Jump to content
Annons

Mini cooper retroman


Burnin Sven (oregistrerad)

Recommended Posts

Burnin Sven (oregistrerad)

Här kommer en till akustisk då, det går inte att stänga av mig inte en chans grabben 😆 . Ett collab med text av en dam som kallar sig Land of song, låter poetiskt eller hur.

LÅTNAMN: Mini Cooper Retroman

ARTIST/GRUPP: Burnin Sven

GENRE: Alternativ nordrysk jojk

LÅTLÄNGD: ca. 3 minuter

KOMPOSITÖR: samme

PRODUCENT: också mig

EV. MEDVERKANDE: jag

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: ca. 3,5 meg

STATUS: Färdig så det räcker åt mig i varje fall

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2486931&q=lo

http://www.soundclick.com/util/getplayer.m3u?id=2486931&q=hi

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Åh jag får vibbar av tidig Stones och Kinks. Älskar sånt här fast man kanske inte

kan tro det! Och så hör jag på texten...ja men det är ju bara så uppenbart.

Lirar Du gurorna? Det är helt fantastiskt!! Du har fått till rösten bra här med. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok, det här var ju härligt stökigt med klara 60-talsvippar! Om man bara ser till låten så tycker jag du kan korta den lite eller lägga till ett stick. Den är inte 3min utan 4.43 enl. soundclick. Snygg slide. Saknar närhet i ljudbilden. Det bästa jag hört av dig än så länge.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar tackar ni har helt rätt det saknas ett stick och den är lite för lång men i och med textens utformning så blev det så här. Det kan vara baksidan med att samarbetta med folk, textförfattare nämligen ofta har lika stora egon som låtskrivare 😄 . Inspelningen suger jag vet, jobbar på att fixa till ett vettigt rum här hemma.

Tack igen

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Schysst låt och känsla. Finner dock lite samma broblem som i din andra låt (vaggvisa eller vad den hette) Du är ute så mycket efter 60-talssoundet så att du tar i ända från tårna. Gör att sången totalt saknar närhet. Inte direkt samma problem med gitarren dom låter bra. Minska på sångeffekterna så blir det ännu bättre.

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tackar i den här tråden också Jejje jo du har nog rätt igen. Den här blir nog förmodligen aldrig inspelad igen den var ett samarbete där jag var tvungen att respektera textförfattaren. Men själv hade jag nog valt bort en del text för den är lite för lång också.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Gillar den här.. bra jobbat..men inspelningen kunde göras ännu bättre eller sä är det den kompirmerade filen som förstör jobbet.

har du hört 22-pistepirkko? denna låt påminner mig lite om dem. (det var en komplimang)

tja

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

Tjena och tackar tackar till er båda två, får se om det blir nåt mer gjort med den här låten. Jo jag har hört talas om dom kanske hört nån låt men är osäker det var länge sedan men jag har förstått att dom är bra. Jag tar det som en komplimang 🙂 lugn bara.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Ok Burnin Sven 🙂 ..japp den här låten hamnar klockrent på det här forumet!...dvs rätt dag..lördag..med öl (el vin) o ngn tilltugg o ett gott sällskap med frågor kring världens problem där alla har det "rätta svaret"...go stämning..med go inlevelse i sången o bra spel på gitarren!..du borde ge dig ut på krogarna o spela den här typen av musik...!

Link to comment
Dela på andra sajter

Burnin Sven (oregistrerad)

OK Falk bjuder du på en bärs och tar basen så drar vi 🙁 . Tackar så mycket det var skoj att du gillade den.

Göran

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...