starboy (oregistrerad) Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 (redigerat) Hej, Snickrade lite på ett alster i förmiddags. Skulle nog behöva ett sångpålägg för att bli komplett. Nån som orkar lyssna och komma med kommentarer? All feedback är välkommen. EDIT 21/12: Har fått hjälp av en god vän att lägga sång. Passade på att arrangera om lite. Är inte van att mixa vox, så allehanda tips mottages tacksamt. LÅTNAMN: breaking free / Det kommer ordna sig ARTIST/GRUPP: starboy (feat Lars) GENRE: house/mainstream dance LÅTLÄNGD: 5.17 (4.22 ) KOMPOSITÖR: starboy / Lars PRODUCENT: starboy EV. MEDVERKANDE: Lars på sång INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4.84 MB (4.00 MB) STATUS: Något mindre ofullständig skiss starboy_feat_Lars___Det_Kommer_Ordna_Sig.mp3 Redigerat 21 december 2005 av starboy
pennudd Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 (redigerat) du har hittat ett eget sound... det är bra 😆 Riktigt bra tryck i snaren... Tycker att det är lite mycket saker som krockar med varandra. Om jag vore du skulle jag ta bord syntbasen och ersätta den mot en "vanlig" mer subbig bas (se dock då till att frekvenserna inte krockar med kicken). Som det är nu så slåss leadsynthen (eller vad jag ska kalla det för) och basen om samma frekvenser. då skulle du plocka fram dessa ljud. Sen tycker jag att det blir väldigt mycket blippbloppigt i refrängen av anledningen att alla synthar som spelar har liknande sounds (kört dem med samma synth månne 😛 ). Sen har jag lite småsaker som jag skulle ha gjort om jag vore du 🙁 men dom är högst personliga... Tycker att du ska byta ackord i refrängen (jag antar när synthen som spelar ackord är refrängen) på nåt ställe. Då skulle den "lyfta mer". Tycker också att du kan dra ner releasen på leadsynthen som ligger på i versen också. Om du vill ha den utklingande så skulle det nog låta bättre att ha delay på den istället. Det skulle dessutom vara ganska behagligt att ha nåt som klingar ut lite längre (läs deley). Basen kan ha väldigt låg release... Skär mycket bas också på den synthen. Gärna lite mer fläsk i refrängen också, varför inte nån shaker? 🙂 Redigerat 12 november 2005 av pennudd
Tilly Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 (redigerat) Ah skönt intro! Ahh vilken dans hit! *diggar med huvudet* Tycker om synth ljudet, melodi slingan, eller vad man ska kalla det. Ger en skön känsla, man mår bra när man hör det! Neh fan detta har du lyckats med! Tycker det låter bra överlag, kanske lite instängt? Men annars är det en riktigt skön låt! Ok om man slänger på mp3 spelarn? Edit: Måste säga igen! Fan va bra låten är! Redigerat 13 november 2005 av Roha
starboy (oregistrerad) Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 Pennudd: Tack för konstruktiv kritik, får jobba vidare lite. Roha: Kul att du gillar, sånt värmer. Självklart går det bra att lyssna vidare i mp3-spelaren.
teknodrom Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 Håller med om att frequencyn kan sänkas på basslinen. Jag saknar också en leadslinga eller nåt som fångar intresset i det högre frekvensregistret, nu känns det lite jämntjockt. Annars låter det bra, påminner lite om dr kucho, tycker jag. Jobba på! /tek
Pazo Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 Allting är fin fint! Håller dock med technodrom om en slinga, i de högre frekvenserna, som fångar intresset lite mer. 🙂
starboy (oregistrerad) Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Tack för uppmärksamheten. Har inte jobbat så mkt med eq på denna. Håller med om att en leadslinga skulle kunna funka. Huvudtanken var dock att sång skulle läggas och då vet jag inte om en slinga skulle behövas, men tack för förslagen, det uppskattas!
Pazo Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Tack för uppmärksamheten.Har inte jobbat så mkt med eq på denna. Håller med om att en leadslinga skulle kunna funka. Huvudtanken var dock att sång skulle läggas och då vet jag inte om en slinga skulle behövas, men tack för förslagen, det uppskattas! aha! Läste inte sång biten. Då är den ju helt utmärkt! 😄
Valdez Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Intressant låt...och den kan göra sig utmärkt bra med någon sångslinga på! Det som jag upplever lite minus är det vandrande ljudet som ligger på hela tiden..nåt åt flangerhållet eller vad det är??.. En svängig låt som passar bra till dans...
Egghuvud Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Snyggt. Bruset stör mig lite kanske, men det fyller säkert ett syfte. Annrs låter det roligt. Jag tröttnade lite på basen efter ett tag det känndes som den låg utanför mixen på något sätt. Den skulle behöva mixas in mer. Titta över mixen lite och sedan skall det bli kul att höra med sång. Virvelljudet är smaskigt förresten. ☺️
Kraset Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Väldigt bra låt. Jag gillar verkligen basgången också. Sedan när det gäller teknikaliteter är jag för mycket nybörjare för att göra en expertliknande bedömnig som några andra har gjort här. Men den här låten får stanna kvar på min hårddisk som ett exempel på hur duktiga svenska hemma-musiker vi har i vårt avlånga land.
starboy (oregistrerad) Postat 17 november 2005 Postat 17 november 2005 Tack för alla fina ord, verkligen roligt att ni är positiva! Valdez: Två grejer ligger på hela tiden i stort sett; dels ett brus och dels en skräpig trumloop som panoreras fram och tillbaka. Syftet med båda detaljerna är att få en tätare ljudbild och lite skitigare sound. Egget: Vet att mixen borde ses över. Tack för lyssningen.
starboy (oregistrerad) Postat 21 december 2005 Postat 21 december 2005 Nu finns det en ny version med sång. Mycket nöje
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.