Pluffo Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 (redigerat) Tänkte köpa en Korg Electribe EA-1 som de säljer ut på JAM för 2000:-. Är det någon som har erfarenheter från den här lilla prylen? Tanken är att jag ska använda den tillsammans med min trummaskin ( Boss, Dr-rythm 660) som en liten fristående ministudio att leka lite i. Därför följer tre primära frågor: 1. Är det nån kräm i burken? Är den tillräckligt varierande för att kunna räcka som pålägg till trummor eller måste man köpa på sig nått mer för att det i över huvudtaget ska låta som mer än drum n´base? 2. Hur är det med polyfonin? Kan den spela upp många olika ljud samtidigt och går detta att programera den till att göra? Eller måste man spela in spår för spår separat för att t ex få både bas och ljust synthljud? 3. Är det möjligt att synca ihop Korg Electribe EA-1 med Dr-Rythm 660 via med midi så att de jobbar schysst tillsammans i temposync och grejer? Jag har även kollat och dreglat lite över Korg Electribe EMX-1 ( mmm....rör ) men här känns det som om priset är lite för saftigt för att kunna sitta och göra tugummitechno 😛 Finns det kanske någon som rent utav kan rekomendera någon annan produkt i liknande prisklass som passar för ett blåbär inom denna sortens prylar? Tack på förhand om nån ger mig svar. Annars inte 😲 Redigerat 26 april 2004 av Pluffo
Pluffo Postat 27 april 2004 Trådstartare Postat 27 april 2004 Ni suger 😆 Grejen är den att jag ska ha den här lilla mini/lek-studion på ett ställe där jag inte har tillgång till någon dator. Så nu är ni så snälla och hostar upp lite tips 😆
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.