Mutz Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Jag hade en liten tanke. Det kommer ju typ hela tiden trådar. Hur spelar ni in gitarr? Jag får inget klös i min gitarr inspelning?! Hur funkar amplitube mm... Skulle vi inte kunna ha precis som Trummtråden en nitad variant där vi kan lägga upp och beskriva, här har jag spelat in genom att linat rätt i min mixer och med amplitube eq si och så lagt dom här effekterna och sedan då lägga med ett ljudexempel. Då kan man ju glida in där och lyssna lite och kolla hur den personen har fått till fett gitarrljud. Vet inte vad ni andra tycker? Skulle va rätt skyst tycker ja. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Humor Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Tycker det låter som en utmärkt idé! Hoppas moderatorerna tänder på det också 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Detta är jag mycket intresserad av. Ni som har hållt på ett tag berätta. Berätta utförligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 17 november 2005 Trådstartare Dela Postat 17 november 2005 Vilket OTROLIGT gensvar! 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 21 december 2005 Trådstartare Dela Postat 21 december 2005 (redigerat) Nu har det börjat dyka upp lite gitarrtrådar igen... Så vi skriker vell till här igen då!! Redigerat 21 december 2005 av Mutz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
X-enon Postat 21 december 2005 Dela Postat 21 december 2005 Hallå!!! Moderatorer!!! Kom hit! Mutz: Skicka ett pm till nån vettja... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 21 december 2005 Trådstartare Dela Postat 21 december 2005 Hallå!!! Moderatorer!!! Kom hit! Mutz: Skicka ett pm till nån vettja... Kanske man kan göra.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 21 september 2006 Dela Postat 21 september 2006 Vad hände (inte) med den här mycket goda idéen? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Mutz Postat 24 september 2006 Trådstartare Dela Postat 24 september 2006 Vad hände (inte) med den här mycket goda idéen? Hände inte mycke... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jonathanhitochdit Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 hoppas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
djonas Postat 24 september 2006 Dela Postat 24 september 2006 (redigerat) Mycket bra idé. 🙂Neko is the man to pm:a. Redigerat 24 september 2006 av djonas Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 Kom igen alla flinka och mindre flinka gitarrister - gärna bas också, annan tråd kanske - spela in eller ta redan inspelat matrial och förklara hur ni gjorde. Nådde ni det ni ville ljudmässigt etc. Visa lite av er utrustnings möjligheter samt förklara ert tillvägagångssätt. Det skulle vara mycket intressantare än en massa trådar med enbart ord om POD, GR, amplitube och allt vad det finns är bra eller mindre bra. Kom igen, kom igen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 26 september 2006 Dela Postat 26 september 2006 bra initiativ.. kommer med ex. snart.. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
DåligtGehör Postat 27 september 2006 Dela Postat 27 september 2006 bra initiativ.. kommer med ex. snart.. 😳 Det är bra... när du kommer så... Jo hm, jag tänkte kan man inte starta en ny tråd då utan alla dessa inlägg om att starta. En förklaring bara och nästa post blir ett fullfjädrat inlägg. Kanske inte skitviktigt men lite snyggare. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.