Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Jag har ställt en fråga under Cubase vad som skiljer SX,SE,LE åt och då kommer en liknade fråga här. Om man då vill lira in audio i cubase skiljer det något på dessa versioner då?

Räcker det helt enkelt med Cubase då?

Postat

oups 😆

jag trodde du hade hört talas om Acid

det finns en gratis mycket begränsad variant att ladda ner

jag tycker det är det enklaste verktyget att spela in med

och mixa

• 1 månad senare...
Postat

Ganska många i detta forum (däribland jag själv) kör ungefär den typen av inspelning som du efterfrågar. Gitarr, bas, sång, miditrummor och en o annan synth.

Själv kör jag Sonar, och det funkar bra. Populärast är säkert Cubase.

Ta en titt på Tracktion 2 oxå. Demo finns på webben. Tracktionanvändarna är generellt toknöjda och genomfrälsta 😉 . Jättebra pris oxå.

tjing

Bengan

Postat

Efter en två år med Cubase VST 4 och Cubasis VST5 så tillhör jag numera de frälsta Tracktion 2-användarna. Kan helt klart rekommenderas. Tracktion är betydligt lättare att hantera och är kraftfullt så det räcker och blir över. Inspelning, pluggar, spårhantering, inställningar och gränssnitt är sådant jag tycker fungerar bättre i Tracktion. Programmet verkar också mer förlåtande mot dåligt skrivna gratispluggar. På minussidan så står att mitt ex har lättare att tappa synkningen när jag tweakar pluggar under upp och/eller inspelning. Än så länge så tycker jag det står ungefär 15-1 till Tracktion.

Ett extra plus om man pysslar med gitarrer är att en bantad version av förstärkarpluggen Amplitube + trummaskinen RMIV följer med. Bägge är välkända och rekommenderas ofta. När jag köpte mitt Cubase fick jag betydligt sämre pluggar för gitarr/trummor.

Mera skryt om Tracktion 2 kan ordnas om så önskas 😕

Postat
Tracktionanvändarna är generellt toknöjda och genomfrälsta 😕 . Jättebra pris oxå.

Om vi är 🙂 Det var det programmet som fick mig att sluta utveckla min egna sequencer (som jag gjorde för att jag var så missnöjd med alternativen). Tycker det funkar till allt från skisser till seriösare produktioner. Det som fattas mig mest är väl egentligen en bättre trumeditor (pianoroll är lite bökig att programmera trummor i tycker jag).

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.