Claes Holmerup Postat 20 juli 2011 Postat 20 juli 2011 ...sedan är förstås frågan hur stor risk det är att det verkligen upptäcks, men det ligger lite utanför din fråga... 😉 Det går ju att använda en sampling och sedan lägga till en annan, ändra eq en del på den ena etc - så att det är extremt svårt eller rentav omöjligt att avgöra var samplingen egentligen kommer ifrån. Att bara ta en sampling från en skiva rakt upp och ner, är däremot troligen inte så lyckat...
linuskarlsson Postat 20 juli 2011 Postat 20 juli 2011 Om jag fått godkännandet att använda en sampling från en skiva från skivbolaget, skulle de om låten började bli stor, kunna gå bakom min rygg och stämma mig? Hur bevisar jag att jag fått deras tillstånd? Står sig en sparad mailkonversation?
linuskarlsson Postat 20 juli 2011 Postat 20 juli 2011 Sen finns ju även chansen att det BLIR upptäckt, men de i fråga väljer att inte göra någonting. Eller?
Overkill Postat 21 juli 2011 Postat 21 juli 2011 Hur skulle dom bevisa att du inte har gjort din kick själv utan att du har samplat den? Så vitt dom vet kan du ju skruvat till den helt själv.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.