Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

*

I ett nummer av studio, tipsades det om två gratisplugins i vst-format

den ena hette puff & pys och den andra Arparatus.

Nu undrar jag hur man får ljud i Arparatus! Hur kopplar man den till

ett instrument etc.

Gärna tips till Cubase SX.

finns att ladda ned på:

http://www.falkes.org/music

tack på förhand

/Hans

Annons
Postat

Nu är jag inte prenumerant (p.g.a tidigare missöden med internetregistreringen..)

men efter en sökning på ARParatus, framkom det jag befarade..ARparatus har inga egna ljud.. kolla..

snippat ur Arparatus definition:

- that it is good to know that it makes no sound by itself , you have to connect it to a synth of some kind.

Detta innebär att du kan använda den både på interna VSTi's OCH Externa syntar via MIDI.

Troligtvis öppnar du VST instruments-panelen i Cubase och öppnar ARParatus där, sedan skapar du ett MIDI-spår i CUbase. Inputkanalen till ARParatus ska vara ditt klaviatur och output ska gå till den kanalen du har VSTi'n på..eller den externa synten.

Du kan egentligen ta vilka inspelade noter som helst och sedan assigna dom till input på ARParatus..sean sätter du output till den synt du vill ska spela up dessa toner..arpeggiorerat.. 😆

Hmmm...vet inte om detta går att läsa, men du har säkert fått en aning om vad som måste göras..

/D

Postat

*

Hm...

Det var precis så jag gjorde, jag är medveten om att arparatus inte

producerar egna ljud, men det blev ÄNDÅ inget ljud, TROTS att

jag kopplade som du sa (det verkar ju logiskt)

anyway, det spelar ingen roll. Arpache 5 funkar tillfredställande.

/Hans

• 2 veckor senare...
Postat

ocky docky..ska kolla ikväll när jag kommer hem..prova att installera arparatus o se hur/om den funkar.

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.