Senap Postat 24 april 2004 Postat 24 april 2004 Hej đ Har byggt om lite hĂ€r hemma och för att kunna fĂ„ plats med stereo-amplifiern, som högtalarna sitter i, var jag tvungen att stĂ€lla amplifiern under datorskĂ€rmen. Problemet Ă€r nu att amplifiern tydligen inte Ă€r avskĂ€rmad sĂ„ den stör skĂ€rmen nĂ€r den Ă€r pĂ„. FrĂ„n vĂ€ldigt lite till vĂ€ldigt mycket.. Jag undrar om nĂ„gon vet vad det handlar om rent tekniskt och hur man kan Ă„tgĂ€rda det dĂ„ jag inte Ă€r sĂ„ jĂ€ttebra pĂ„ det omrĂ„det? Tack pĂ„ förhand! đł HĂ€r Ă€r en bild pĂ„ hur det ser ut för stunden.
Claes Holmerup Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 Skaffa en tjock jĂ€rnplĂ„t som du lĂ€gger mellan - och sĂ„ kopplar du plĂ„ten till Jord pĂ„ nĂ„got lĂ€mpligt sĂ€tt (exempelvis till elementet e dyl...). AluminiumplĂ„t duger inte - det mĂ„ste vara ett magnetiskt ledande material. TĂ€nk pĂ„ ergonomin ocksĂ„ om du sitter mycket framför datorn - för det Ă€r inte bra för nacken att ha skĂ€rmen för högt upp, sĂ„ en placering som den du har pĂ„ bilden, tar ut sin rĂ€tt efter ett tag... đł
Senap Postat 25 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 25 april 2004 det dĂ€r med ergonomin har ja koll pĂ„, har stolen högre upp bara đ stor jĂ€rnplĂ„t eh? đł koppla det till elementet? NĂ„gra förslag pĂ„ hur jag skulle göra det?
Claes Holmerup Postat 25 april 2004 Postat 25 april 2004 KrokodilklÀmmor e dyl...? Elementen Àr ju alltid jordade, vare sig de Àr direktverkande el eller vattenburen vÀrme - men för att fÄ kontakt, kanske du behöver skrapa av lite grand fÀrg.
Senap Postat 25 april 2004 TrĂ„dstartare Postat 25 april 2004 okay, har det klart för mig hur jag ska göra det. Ă€r vĂ€rt ett försök! tack för hjĂ€lpen đł
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in hÀr.