nattvaktaren Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Sophie Zelmani - A Decade of Dreams Inte för att vara sån, men om man ens nämner Sophie Zelmani i samband med en Världens Genom Tiderna Bästa Album-lista är man efterbliven.
sadomachine (oregistrerad) Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Front line assembly - Hard Wired Strapping young lad - City At the gates - Slaughter of the soul För att nämna några...
SvartSaft Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Carcass - Heartwork Entomed - Wolverine blues The haunted - rEVOLVEr Metallica - ...and justice for all Slayer - Seasons in the abyss Alice Cooper - Raise your fist and yell ... och tusen miljoners andra! :-)
Linos Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Inte för att vara sån, men om man ens nämner Sophie Zelmani i samband med en Världens Genom Tiderna Bästa Album-lista är man efterbliven. Sophie Zelmani är bäst, så är det bara! 🙂
FunkyKeys Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Donald Fagen - "The Nightfly" Steely Dan - "Gaucho", "Aja" m.fl... Bill Champlin - "Single" Tower of Power - "In The Slot" Michael Jackson - "Off The Wall" Chicago - "17" AC/DC - "Powerage", "Back In Black" m.fl... Gino Vannelli - "Brother To Brother" och "Nightwalker" Al Jarreau - "Jarreau" Michael McDonald - "If That's What It Takes" Chaka Khan - "Whatcha Gonna Do For Me" Eagles - "Hotel California" Beatles - "Revolver" och "Abbey Road" Toto - "Toto"
IrieNixon Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 (redigerat) Men vad tusen...jag trodde alla var överens om att London Calling med the Clash var världens bästa album. 😛 Redigerat 28 juli 2009 av IrieNixon
Anjou Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 (redigerat) J-t svårt att svara, eftersom det finns väldigt många album som är bra... Några få nomineringar från undertecknad: Michael Jackson - Thriller ELO - Out of the blue ABBA - Super Trouper Meat Loaf - Bat out of hell Boston - Don't look back Queen - A night at the opera Prince - Purple rain Saga - In transit Studsar av ivrighet att hålla med. I övrigt: (Tråkmåns som man är så är det nästan idel klassiska album, men dessa tröttnar jag aldrig på) Beatles: Revolver Beatles: White Album Beatles: Sgt Pepper..... Beatles: Abbey road David Bowie: Hunky Dory David Bowie: Ziggy Stardust Alice Cooper: Welcome to my nightmare Pink Floyd: The dark side of the moon Pink Floyd: The Wall Supertramp: Crime of the Century Supertramp: Crisis what crisis Supertramp: Even in the quietest moments Lou Reed: Berlin Neil Young: After the goldrush Neil Young: Harvest Kula Shaker: Pigs peasants & astronauts The Who: Tommy Eagles: Hotel California Tages: Studio Queen: A night at the opera Om några år kan man plocka in lite mer modern musik om den fortfarande ligger mig lika varmt om hjärtat. Redigerat 28 juli 2009 av Anjou
Claes Holmerup Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Länkarna, var är länkarna? Inte för att jag trodde att det skulle vara nödvändigt, men HÄR. 😛 Det behövs väl inga länkar till plattorna? Det är ju busenkelt att leta upp på exempelvis Youtube eller Spotify.
IrieNixon Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Metallica - St. Anger Vafalls? Den är väl ändå nästintill officiellt utnämnd till en av världens sämsta skivor.
Linos Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Vafalls? Den är väl ändå nästintill officiellt utnämnd till en av världens sämsta skivor. Inte om man lyssnar in sig på den. Då är den tamefan ett mästerverk och det bästa Metallica har gjort!
SadamJR Postat 28 juli 2009 Postat 28 juli 2009 Inte för att jag trodde att det skulle vara nödvändigt, men HÄR. 😛 Det behövs väl inga länkar till plattorna? Det är ju busenkelt att leta upp på exempelvis Youtube eller Spotify. Jag tror att du har skrivit så många inlägg att du till slut har blivit alldeles snurrig.
mellow Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 "Alla tiders bästa album" är ju inte helt lätt att namnge, men dom plattorna som har betytt mest för mig genom livet är bl.a.: Van Halen - 1 Judas Priest - Killing Machine Black Sabbath - Sabbath Bloody Sabbath AC/DC - Let there be rock Accept - Breaker /Paul
Magnetic Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 (redigerat) Tjena Då ingen nämnt den här skivan så gör jag det... 😛 Yes - Close To The Edge Här. En annan riktigt bra skiva i samma anda är... Flower Kings - Sum Of No Evil Här. Ha de bra. // Klas Redigerat 29 juli 2009 av Magnetic
YogSothoth Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Mina favoriter är utan inbördes ordning: Foo Fighters; The Colour and the shape Tool; Ænima Queens of the Stone Age; Queens of the Stone Age /Andreas
pikzel Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Metallica - Ride the Lightning. Och det nästan enkom för Fade to Black, världens genom tiderna bästa låt. Annars är Dire Straits - Alchemy Live en jävla bra skiva. Och det bara för världens bästa arrangemang av en av världens bästa låtar, Sultans of Swing. Ni behöver inga jävla länkar.
SadamJR Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Jo, länkarna behövs därför att man på snabbast möjliga sätt ska kunna ta del av allas er favoritmusik. Jag vet vilka låtar som finns på Beatles Revolver och flera andra skivor som nämns, men en del album är okända för mig, och tror jag, även andra. Då skulle det bli lättare att ta del av musiken om det fanns en länk till åtminstonne en av låtarna. Vill ni inte sprida ljuset, eller för att tala klarspråk, var inte så djävla lata.
joachime Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Dammar av den här tråden. Gissar att det är något åt det hållet du strävar efter. Bättre att bygga på den som redan finns.
pikzel Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Jo, länkarna behövs därför att man på snabbast möjliga sätt skakunna ta del av allas er favoritmusik. Jag vet vilka låtar som finns på Beatles Revolver och flera andra skivor som nämns, men en del album är okända för mig, och tror jag, även andra. Då skulle det bli lättare att ta del av musiken om det fanns en länk till åtminstonne en av låtarna. Vill ni inte sprida ljuset, eller för att tala klarspråk, var inte så djävla lata. Jag menade till de två skivor jag berättade om. Men ok, för er dekadenta latmaskar som inte har energi nog att googla tidernas mästerverk, här kommer LÄNKAR: (Metallica)http://www.youtube.com/watch?v=D1PDPlPKLis (Dire Straits - Sultans of Swing (Alchemy Live))
SadamJR Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Dammar av den här tråden. Gissar att det är något åt det hållet du strävar efter. Bättre att bygga på den som redan finns. Mycket intressant läsning. Tycker nog ändå att min tråd försvarar sin plats.
Krokodil Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 (redigerat) Meshuggah - Catch 33 Bloodbath - The Fathomless Mastery Tool - 10.000 Days Katatonia - The Great Cold Distance The Mars Volta - De-loused in the Comatorium Stort. Redigerat 29 juli 2009 av Krokodil
joachime Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Mycket intressant läsning. Tycker nog ändå att min tråd försvarar sin plats. Jaha. Hurdå?
SadamJR Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 (redigerat) Jaha. Hurdå? Därför att det hela tiden kommer nya människor till forumet, som inte känner till alla gamla trådar, därför att många människor skriver i och läser denna tråd, tror t o m att några av dem som skrev i din gamla, och i och för sig utmärkta tråd. Dessutom är det svårt att hitta gamla trådar som passar in i sökfunktionen som forumet tillhandahåller. Slutligen måste jag säga att du verkar vara en gnällig typ. Är du det? Är det verkligen ett så stort problem om någon öppnar en ny tråd som påminner om en gammal. Redigerat 29 juli 2009 av SadamJR
joachime Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Därför att det hela tiden kommer nya människor till forumet, som intekänner till alla gamla trådar, därför att många människor skriver i och läser denna tråd, tror t o m att några av dem som skrev i din gamla, och i och för sig utmärkta tråd. Dessutom är det svårt att hitta gamla trådar som passar in i sökfunktionen som forumet tillhandahåller. Så mycket nykomling är du inte. Klart du visste om forumets sökfunktion. Du vet, forumet hade ett liv före dig också. Slutligen måste jag säga att du verkar vara en gnällig typ. Är du det?Är det verkligen ett så stort problem om någon öppnar en ny tråd som påminner om en gammal. Problemet är att du plötsligt fick för dig att spela allan. Det vinner du inget på.
Claes Holmerup Postat 29 juli 2009 Postat 29 juli 2009 Jo, länkarna behövs därför att man på snabbast möjliga sätt skakunna ta del av allas er favoritmusik. Jag vet vilka låtar som finns på Beatles Revolver och flera andra skivor som nämns, men en del album är okända för mig, och tror jag, även andra. Då skulle det bli lättare att ta del av musiken om det fanns en länk till åtminstonne en av låtarna. Vill ni inte sprida ljuset, eller för att tala klarspråk, var inte så djävla lata. 😄 Undrar vem som är latast egentligen - den som anstränger sig att komma ihåg albumens namn, eller den som vill ha allting serverat och paketerat utan att behöva tänka själv...? 😄 Det är som sagt busenkelt att söka på artister både på Youtube och Spotify - eller rentav på Google, så någonstans går det nog 17 att hitta om man vill. Letar man på engelskspråkiga Wikipedia, så hittar man ofta låtlistor för de olika albumen också, om man behöver det. Är man verkligen intresserad och inte tvunget ska ha allting serverat, så tar det inte många sekunder att söka själv. Länkarna kan dessutom snabbt bli inaktuella, om det exempelvis är videoklipp på Youtube, som inte har godkänts av upphovsmän eller skivbolag - så det är faktiskt smartare att söka själv än att förvänta sig att alla andra ska leta upp en drös med länkar. Det finns ingen orsak att klaga på att Joachime visar på en gammal tråd. Enligt forumreglerna ska man ju faktiskt i största möjliga mån undvika att göra nya trådar om det finns liknande redan: https://www.studio.se/index.php?s=&sh...dpost&p=758 .
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.