Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag håller på atta göra cover på en där jag använder B4 och Loungelizard. Jag använder Cubase och har placerat orginal låten i ett audiotrack som jag använder som bas.

Jag upptäckte då att orginalet och Loungelizard är efter samma to men att orgeln klingar falskt. Förmodligen är A=440Hz för Loungelizard och A=440+ för B4.

Båda VSTi:na är ju synteser så min fråga är nu om det går att 'stämma om' det ena instrumentet eller om jag måste göra en mixdown och sedan ändra grundtonen på ljudfilen?

Tacksam för svar

Lasse

Annons
Postat

brukar ju finnas tuners i vsti'arna..

Annars så kan du ju bara använda pitchwheel'et o pitcha hela midispåret pytte lite

Postat

Har för mig att detta varit uppe tidigare, och att någon nämnde att en olaglig variant av LL dras med det felet.

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat (redigerat)

Ladda ner Loungelizards update 2.01 här så fixar det till sig.

Redigerat av maxmaxmax
Postat

Hade ett liknande problem, det löste sig dock med att jag ändrade sample rate till 44 khz istället för 48khz. Men som maxmaxmax sa så är det väl bara att updatera (dem fixade väl problemet i nya versionen eller nått).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.