tbruce Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Everyday ARTIST/GRUPP: Tvor Brvuvce GENRE: 60talselectronicapop med talsyntessång LÅTLÄNGD: 3.38 KOMPOSITÖR: Tovr Brvuce PRODUCENT: Tvor Bruvce INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 5.2 mb STATUS: WIP Detta är resultatet av den där melodin som jag skrev om här. Den blev refräng nu. Detta är inte klart, ska framförallt komma till lite grejer på outrot, funderar på ett scatsolo. Förmodligen blir det stämmor på refrängen också såsmåningom. Sen har jag problem med bastrummorna... nån som kan hjälpa mej att få det lite snyggare? Vet inte riktigt vad som är problemet men de sticker ut ur mixen när det är fullt komp, på nåt sätt. Jag vet också att cymbalerna är lite röriga, ska nog försöka få lite klarhet i det också. EDIT: Borttaget (06/04/04) Redigerat 13 augusti 2006 av tbruce Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Du är bäst. Tack. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 vanligt vis lyssnar jag / gillar jag inte sånt här.. men den här ägde då hårt hahah riktigt cool asså.. bra jobbat:P Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 11 november 2005 Trådstartare Dela Postat 11 november 2005 Tackar så mkt! 😉 Kom på att texten nog är rätt svår att höra, åtminstone på refrängen, så här kommer den: Vers: Everyday (each day) when I'm with you I'm on my own (when I'm with you, I'm on my own with you baby) And I say (I say) how can I get you on the phone? (how can I get your number?) Ooh, ah ooh, oh. Refräng: Monday there's something in the way that you talk that keeps me sane till Tuesday but then the same thing happens again Wednesday there's something in the way that you talk that keeps me sane till Thursday but it's the same thing everyday Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Är det ShitTalker, eller? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jarnis Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Mysigt. Men är inte melodin snodd? Hehe... Fan nåt konami-spel till 8-bitarn? Jag är full nu så jag kan inte bidra med så mkt vettigt men, fan, det här är ju inte illa alls. Fina catchiga melodier. Rock hard ride free Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 SmurfBeatles.. 😱 låter som bakgrundsmusik till något barnpropgram.. lite biffigare mix hade nog hjälpt upp en hel del, tydligare smurfvocodervocals m.m ..den är lite sådär ..hmm..trallig 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 11 november 2005 Dela Postat 11 november 2005 Gillar. Lite Residents stuket fast mer polerat. Vet inte hur det ska utvecklas. Skulle kunna var Frank Zappa oxå under en av hans konstiga dagar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 12 november 2005 Trådstartare Dela Postat 12 november 2005 Nisse: Vet inte vad ShitTalker är. 😉 Jarnis: Buuuuääää. Se länken som jag postade i första inlägget här... Men tack! 🙂 Lundin: Hur menar du med biffigare mix? Det är nog tyvärr svårt att göra sången tydligare... 😄 dede: Tack! Vilka är Residents? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
martinm Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 hehe, skruvat 😉 ...men glad blir man ju av sånt här. Tillräckligt trallvänligt för att funka även i andra sorters arrangemang tror jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 Jag undrar också vad det är för manick som sjunger! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Nisse Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 Nisse: Vet inte vad ShitTalker är. 😆 Det är ett talsyntes-program. Vad har du använt för program för att göra rösterna då? 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 12 november 2005 Trådstartare Dela Postat 12 november 2005 Det är min lilla hemlighet. 😆 Som jag delar med t ex Air (låten How does it make you feel?), Chemical Brothers (nån av låtarna på Surrender, Dream On tror jag) och Robyn (Blow my mind tror jag den heter?). Nääää... ska inte vara sån... VocalWriter heter programmet, demo finns på http://kaelabs.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 Berätta nu! Annars ger jag tomten i uppdrag att dumpa 1 ton risgrynsgröt i din brevlåda! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 12 november 2005 Trådstartare Dela Postat 12 november 2005 Som OM du känner Tomten! 😛 Jag gav en ledtråd, "Det är min LILLA hemlighet"... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 Risgrynsgröt är mycket svårt att tvätta bort ... bara så att du vet ... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 12 november 2005 Trådstartare Dela Postat 12 november 2005 Svaret finns mitt framför näsan på dej. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 Aha! Jag ställer genast in grötdumpningen! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
AndyPandy Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 Endast för Mac. Tack för det. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 12 november 2005 Trådstartare Dela Postat 12 november 2005 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 jaa du,, somsagt, riktigt cool låt 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 12 november 2005 Dela Postat 12 november 2005 dede: Tack! Vilka är Residents? Tidigt 80-talsband på Ralph records. Gjorde t.ex Albummet "Escimo" på enbart leksaksinstrument. Följde raskt upp med "Discomo"-samma låtar i discoversion.. "The third reich and roll" är ett 40 min långt collage på kända sextiotalslåtar i oftast oigenkännbara versioner. Kolla in. http://www.residents.com/ Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Falk Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Ok tbruce 😄 bra trallvänligt a la KW o Telex..samt lite Devo 🙂 ..tycker jag spontant iaf..låter som färdig för MF..den där outsidern som är med o lyfter hela den i örigt tråkiga tillställningen!? 🙂 ..Mycket bra jobbat! 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 15 november 2005 Trådstartare Dela Postat 15 november 2005 dede: Ok... ska kolla upp. 😳 Falk: MF = Melodifestivalen? 😄 Hjälp. Men tack iaf! 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
EkenMusiX Postat 15 november 2006 Dela Postat 15 november 2006 fram med länk bruce!!!! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.