Nille Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Efter 12 timmar är den klar=) Lyssna å säg vad som tycks! Your browser does not support the HTML5 audio tag MvH Nille
tbruce Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Coooolt! 😏 Pianogrejerna i början är grymt sköna. Sången är sjukt bra. Själva låten och texten är också helt rätt. Det enda jag inte gillar är stråkarna i bakgrunden... i övrigt är jag jävligt impad! Är det från ax till limpa på 12 timmar? 😳 Sjukt isåfall!
Antevante Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Jaha...12 timmar 😳 Undra hur dina låtar blir efter 3-4 dygn.. 😏 Jag tycker också det är coolt, inget direkt att klaga på. Jag gillar Gospelvibben man får i slutet, nice...
91:an Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Skitsnyggt! Härlig variation i låten! Snyggt med övergången från swingtakt till rak från 1:54. Bra trumprogrammerat. Det här gör man inte på tolv timmar...?
Nille Postat 11 november 2005 Trådstartare Postat 11 november 2005 Jorå det här gör man på 12 timmar om man ligger i=) inget trumprogramerande här inte. Hörs det inte att det är riktigt trummer? Tjong
djonas Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Låter riktigt schysst speciellt trummorna. 🙂 Hörs ju mkt väl att det är en riktig trummis. 😄 Det enda som jag stör mig på är det mkt tråkiga, stela och tunna pianoljudet. Det borde gå att göra nåt åt det. 😱 Bra sång. Riktigt niceiga stämmorna. Coolt oväntat byte vid 1:54, gillar att låten avslutas därifrån med en crescendo....mycket flott. 😮 Mvh / djonas
tbruce Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Neeej piano är ju schysst klinkigt! Det ska vara så! Gör du ALLT själv? Skriver, arrar, sjunger, slår knut på fingrarna på pianot, trummar, mixar osv? Din jävla talang. 😱 Detta är bland det mest imponerande jag hört på det här forumet isf.
Falk Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 ok Nille 😱 ..12 timmar låter "mycke"..men det blev ju bra..lite jazz över den här låten..så var är saxen!???..lyft fram den mycke mer!!! 😄 ...ok en riktigt bra låt..fick banne mig lite Blues Brother feeling av den här låten!!! 😮
91:an Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 Jorå det här gör man på 12 timmar om man ligger i=) inget trumprogramerande här inte. Hörs det inte att det är riktigt trummer? Tjong Trummorna lät nästan för bra ljudmässigt för att vara riktiga. Det är ju programmering och midieditering som tar en sjuhelvetes tid, men ju skickligare som musiker man är destå mindre tid behöver man ägna sej åt sånt, så det är bara att gratulera! Själv kan jag hålla på flera månader med en låt...
Nille Postat 12 november 2005 Trådstartare Postat 12 november 2005 Man får tacka för alla goa komentarer=) Skrev, lirade in och mixade på 12 timmar + matpause=) så det är väl rätt hyffsat.
tamadrummer Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 Bra låt o mycket bra spelat/innspelat. Blev på mycket godt humør av den har. 😱
Staplegun Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 Håller med ovanstående om det positiva. Det enda som stör mig är att rösten/körandet är diffust, särsklit "just a little bit" det låter som gammal distad vinylinspelning. lite snyggt EQ:ande i de övre registerna hade nog gjort susen. Annars otroligt svängigt - en skitbra produktion!
mornel Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 Finfint och välspelat! Ingenting jag skulle lyssnat på annars, men jag gillar det ändå, mycket! Men du, ta en titt i reglerna för demopostningar.
mornel Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 Din röst påminner förresten lite om Badly Drawn Boys. Låten är inte helt olik något han skulle kunna ha svängt ihop heller. Kanske kan vara värt att kolla upp honom? 😱
Pluffo Postat 13 november 2005 Postat 13 november 2005 (redigerat) Härligt, bra, wonderfull! Trevligt med ännu en hit ( efter "present song" ) Jag tror du mycket väl vet att det inte finns speciellt mycket att tillägga till det här. Produktionsmässigt är det helt lysande. Skön variation i kompositionen också, och ett härligt klimax när alla körer går loss på slutet. Grymt gjort! Redigerat 13 november 2005 av Pluffo
claypool Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Skön blandning, psycho låten var enligt mig bättre som låt men på 12 timmar är det ju det här fantastiskt. Stort plus för snygga körer.
Egghuvud Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 jo det är fräckt. Gillar inte rikgit sångljudet och pianoljudet är som Djonas påpekar lite tråkigt att höra på. Sammanfattningsvis så är det mycket bra spelat/sjunget, men inte så bra producerat.
Mutz Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Snyggt är ordet som hoppar upp i mitt lilla huvud.
Staplegun Postat 14 november 2005 Postat 14 november 2005 Snyggt är ordet som hoppar upp i mitt lilla huvud. Vilket är det ordet då? 😕
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.