Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

* LÅTNAMN: The E-mortal project

* ARTIST/GRUPP: E:mortal

* GENRE: Melodisk trance

* LÅTLÄNGD: 3:50

* KOMPOSITÖR: Fredrik Johansson

* PRODUCENT: Fredrik Johansson

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: mp3

* STORLEK: 4 mb

* STATUS: 3:50 klar, ska bli 7-8 minuter.

Skulle verkligen uppskatta er åsikt om denna.

Tanken är en blandning mellan hårt och mjukt. Anders som sätter intro rösten är visserligen lite cheesy, men efter att jag sett Serenity introt (stor trance tillställning) så gjorde de något liknande, o då tyckte man typ "fy fan va cheesy..men...vänta nu, det här är ju underbart 😄, så de e den känslan jag vill få fram..

Så vad tror ni om den? Några idéer?

Här är låten:

Annons
Postat

Cheesy var ordet 😄 Jag är lite allergisk mot sånt där. Låten är klart godkänd i övrigt!

Postat (redigerat)

Grymt, E. Jävligt grymt! Ball röst i introt 😳 Äre du som spelar gitarr? 😄

Har tyvärr ingen konstruktiv kritik att ge, just nu.... Eller kanske att det behövs lite finslip på mixning, men annars:

KÖR FETT 😱

Har du släppt nån skiva, E? Undrar bara 😄 Det här skulle nämligen vara en PÄÄÄÄRFEKTlåt att ha som intro till nån skiva!!

Rocka fett, för fan! \Danne! 😱

Liten edit: Har du gjort nåt som INTE är melodisk trance? 😳😱

Redigerat av Danabacken
Postat

Funkar! 😆

Fast då det gäller introrösten så tänker jag ganska mycket på Yello och deras låt "Solar driftwood" från albumet Pocket Universe.

Postat

Hahaha 😆

Underbart intro. Otterland passar perfekt som Trance-guru!

Riktigt cheezy javisst, men ack så underbart.

Mer självdistans i musikmakandet.

Postat (redigerat)

Filmmusikkänsla får man av introt...

Känns inte nytt, men funkar bra... 😄

Redigerat av Valdez
Postat
efter att jag sett Serenity introt (stor trance tillställning) så gjorde de något liknande, o då tyckte man typ "fy fan va cheesy..men...vänta nu, det här är ju underbart 🙂

Mmm, jag tänkte direkt på introt på min Sensation "konsertfilm". Och Brooklyn Bounce... Det kan väl vara schysst röstläge, men texten SKA du ändra. 🙂

Snälla?

Annars är själva låten klart godkänd. Synth-leadslingan som växer fram strax innan breaket, samt efter 2:43, är lite väl ettrig. Ta gärna ner den en oktav.

Jag är mest glad åt det fina breaket. 😄

Postat (redigerat)

Hehe, tjae, rösten låter kanske lite överdriven. Å andra sidan så gillar jag brittisk accent, och det känns som en skön kontrast i jämförelse med musiken.

Hur som helst, själva låten är skön! Så här ska melodisk trance låta 😆

/Daniel

Redigerat av D Vibe
Postat

Kanon, tack för er input! 😉

Ska ta o meka med låten idag 😳

Tänkte lite så här.. jag skippar nog de mesta av rösten, men dock vill jag ha countdown kvar (fast kanske inte starting countdown, plus lagt senare i låten så tempot på countdown blir snabbare..), samt "the E-mortal project" i breakdown, samt "initiating the base" efter melodi delen.

Sedan kör jag på mellandelen, och istället där den bryter ner så fortsätter jag låten, fast lägger på ett filter som gör den murken fast någon ljusare stråk eller ljud behålls så att fokus på det ljudet behålls. Sedan kör jag en break, stråkarna börjar samtidigt som en tjej nynnar "naa" i samma melodi som gitarren, fast gitarren kommer inte in förrän senare. Så melodi partiet blir längre.

Synthen som kommer in sen blev lite ättrig jupp, så jag ska göra den lite lugnare.

Återkommer med full version sen.

Postat

fet!

Lyssna igår Drik men han inte posta en kommentar då!

Rösten i början låter cool, lite sensation känsla över det! Skulle dock vilja ha en overdrive eller lite, pytte lite dist på den! Scream modulen i Reason är underbar för röster!

Bra intro, bra känsla och skön ljudbild! Diggar när han säger "bass" och så kommer det en basslinga 😳

sånt är coolt!

Lite cheesy är det, men det är ju inte sämre för det! Dock skulle jag personligen vilja ha en mer tyngre låt efter ett sådant fett intro!

Men än en gång, detta är riktigt nice asså. Du kan ju verkligen din grej!

Fortsätt så nu! 😉

Postat

Kan inte rösten säga "I am the supreme master, bow down to me or die like a jelly fish on dry land. Mohohoho. MOHAHAHA! Whatch out for the rave alarm! Wooooeeeee! Wooooeeeee!" Det vore bättre. :rolleyes:

I övrigt snygg låt.

Postat
"I am the supreme master, bow down to me or die like a jelly fish on dry land. Mohohoho. MOHAHAHA! Whatch out for the rave alarm! Wooooeeeee! Wooooeeeee!"

:rolleyes:😕🙂

Men kul låt! Livet måste få vara cheezy ibland!

Det enda jag stör mig på är staccatostråkarna i introt (typ 0:30-1:00). De känns inte som de hör hemma där...

Postat
Kan inte rösten säga "I am the supreme master, bow down to me or die like a jelly fish on dry land. Mohohoho. MOHAHAHA! Whatch out for the rave alarm! Wooooeeeee! Wooooeeeee!" Det vore bättre. 🙂

I övrigt snygg låt.

😉🙂😆

Hehe, de blev liiiite för cheezy det där 😉

Gote, jag ska testa att tona ner staccatostråkarna lite kanske, eller nåt 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.