya versionen är en revolution! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 19 november 2005 Dela Postat 19 november 2005 Whälkommen Kricke! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 27 november 2005 Trådstartare Dela Postat 27 november 2005 Tack för alla svar i denna tråd! Btw, bytte faktiskt användarnamn till Kricke nu 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Hejsan! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 1 december 2005 Dela Postat 1 december 2005 (redigerat) Tack för alla svar i denna tråd! Btw, bytte faktiskt användarnamn till Kricke nu 😳 Vad du gör saker och ting komplicerat 😳 Byter namn och allt. Det dyker nog upp en tråd här på forumet när vi aviserar nästa IRL. Vi får se när det blir, alla har väl ont om cash såhär nu när det lackas mot jul. Men det hindrar iofs inte att man träffas tidigare, om än under kanske andra omständigheter. Vill du ha min MSN eller så, så finns den nedan. Redigerat 1 december 2005 av Neko Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richie76 Postat 2 december 2005 Dela Postat 2 december 2005 Tja Kricke! Lägg upp nåt så man får höra vettja! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 13 juni 2006 Trådstartare Dela Postat 13 juni 2006 (redigerat) Tack för alla svar i denna tråd! Btw, bytte faktiskt användarnamn till Kricke nu 😉 Vad du gör saker och ting komplicerat 😆 Byter namn och allt. Det dyker nog upp en tråd här på forumet när vi aviserar nästa IRL. Vi får se när det blir, alla har väl ont om cash såhär nu när det lackas mot jul. Men det hindrar iofs inte att man träffas tidigare, om än under kanske andra omständigheter. Vill du ha min MSN eller så, så finns den nedan. Sorry, kom aldrig tillbaka till den här tråden förrän nu lol... Vad var din MSN nu igen? Den där knappen funkar inte för mig. Redigerat 13 juni 2006 av Kricke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.