Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ska sälja mitt protools TDM system, och köpa ett enklare ljudkort. förklaring, (sitter mindre i studion, och har redan appogee ad/da, samt att portools är tråkigt)....

Hur som hellst...

jag gillar REM:s grejor sen tidigare. men jag behöver inte ad/da omvandlarna i kortet, och det känns som ett dåligt argument att köpa ett dyrt kort med breakoutbox typ fireface bara för att det ska se fint ut.

jag vill ha många adat in och ut, då kom jag och tänka på det gammla digi9652. men lite har hänt sedan jag ägde mitt senaste... 😳

Den stora Frågan...

vad är det för skillnad på HDSP9652 och DIGI9652????????

tacksam för svar

Annons
Postat

Den stora skillnaden är att HDSP har en väldigt avancerad mixer inbyggd, där man kan sköta en massa routing utan att sequencern behöver belastas alls.

En nackdel med de gamla Hammerfall9652, är att när man kör med Direct Monitoring (alltså i princip utan latency), så skickas inkommande ljud direkt ut på motsvarande utgång (som inte är valbar; in på ingång 5 ger Direct Monitor till utgång 5). Monitorlyssnar man utan Direct Monitoring, så får man däremot låg latency och kan routa som man vill med hjälp av sequencerns mixer. DSP:n i det gamla Hammerfall tar hand om mixningen och avlastar processorn med det, men helt styrt av sequencerns mixer.

Att sedan det nya HDSP även har bra midiinterface inbyggt, medan det gamla saknar sådan, är inte heller någon nackdel... :rolleyes:

• 2 veckor senare...
arka (oregistrerad)
Postat

Intressant fråga! mig veteligen så finns det fortfarande ingen som smäller RME på fingrarna då det gäller stabilitet och låg processorbelastning/latency för ASIO. Skulle vara intressant om nån hade några andra rön på den fronten...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.