Jump to content
Annons

Addic59: Försöker lära mig sjunga. Ljudklipp finns


Ken Kängström

Recommended Posts

Annons
Stinkey (oregistrerad)

Till att börja med tycker jag att du "blygar" lite i mixen. Sången ligger lite för långt bak. En stor del att sjunga ligger i självförtroende. Jag har för mig att det var demonen som skrev att man hör sin egen röst högre i mixen än vad andra gör. Sök så hittar du han utmärkta inlägg här på forat. Annars tycker jag att rösten passar musiken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Till att börja med tycker jag att du "blygar" lite i mixen. Sången ligger lite för långt bak. En stor del att sjunga ligger i självförtroende. Jag har för mig att det var demonen som skrev att man hör sin egen röst högre i mixen än vad andra gör. Sök så hittar du han utmärkta inlägg här på forat. Annars tycker jag att rösten passar musiken.

Jo det är jag medveten om också, men projektfilen är nu crashad, så jag kan inte ändra det nu tyvärr. 😆 Jo jag vet att det finns en drös trådar, men alla har olika röster, och alla gör olika "missar". Så jag var ute efter mer personlig feedback. 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter helt ok! Kanske inte bästa tänkbara exemplet för att bedöma och ge tips på din sång. Men det verkar vara rätt tonart för dig och det fungerar fint för musikstilen. Go for it!

Jag lade ut det jag var mest nöjd med iof. 😠

Tackar så mycket, något jag kan förbättra som ni kommer på såhär på rak arm? 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja lyssnade på en annan låt som du sjöng i förut, och tyckte det var skitbra!

Det här är nästan ännu bättre! 😠 Ja visste inte att du sjöng så bra.

Och musiken är ju skitball me juh!

Jag är imponerad... igen! 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Finns det ingen som kan ge min några tips? 🙂

Du är lite ojämn dynamiskt. Fraserna styckas upp lite av att du har konstiga betoningar. Tror att det är det som gör att det inte låter strålande. Kanske att du tar tonen nedifrån lite ofta och sedan som studsar också iof sig. Detta gör att det blir lite surt. EDIT: det som du kan göra är att undvika detta, testa att sjunga tonen lite rakare, tänk på att ha riktning i frasen. Det blir automatiskt lite mer cleant, sen kan du lägga till dina egenheter som måste få finnas där/EDIT

Men, bra röst och god vilja... fortsätt så dominerar du nog snart (Jag höll på att racka ned på amerikansk college-rock, men jag tog bort det... hehe).

Redigerat av steflund
Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 veckor senare...

Vill du ändra på din röst ? du kan ju sjunga och låter som du, skulle kunna ge dig tipset att "hesa till dig lite" men då försvinner lite av din naturliga röst.

Jag sjunger hest och jag låter inte som mig sjölv om jag tar bort det. Sedan kan man ju träna upp sitt register om man till exempel vill kunna sjunga högre eller lägre, och för min del har det hjälpt att sjunga mycket, har bara sjungt i några år men märker redan en avsevärd skillnad i registret.

kör hårt 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...