Jump to content
Annons

Arist eller Producent? Eller båda?

Tilly

Recommended Posts

Hallo alla!

Lite fundersam över en grej faktiskt..

Det finns juh många som håller på med musik, men som inte vill bli artister själva. Utan skriva för andra. Jag är nog en sån. Just nu håller jag på med mycket trance å sånt där grejs, men jag skulle nog vilja skriva och producera "vanlig" musik för andra arister..

Vad vill du? Eller vad är du?

Dela på andra sajter

Annons

Hemma-Hobby-Snickare .. mest för min egen skull bara.. när jag pillar i musikprogram glömmer jag allt omkring .. tiden, bekymmer, skola.. osv ..

Alltså inget seriöst från min sida .. men skulle man någon gång "råka" göra en superlåt så hade det klart varit kul om den spelades i lokalradion kl 03:57 en tisdagkväll.. 🙂

Dela på andra sajter

Själv skulle jag gärna jobba som producent.

Eller som sångare. Inte artist alltså, men sångare. Menar dock inte som Bosson, eller Enrique Iglesias eller så, utan definitivt som Chris Cornell, Robert Plant, Rob Halford (eller vem du nu lyssnar på) - men en sångare, snarare än en artist i allmänhet.

Dela på andra sajter

Jag vill båda... är båda 🙂

Sjunger i ett hardcoreband, och får äran att producera då jag sitter på massa prylar. Sen så försöker jag spotta ur mej lite hits för att få erfarenhet av skrivande och lite extra inkomst. Har lyckats få en poplåt publiserad, eller vad man kallar det för, i alla fall.

Dela på andra sajter

Artist. Jag gillar huvudsakligen att göra musik, och dela med mig av den till andra. Trist bara att jag inte är så bra på att spela musik, som att programmera den...

Dela på andra sajter

Postat (redigerat)
producent.... kommersiell musik för cash... o edm för att jag tycker de e kul...  😱

intressant att höra alla...

Carl B - Så du skulle jobba som producent, och skriva kommersiell musik enbart för pengarna? (och att det är kul) Detta är inget påhopp,, utan mer nyfiken på hur du menar...

Jag skulle nog vilja jobba som producent jag me.. Men mest för musikens skull..

Eller kanske Artist, och satsa sten hårt på trance musiken...Jag vet faktiskt inte vad jag skulle vilja jobba med....

Men intressant att höra er andra 😆

Redigerat av Roha
Dela på andra sajter

producent.... kommersiell musik för cash... o edm för att jag tycker de e kul...  😱

intressant att höra alla...

Carl B - Så du skulle jobba som producent, och skriva kommersiell musik enbart för pengarna? (och att det är kul) Detta är inget påhopp,, utan mer nyfiken på hur du menar...

Jag skulle nog vilja jobba som producent jag me.. Men mest för musikens skull..

Eller kanske Artist, och satsa sten hårt på trance musiken...Jag vet faktiskt inte vad jag skulle vilja jobba med....

Men intressant att höra er andra 😆

Vad jag menar är att jag vill kunna leva på mitt största intresse... o pengarna i trance e bara en bråkdel jämfört med andra genres...

därför skulle ja producera kommersiellmusik under "arbetstid" o sen på fritiden min egna musik... hade vart skitbra... fan va man hade lärt sej nya grejer fort då...

Dela på andra sajter

Vad jag menar är att jag vill kunna leva på mitt största intresse...

Personligen vill jag inte arbeta med min hobby på heltid. Då har jag ju ingen hobby kvar när jag vill koppla av. (Kan vara bra att vila ut från arbetet, och i detta fallet vila öronen)

Dela på andra sajter

Vad jag menar är att jag vill kunna leva på mitt största intresse...

Personligen vill jag inte arbeta med min hobby på heltid. Då har jag ju ingen hobby kvar när jag vill koppla av. (Kan vara bra att vila ut från arbetet, och i detta fallet vila öronen)

Du kan juh jobba på konsum och sen "komma hem" till studion och leka, tjäna pengar.

Dela på andra sajter

Jag satsar nog mest på att lyckas med bandet... och framför allt så tycker jag att det e svin roligt.. studion jag håller på å bygga på nu kommer framför allt att vara till för att producera bandets låtar.. men mest som en "övnings studio". sen har man ju faktist haft kontakt med ett skivbolag men vi nobbade www.mediamusic.se 😛 sen har man ju faktist spelats en vecka på lokalradion P4 radio uppland som veckans artist... kolla gärna in hemsidan och lyssna på låtarna om ni vill.. George

Dela på andra sajter

och i detta fallet vila öronen)

sover du aldrig människa?!

Nej.

Men ärligt talat. Jag (och det är det vi pratar om) skulle inte orka lyssna på och jobba med musik varje dag i 8 timmar och komma hem och tro att jag kan sitta och ha lust att sitta där och pilla i 6 timmar till (som det är nu ungefär) + helgerna... Jag hinner ju aldrig komma från musiken, ljudet eller någonting. Träffat många som arbetar med sin hobby, och många av dem (skall dock inte säga alla, för det är inte sant) säger att det är lite dumt, eftersom de inte har något att koppla av med. Speciellt musiklärare säger detta till mig (ska själv bli lärare). Det kan ju har naturliga anledningar, men jag tycker för det att man bör ha ett jobb man gillar och trivs med, och en hobby som man trivs med, men att dessa gärna får vara olika saker. Detta för att få ut så mycket skoj och variation som möjligt av tillvaron. Men som sagt, det är bara mina tankar. Andra får göra hur de vill, och jag bryr mig inte så mycket om den saken. 😛

Dela på andra sajter

och i detta fallet vila öronen)

sover du aldrig människa?!

Nej.

Men ärligt talat. Jag (och det är det vi pratar om) skulle inte orka lyssna på och jobba med musik varje dag i 8 timmar och komma hem och tro att jag kan sitta och ha lust att sitta där och pilla i 6 timmar till (som det är nu ungefär) + helgerna... Jag hinner ju aldrig komma från musiken, ljudet eller någonting. Träffat många som arbetar med sin hobby, och många av dem (skall dock inte säga alla, för det är inte sant) säger att det är lite dumt, eftersom de inte har något att koppla av med. Speciellt musiklärare säger detta till mig (ska själv bli lärare). Det kan ju har naturliga anledningar, men jag tycker för det att man bör ha ett jobb man gillar och trivs med, och en hobby som man trivs med, men att dessa gärna får vara olika saker. Detta för att få ut så mycket skoj och variation som möjligt av tillvaron. Men som sagt, det är bara mina tankar. Andra får göra hur de vill, och jag bryr mig inte så mycket om den saken. 😛

du har en poäng i det... ser alltid fram emot att komma hem o sequenca en skön melodi efter jobbet...

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.