Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej 😄

Har byggt om lite hÀr hemma och för att kunna fÄ plats med stereo-amplifiern, som högtalarna sitter i, var jag tvungen att stÀlla amplifiern under datorskÀrmen. Problemet Àr nu att amplifiern tydligen inte Àr avskÀrmad sÄ den stör skÀrmen nÀr den Àr pÄ. FrÄn vÀldigt lite till vÀldigt mycket..

Jag undrar om nÄgon vet vad det handlar om rent tekniskt och hur man kan ÄtgÀrda det dÄ jag inte Àr sÄ jÀttebra pÄ det omrÄdet?

Tack pĂ„ förhand! 😳

HÀr Àr en bild pÄ hur det ser ut för stunden.

problem.jpg

Annons
Postat

Skaffa en tjock jÀrnplÄt som du lÀgger mellan - och sÄ kopplar du plÄten till Jord pÄ nÄgot lÀmpligt sÀtt (exempelvis till elementet e dyl...). AluminiumplÄt duger inte - det mÄste vara ett magnetiskt ledande material.

TĂ€nk pĂ„ ergonomin ocksĂ„ om du sitter mycket framför datorn - för det Ă€r inte bra för nacken att ha skĂ€rmen för högt upp, sĂ„ en placering som den du har pĂ„ bilden, tar ut sin rĂ€tt efter ett tag... 😳

Postat

det dĂ€r med ergonomin har ja koll pĂ„, har stolen högre upp bara 😄

stor jĂ€rnplĂ„t eh? 😳

koppla det till elementet? NÄgra förslag pÄ hur jag skulle göra det?

Postat

okay, har det klart för mig hur jag ska göra det. Àr vÀrt ett försök!

tack för hjĂ€lpen 😳

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du ska bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.