leere Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 (redigerat) Hej! Har förnärvarande CubaseSL2, vilket jag anser var en extrem investering 😆 och jag försöker fortfarande lära mig programmet, elle ialla alla fall de delar jag använder. Men, har spånat runt lite på denna del av forutem och undrar en liten fråga: När datorn, som jag använder SL2 på, inte är kopplad till internet, kan man ladda ner uppgradering från en annan dator och sen ta över den filen på skiva till den "riktiga" datorn? Eller måste man krångla? Har inte uppgraderat mitt någongång. Och sen en liten fråga till: VART FAN *förlåt* KAN MAN SKAFFA SIG MER KUNSKAP OM CUBASE UTAN DEN DÄR JÄVLA MANUALEN 🙂 Redigerat 26 april 2004 av leere
Sunesha@mi7 Postat 27 april 2004 Postat 27 april 2004 Hej Leere, Det går bra att uppdatera nyckel med nya licensen på vilken dator som helst. Denna licensen sparas på nyckeln. Så det går bra att ha den vilken dator som helst med usb-port Ett bra sätt skaffa sig kunskap är att arbeta med programet och tyvärr refera till manualen när ens egna slutledningsförmåga brister. Flitig använding av F1 tangenten(help på mac). Så bör det lossna till slut. Det är ett ganska avancerat program. Tog mig nog 3 månader att lära mig det mesta utantill. Men jag läser fortfarande manualerna varje dag för jag tycker det roligt Mvh Daniel
Lundin Postat 27 april 2004 Postat 27 april 2004 Ett bra sätt skaffa sig kunskap är att arbeta med programet och tyvärr refera till manualen när ens egna slutledningsförmåga brister. Flitig använding av F1 tangenten(help på mac). Så bör det lossna till slut. Precis som maestro säger.. det är bara att leka med alla funktioner o se vad dom gör så lär du dig programmet snabbare. Lär du dig det mest elementära som att spela in borde allt lossna till slut, eller att du lär dig en sak i taget. Tips: Kopiera över alla PDF-hjälpfilerna från original CD'n till hårddisken... varför? för du kan använda sökfunktionen i Acrobat reader som gör att det går s.n.a.b.b.t att hitta det du söker... Jag förstår hur du känner.. gör så här: istället för att titta på manualen och tänka - det här kommer att ta 100 år att lära sig.. läser du det mest elementära som hur du ställer in klaviaturen, fixar MIDI't och sedan dom sakerna som gör att du får ut ljud ur Cubase... lägg sedan undan manualen och börja lek med VSTi'erna som följer med..latja med EQ, kompressor.. kolla in vad dom små plustecknen är under varje spår e.t.c e.t.c... det blir mycket roligare då..och är det sedan något du undrar över..öppna dom medföljande PDF-filerna och sök... .. eller fråga här.. /D
leere Postat 27 april 2004 Trådstartare Postat 27 april 2004 Det går bra att uppdatera nyckel med nya licensen på vilken dator som helst. Denna licensen sparas på nyckeln. Så det går bra att ha den vilken dator som helst med usb-port För iså fall, kan jag ladda ner upgraderingen från vilken dator som helst för att sen bränna ner den på skiva, men bara jag har har nyckeln ? Jag tänkte köpa mig en MusicXPC Professional, och den kopplas INTE till internet. Den är ju som bekant i grunden en PC, Har försökt med Macintosh innan (dock I Mac) Har spånat runt lite på MI7:s hemsida, blev nyss medlem. Blev lite misstänksam när ni tog över, men martin (jobbade på musikbörsen i växjö) talade bara lovord om er. Men ni verkar bra som agent. 🙂 Det jag pysslar med i cubaseSL2 är mest synth och industrial musik, d.v.s. mycket midi och en hel del audio En fråga bara: Om jag köper Steinberg Waldorf Attack eller Waldorf Edition, behöver jag använda 2 nycklar eller kan jag använda min första nyckel ? 😏 Tack som fan 😆 MvH Marco
leere Postat 27 april 2004 Trådstartare Postat 27 april 2004 Jag förstår hur du känner.. gör så här: istället för att titta på manualen och tänka - det här kommer att ta 100 år att lära sig.. läser du det mest elementära som hur du ställer in klaviaturen, fixar MIDI't och sedan dom sakerna som gör att du får ut ljud ur Cubase... lägg sedan undan manualen och börja lek med VSTi'erna som följer med..latja med EQ, kompressor.. kolla in vad dom små plustecknen är under varje spår e.t.c e.t.c... det blir mycket roligare då..och är det sedan något du undrar över..öppna dom medföljande PDF-filerna och sök... Problemet är att jag kommer från den "analoga" skolan (hade en digitalporta innan). Och det är midi jag har svårt med, beställde ett Radium 49 för några veckor sedan, den kommer snart. Och sen fixa ny dator (MusicXPC C1). Tänkte koppla midikablarna direkt till mitt kort (Auoiphile2496). Så det är mest midi jag bör lära mig. Men tack för informationen. *bockar och bugar* MvH Marco a.k.a Leere
Lundin Postat 28 april 2004 Postat 28 april 2004 Problemet är att jag kommer från den "analoga" skolan (hade en digitalporta innan). Och det är midi jag har svårt med, beställde ett Radium 49 för några veckor sedan, den kommer snart. Och sen fixa ny dator (MusicXPC C1). Tänkte koppla midikablarna direkt till mitt kort (Auoiphile2496). Så det är mest midi jag bör lära mig. Men tack för informationen. *bockar och bugar* MvH Marco a.k.a Leere De e lugna puckar.. Får du problem..shout. Det finns mycket folk som hjälper dig här. /D
replicant Postat 5 maj 2004 Postat 5 maj 2004 En fråga bara: Om jag köper Steinberg Waldorf Attack eller Waldorf Edition, behöver jag använda 2 nycklar eller kan jag använda min första nyckel ? 😉 Behövs ingen nyckel till Waldorf Edition, det är installations cd'n som är nyckeln. Du kan använda flera program till samma nyckel. 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.