Sonefors Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 (redigerat) Ja, det känns tungt att varje gång behöva skriva en ny sång För varje känsla som man har, man finner ju ändå inga svar Det enda som är säkert, är att det finns minst tusen känslor kvar Tänkt om man iallafall fick skriva EN tidslös text och melodi Som i alla människors hjärtan fick förbli En låt fylld med magi, skapad av kärlek och fantasi Visst rätt text och melodi hjälper en att släppa ut allt som var så instängt förut Hjälper en att andas ut, men skänker bara lungn i nån minut... Nä, ibland undrar man om det är en gåva man fått eller om det är en förbannelse som kommer finnas med en hela livet... Tungt tycker ja... Var nog lyckligare när jag bara skrev musik med mitt vackra piano och ett par tända ljus... Men ändå vet man att man är fast, och kommer aldrig att kunna sluta söka efter den totala lycka och kick man får när man har skrivit den låt som man själv tycker är den bästa i hela världen..... 😏 Nä, nu sover vi på saken och hoppas att det känns bättre i morgon... Man har ju en hel helg på sig att komma på en massa vackra saker nu.. 😳 *God Natt* mvh Fredrik Redigerat 11 november 2005 av Sonefors
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 (redigerat) Oh, den lidande konstnären 😏 Mer prosa på forumet! Redigerat 11 november 2005 av maxmaxmax
sisältää Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 När jag jag blickar ut över maskinparken som står på ett skrivbord, inte på marken då tänker jag att jag en en lycklig skit som får göra musik när jag vill, och dricka sprit. I andra länder får man kämpa varje da´ för att slippa gå hungrig och naken men i Sverige om natten är jag påklädd mätt och gla' när endast Korg ESX-1 är vaken.
Eliasson Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Japp, är man född och uppvuxen i Bollnäs förstår man Sonefors. Vad kan man annars göra? Spela bandy, typ. Då sitter man hellre och tittar över järnvägen, sömnproblem och skriver musik tills hjärtat stannar. Jag är på din sida, Sonefors!
Sonefors Postat 11 november 2005 Trådstartare Postat 11 november 2005 Japp, är man född och uppvuxen i Bollnäs förstår man Sonefors. Vad kan man annars göra? Spela bandy, typ. Då sitter man hellre och tittar över järnvägen, sömnproblem och skriver musik tills hjärtat stannar. Jag är på din sida, Sonefors! Det stämmer precis Eliasson... Kompisarna går på bandy medans jag skriver hit's 😄 Det blir ju inte bättre av att man jobbar kväll heller. Då kan man ju sova hela dagarna... Men desto mer får man gjort på nätterna 🙁 Det låter bra Eliasson... Lycka till med musiken... mvh Fredrik
claypool Postat 11 november 2005 Postat 11 november 2005 Bandy! Får mig att tänka på när man var liten och gick upp 04.00 en söndagmorgon för att det var match. Man hade inte riktigt det där med prioriteringar klart för sig. 😄
wonderboy Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 En kille från Bollnäs, nämnd Sonefors Han komponerade tills öronen gick i kors I sin jakt efter "hitsen" Han förlorade vitsen Men när han börja komponera för sig själv, det rann ur honom likt en mäktig fors! Med ovanstående, misslyckade limerick vill jag bara ha sagt att komponerande blir mycket roligare om man gör det för sig själv än för "världspubliken". Det blir ärligare, roligare och kanske att "hiten" kommer av bara farten? Om den inte gör det så är det ändå lustfyllt för en själv.
Neosus Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 (redigerat) Att få utlopp för sin kreativitet är ju viktigt. ...men sen vette fan. 😱 -------- Redigerat 12 november 2005 av Grahn
Bjorkman Postat 12 november 2005 Postat 12 november 2005 Allt detta gjorde så ja blev att tänka på mitt "tvångs skrivande", ialf så de känns ibland... man kommer helt plötsligt på en text och sen sitter man där, skriver flera sidor och känns inte som man kommer ge sig heller.... Man undrar när ens intresse går över till beroende =S
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.