Jump to content
Annons

Långsam/snabb uppspelning av ljud.

Recommended Posts

Rag Child (oregistrerad)
Postat

Jag har just fått hem några tidigare numrar av Studio.

I nr. 10/2004 finns ett tema om musikvideoproduktion. Jag har gjort en del filmar av olika art, men aldrig en musikvideo med lipsync.

Alltså frågar jag detta:

Hur avspelar jag en ljudfil snabbare/långsammare/baklänges (så att man i redigeringen till exempel kan sätta delar i slowmotion) som nämnd i artiklen? Jag kör med en bärbar mac (Powerbook G4), så kanske ett program? Eller finns det någon smart liten CD/mp3-spelare, som kan detta?

Tacksam för svar!

-RC

Annons
Postat

Fast när det finns ett gratisalternativ i form av Audacity så blir ett par hundralappar genast dyrt! 😳 Audacity har inbyggda verktyg för att ändra hastighet och pitch separat, låter dessutom mycket bättre än Amazing slow downer (fast det görs åandrasidan inte i realtid). http://audacity.sourceforge.net/

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.