musik (oregistrerad) Postat 8 november 2005 Postat 8 november 2005 (redigerat) Hej! Min kompis kan bara tänka sig att köpa plattor om de legat på Billboardlistans 200 första placeringar nån gång. Därmed utestängs han ju från all intressant ny musik, independent o.s.v. Hans argument är att om de legat på Billboard 200 måste de vara bra, eftersom många köpt dem och har inte så många köpt en skiva kan den ju inte vara bra, eftersom den inte är så populär. Hans åsikt och bedömning är att musik skapar man för att glädja andra människor och om artisten eller gruppen säljer väldigt mycket så har ju fler köpt och kunnat glädjas åt artisten/gruppen. Så måttet på framgång är ett bevis på att musiken är bra, eftersom den då uppfyller själva huvudsyftet i hans värld. Hur ska jag hjälpa honom? 😳 :musik Redigerat 8 november 2005 av musik
android Postat 8 november 2005 Postat 8 november 2005 Tegelsten/genelecmonitor/annan_tung_och_hård_sak i huvudet...?? eller (något mer "kreativt") Lås in honom i ett vadderat rum och spela icke-billboardmusik för honom tills han inser vad han går miste om...? 😳
Claes Holmerup Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Du kan ju komma med följande argument som en parallell: 200 miljarder flugor kan inte ha fel - ÄT SKIT! 😆
Cliff Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Din kompis verkar ju uppenbarligen inte vara intreserad av musik, fråga honom vad han egentligen är ute efter. Han kanske lika gärna kunde samla på frimärken?
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Han säger vidare att detta att med att skapa musik som ett slags dj**la självändamål är det värsta han vet!! D.v.s. man ska göra det för att glädja så många som möjligt och gör man det är det per automatik bra musik! Likadant resonerar han om filmer och teater. Mängden tittare avgör om det är bra... 😉 :musik
Eternal Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Om något är bra är en subjektiv uppfattning. Men om han gillar hitmusik bara för att det säljer är han ju lurad.
MusicGene Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Jag tycker hans resonemang funkar. Så tänker jag när det gäller saker jag inte kan så mycket om eller orkar sätta mig in i; jag tar det som andra tycker är bra.
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Eehhh....har ni fattat poängen? Han gillar musik etc i förhållande till hur många som uppskattar den. Så graden av hans gillande = försäljningssiffrorna. Han menar att musik som inte alls säljer inte KAN vara bra, eftersom den inte gör någon "nytta". Det är ingen "mening" med den alltså. 😉 :musik
tordA Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 gillar man musiken, spelar det ingen roll om man hör den i demo-forumet eller att om den ligger på nå'n topplista 😉
musik (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Hej! Men han gillar inte musik efter hur den låter enligt första intrycket, utan efter vad den UTRÄTTAR (för andra människor). Sedan lär han sig älska den musik som gör nytta för så många människor som möjligt. Ungefär som att enbart älska den mat som är nyttig, oavsett hur den smakar. 😆 :musik
Pico Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Ungefär som att enbart älska den mat som är nyttig, oavsett hur den smakar. 😆 :musik Det där låter mest som en störning om du frågar mig... 😛
captain nemo (oregistrerad) Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Jag hade en polare som köpte skivor där det var en lättklädd brud på konvolutet - så hade han svårt att få en riktig tjej oxå... //nemo
tryff Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 i primcip har han rätt....men så ibland springer alla och köper fågelsången eller nick and the family
Eternal Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Jag hade en polare som köpte skivor där det var en lättklädd brud på konvolutet - så hade han svårt att få en riktig tjej oxå... //nemo Haha. Så typiskt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.