Rawbert Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 (redigerat) LÅTNAMN: Protect me from the things I want ARTIST: Rawbert GENRE: Uplifting trance LÅTLÄNGD: 6'32" KOMPOSITÖR: Robert Lipic PRODUCENT: Robert Lipic INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 6,1 megabyte STATUS: Färdig Edit: Genre Redigerat 20 januari 2006 av Rawbert Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 (redigerat) Hur lyssnar man på låten då? 😄 EDIT: Ok, där kom den upp. Tja, låter väl som all annan Anjuna-wannabe-musik 🙂 Du borde försöka hitta ditt eget sound. Sen så känns det som den där basgången har gjorts ungefär 1000 ggr redan. Rent produktionsmässigt lät det väl helt okej. Lät som det var ganska många Vanguard-presets i låten, men jag kanske har fel? Redigerat 9 november 2005 av cm0s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Tja, låter väl som all annan Anjuna-wannabe-musik 🙂 Du borde försöka hitta ditt eget sound. Hur många av alla tranceakter som har lyckats, har ett eget sound? 😄 Nä äsch, allt handlar om en bra kombination av en bra låt och ett bra sound. Slingan som börjar 2:57 är för genomträngande tycker jag. Sänk den så blir det mycket bättre. 🙂 Personligen skulle jag sänka portamentot på leadsynten också. Men det sista är väl en smaksak också. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 (redigerat) Hur många av alla tranceakter som har lyckats, har ett eget sound? 😄 Tja, alla de stora, skulle man väl kunna säga? Ferry och Lange har väl ett ganska lika sound. Tiësto Above & Beyond (som blivit plagierade av många, bl a den här låten 🙂 ) Airwave Solarstone Gabriel & Dresden Push osv. 🙂 Redigerat 9 november 2005 av cm0s Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Snygg lead, schysst produktion. När baskaggen och leaden dundrade unisont i slutet av breaket flög "wow" genom huvet 😄 Ett par reservationer dock: Blir det inte lite väl tyst när breaket kommer först? Släng på någon ljudeffektsswosh som får tona ut lite långsamt medan paden fejdar upp. Den distade TB-slingan låter för risig. Ska man ha något som låter 303 ska man ha en 303a, eller en 303-klon, inte någon trist distad tb-patch från synthschmynt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Hur många av alla tranceakter som har lyckats, har ett eget sound? 😄 Tja, alla de stora, skulle man väl kunna säga? Nae, Corsten, Tiësto, Anjuna beats, alla har de gjort många låtar som låter lika... Men nu är vi off topic, så jag slutar debattera det här from. nu. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
cm0s Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Nae, Corsten, Tiësto, Anjuna beats, alla har de gjort många låtar som låter lika... Men nu är vi off topic, så jag slutar debattera det här from. nu. Kanske för ett otränat öra. Deras mest kända låtar låter väldigt olika. Okej, tillbaks till topic 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Cloudsurfer Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Hade älskat att lyssna och kommentera denna låt men tyvär så kan jag inte tanka från forumet, har du möjlighet att ladda upp låten nånstans och ge länk? keep on bangin' Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Loa (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 (redigerat) Stående ovationer till Rawbert!! Klart mustig, dansant samt välproducerad låt. Jag har varit involverad i trancescenen (Dj/Musiker) i många år med start som synthare på 80-talet så jag vet vad jag pratar om och musiker har jag varit sedan jag började spela vid 5års ålder (30år sedan). Det ända jag kanske kan klaga på är slutmasteringen..... Pysslar man med en låt för länge så vänjer sig örat vid frekvenser. Jag hittar inga fel men ett proffs kan säkert "lyfta" låten mer än vad du kanske kan med mjukvara eller hårdvara. Låt ngn utomstående mastra låten så har du defenitivt en hit på VA-skivor eller egen skiva. Och förböveln, skicka demos nu till diverse bolag, DJ:s osv... Kanske ngn sång, ord som kommer emellanåt för att öka dramatiken? Keep up the good work!!!! en liten editering i mitt reply! Tror nog att låten borde klassas som "Melodic Trance"? Eller vad tycker ni andra? Redigerat 9 november 2005 av Loa Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Klart MVG 😆 No Complaints from this dude 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
racso Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 mycket mycket bra. detta skulle funka perfekt ute! mycket bra kick har du också, den slår perfekt. som sagt mycket vangourd ljud va? 😆 skicka det här och släpp för fan nemas problemas! 😎 mvh oscar Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 (redigerat) Suveränt! Edit: Man får inte svära! Redigerat 9 november 2005 av Danabacken Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Hmmm, inte riktigt min musikstil, men trummorna var i alla fall ruggigt feta och melodislingan en bit i i låten var skön! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
SLC-trax Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Helt klart bra "för att vara sånt här" 😛 Snarare melodic än hard trance skulle jag vilja påstå, men ta det inte som en diss utan som att du är musikalisk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rawbert Postat 9 november 2005 Trådstartare Dela Postat 9 november 2005 Tack för alla svar! Det värmde... Det är ingen Vanguard Kör Virus B & Novation Nova Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 (redigerat) Det är ingen VanguardKör Virus B & Novation Nova ...och där dog även debatten om tränade/otränade öron. 😉😳 Btw Rawbert, jag kastade in låten på min MD nu. 😉 Redigerat 10 november 2005 av Linus Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Drik Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 Lyssna på låten igår, kanonbra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 Som en påse formfranska. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Rawbert Postat 20 november 2005 Trådstartare Dela Postat 20 november 2005 Tack igen! Tack för supporten Linus Tack för Trance addict inlägget Drik 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 20 november 2005 Dela Postat 20 november 2005 Det här var riktigt bra drag i, och det är det viktigaste för denna typ av musik! Bra stick också! ( det lugna partiet) Bra jobbat! Apropå diskussionen av originalitet tycker jag egentligen att det är skit samma! Låten är väl gjord för att få igång folk på dansgolvet!? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Joonas Postat 25 november 2005 Dela Postat 25 november 2005 Skönt! Leadsyntarna är kanske lite för högljudda... Experimentera lite mera med olika ljud eftersom detta är ändå ganska oöverraskande... Men en bra mix och sound har den här låten i alla fall. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.