Jump to content
Annons

Madonnas nya album


kallemio

Recommended Posts

Frågan är vad i helskotta det skall ha kostat?  😄

Tror inte det handlade om så stora pengar faktiskt, Björn och Benny har ju alltid gillat Madonna....

Eller, klart att det rasslade till lite i ABBAs kassaapparat, men dom ser det nog som en bra PR grej, en hel del kommer ju få upp öronen för ABBA i USA, och USA är den enda marknad som faktiskt ABBA inte erövrat fullständigt, ABBA hade faktiskt bara en fetstor hit i USA "Dancing Queen"

Mja, men ABBA är väl inte kända för att låta folk sampla hur som helst heller?

(Fast då hamnar väl inte Madonna i kategorin "folk" heller förstås)

Heh förresten... hur många kids kommer tycka att Madonna har gjort ett läckert riff?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Frågan är vad i helskotta det skall ha kostat?  😱

Tror inte det handlade om så stora pengar faktiskt, Björn och Benny har ju alltid gillat Madonna....

Eller, klart att det rasslade till lite i ABBAs kassaapparat, men dom ser det nog som en bra PR grej, en hel del kommer ju få upp öronen för ABBA i USA, och USA är den enda marknad som faktiskt ABBA inte erövrat fullständigt, ABBA hade faktiskt bara en fetstor hit i USA "Dancing Queen"

Mja, men ABBA är väl inte kända för att låta folk sampla hur som helst heller?

(Fast då hamnar väl inte Madonna i kategorin "folk" heller förstås)

Heh förresten... hur många kids kommer tycka att Madonna har gjort ett läckert riff?

Det kan man störa sig på!

Alla kommer ju tro de är madonnas låt 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken låt är det hon samplat Abba i nu? Så jag vet vad jag ska ladda hem - jag blev nyfiken.

Orkar inte ladda hem/lyssna igenom hela skivan.

För övrigt blev det ju ett jäkla liv från Björn och Benny sida då KLF hade samplat Abba (i låten "The Queen and I"), men så hade de inte frågat om lov för fem öre heller. Skivorna med samplingen på brändes i alla fall, ute på en åker, och bilden användes som skivomslag till en samlingsplatta...

burning.jpg

I hung up är det samplingen ligger...

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)
Gud så fult. Madonna vill verkligen vara hiphopare, där det ju som bekant är mer eller mindre praxis att sampla andras musik och bygga beat av.

Håller inte med. Men det du säger styrks av att det är massa häftiga body-poppande typer i videon! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Gud så fult. Madonna vill verkligen vara hiphopare, där det ju som bekant är mer eller mindre praxis att sampla andras musik och bygga beat av.

Håller inte med. Men det du säger styrks av att det är massa häftiga body-poppande typer i videon! 😛

...jag tycker den där videon känns så himla onödig på nått vis. 😄

Madonna lixom Hallå!!?

Klara hon inte av att prestera bättre nu för tiden?

/Besviken "Madonna Fan"

😆😛

Nejdå. Jag skämtar lite. Jag har aldrig gillat henne.

😛😛🙁😱😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)
Vem är Madonna?

😄

Det är väl hon som Grahn aldrig har gillat? Fast jag antar att hon inte heller är någon större fahn av Grahn....

Link to comment
Dela på andra sajter

Vilken låt är det hon samplat Abba i nu? Så jag vet vad jag ska ladda hem - jag blev nyfiken.

Orkar inte ladda hem/lyssna igenom hela skivan.

För övrigt blev det ju ett jäkla liv från Björn och Benny sida då KLF hade samplat Abba (i låten "The Queen and I"), men så hade de inte frågat om lov för fem öre heller. Skivorna med samplingen på brändes i alla fall, ute på en åker, och bilden användes som skivomslag till en samlingsplatta...

burning.jpg

http://www.madonna.com/

Låten ligger som default i bakgrunden när du går in på den sidan.

.. men den är rätt fet faktiskt 🙁. Har inte hört i hög kvalitet iofs.

/Daniel

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Innan någon misstolkar mitt svar...klart att jag vet vem det är, men jag brukar skriva ironiskt. Likaväl brukar jag ställa frågor när jag redan vet svaret, för att inleda en debatt. Hursomhelst, Madonna tycker jag varken bu eller bä om. Hon är mig likgiltig. Lyssnade dock lite i natt från nån site på henne och då hände två saker: dels så upptäckte jag varför jag inte gillar hennes plattor nämnvärt och det beror väl på att de är så fruktansvärt torra, à la vad jag förknippar med 80-talssound, inget reverb på rösten nästan alls och en massa tråkiga synthljud och inte särskilt väl panorerade heller och dels så fick jag upp en ruta efteråt där det stod att jag nu fått licens på de låtar jag ansökt om att få lyssna på. Jag fattade inte ett dugg och försökte klicka väck det, men utan framgång vad jag än klickade på. Kom då ihåg att jag läst att Madonna tillhör de få artister i världen som jobbar stenhårdast mot gratis nedladdningar av musik.

😕

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

"Men den viktigaste affärsuppgörelsen har hon träffat med Björn och Benny som tillät henne att sampla ABBA-hiten ”Gimme! Gimme! Gimme!” I gengäld tvingades Madonna enligt uppgift ge upp 50 procent av royaltyinkomsterna för låten. Mycket talar för att det svenska låtskrivarparet nu får sin mest inkomstbringande singelhit nånsin, 26 år efter att ”Gimme! Gimme! Gimme!” gavs ut.

Madonna är den andra artisten Björn och Benny gett tillåtelse att sampla ABBA.

– Risken för ett nej var stor och jag praktiserade därför voodoo och tände ljus och bad alla sorters böner, och det funkade, de gick med på det, jag är väldigt tacksam. Jag dansade av glädje när jag fick beskedet. ABBA är en stor del av soundtracket till min uppväxt och, jag menar, Björn och Benny har skrivit oförglömliga sånger. Det var klockrent att sampla dem, som en hyllning till ABBA och deras era, det sena 1970-talets dansmusik, säger hon."

Hämtat från superbraiga Aftonbladet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Och där har vi någon som behöver lära sig att dubba på originalljudet på sin lilla avi-film... 😆

Då går vi ju miste om hans vackra sång. 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Frågan är vad i helskotta det skall ha kostat?  😄

Tror inte det handlade om så stora pengar faktiskt, Björn och Benny har ju alltid gillat Madonna....

Eller, klart att det rasslade till lite i ABBAs kassaapparat, men dom ser det nog som en bra PR grej, en hel del kommer ju få upp öronen för ABBA i USA, och USA är den enda marknad som faktiskt ABBA inte erövrat fullständigt, ABBA hade faktiskt bara en fetstor hit i USA "Dancing Queen"

Talande inlägg - folk diskuterar affärsuppgörelsen mellad Madonna och Abba mer än själv låten. Till och med marknadsförs ju plattan med uppgifter om hur avtalet träffats.

Riktigt trist och spekulativ låt imo.

Redigerat av Dumb Dan
Link to comment
Dela på andra sajter

Glaskatten (oregistrerad)

Talande inlägg - folk diskuterar affärsuppgörelsen mellad Madonna och Abba mer än själv låten. Till och med marknadsförs ju plattan med uppgifter om hur avtalet träffats.

Riktigt trist och spekulativ låt imo.

Ska vi diskutera låten så tycker jag inte att det är ett mästerverk men väl en riktig rökare som fyller dansgolv över hela världen, få aktuella hits kan konkurrera vad gäller dess catchyness och sound dessutom finns ju några riktigt bra remixer.

Link to comment
Dela på andra sajter

MarcusRombo (oregistrerad)

Okej, såhär va; jag tycker låten är grym! Har tröttnat lite på den nu, men den är grym! Videon är också grym! Madonna är sexig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...