Lars Norén Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 Jag har ett layla ljudkort som jag är ganska nöjd med, men nu när jag bytte dator kan jag inte använda mej av den. Det är ett gammalt pci-kort, finns det någon lösning att kunna använda sej av det eller är det skrot. kan man ha en extern pci plats på samma sätt som man kan bygga externa ide hårddiskar och koppla dom med firewire.
Tobbe Postat 26 april 2004 Postat 26 april 2004 Fråga en dator firma, det finns ju massa konstiga omkopplare även om just den här sorten kanske inte verkar helt trolig.
Lars Norén Postat 26 april 2004 Trådstartare Postat 26 april 2004 TobbePostat den 26 April 2004, 18:56 Fråga en dator firma, det finns ju massa konstiga omkopplare även om just den här sorten kanske inte verkar helt trolig. Vet du någon som har koll, det är ju krångligt att fråga alla. (Gärna i Sthlm området)
Tobbe Postat 27 april 2004 Postat 27 april 2004 När jag skall ha något krånglit brukar jag fråga högdata, de brukar i alla fall få fram om det finns och om det går att beställa.
Lars Norén Postat 27 april 2004 Trådstartare Postat 27 april 2004 Nu har jag pratat med 3 datoraffärer + Elfa. Svaret är det går inte för att Pci kort måste sättas på moderkortet och bygga ett eget gränssnitt är långt förbi mina kunskaper.
Lennart Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Det här kanske kan vara något: Magma Pci extender units Jag tror att Estrad (i Stockholm) sålde dessa. LB
trombonisten Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 (redigerat) Nå. Hittar du en begagnad magma så. Men nytt var väl ändå priserna värre än ett helt ljudkort med firewire kostar idag? Trombonisten. Jäpp. Kollade just, billigaste modellen kostar 945 USD. Lägg på lite moms o skatt o frakt o sånt så får du en Motu 828Mk2 i stället. DS. Redigerat 28 april 2004 av trombonisten
bonzo Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Sen behöver väl Magma-chassis en PCI-plats av gammal typ för att funka? Antar att Norén endast har de nyare PCI-X eller PCI Express (eller om det är samma 😆 ).
classic Postat 29 april 2004 Postat 29 april 2004 Jag använder ett PCI-expansionrack från SBS som har 13 extra PCI-platser. Det funkar till de nya PCI-platserna. Köpte det beg för 4000kr. Det är bara att leta.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.