JHoffa (oregistrerad) Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 Jag har en optisk utgång på mitt ljudkort men inte på förstärkaren. Går det att koppla från optisk till vanlig RCA med nån kabel och på så sätt använda den optiska utgången och få bättre ljud?
Carl_B Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 Betvivlar jag starkt... inte går det dra en nätverkskabel från ett 56k-modem till nätverkskortet för att få bredbandsanslutning... eller hur? Eller wavedumpa ett kassettband för att bränna på skiva i hopp om att få den i CD-kvalitet...
Claes Holmerup Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 Jag har en optisk utgång på mitt ljudkort men inte på förstärkaren. Går det att koppla från optisk till vanlig RCA med nån kabel och på så sätt använda den optiska utgången och få bättre ljud? Menar du att du har en optisk utgång från ljudkortet och en koaxial S/Pdif ingång på förstärkaren? I så fall finns det billiga formatomvandlare att köpa. Om du vill koppla in det till en vanlig audioingång med RCA-plugg, så går det inte utan att du skaffar en extern D/A-omvandlare.
ViktorDenStore Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 Byt till ett annat ljudkort 😛 Hehe! M-Audio har mycket trevliga sådanna! Eller köp som sagt en omkopplare, eller min sista idé, Köp en ny förstärkare och använd den gamla i garaget när du meckar? Lycka till 😛
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.