Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

YES!

Slap pÄ gura Àr kanon! Har svÄrt för "soloonani" pÄ gitarr i vanliga fall men sÄnt hÀr gillar jag.

Postat

Hehe... alltid hÀrligt med lite musikaliska galenskaper nÀr man fÄr trÄkigt pÄ jobbet...

Har för mig att grabbarna pĂ„ vst-forum postade upp nĂ„got liknande med en galen amerikan för nĂ„gra mĂ„nader sedan... kanon! 😉

Postat

NÀmen, den dÀr gamla filmen pÄ nÀr jag spelar gitarr! Hade ingen aning om att den hade letat sig ut pÄ nÀtet...

😉

Postat
YES!

Slap pÄ gura Àr kanon! Har svÄrt för "soloonani" pÄ gitarr i vanliga fall men sÄnt hÀr gillar jag.

Danne, han spelar ju som du gör. Du spelar ju mycket bas pĂ„ gitarren. 😳

Postat (redigerat)

ÅhĂ„.. Men han skulle ha haft en 5 strĂ€ngad bas i stĂ€llet.. Tror nog att det Ă€r ett intrument som passar denne flyhĂ€nte "gitarrist" bĂ€ttre 😳

Redigerat av hegobald
Postat
ÅhĂ„.. Men han skulle ha haft en 5 strĂ€ngad bas i stĂ€llet.. Tror nog att det Ă€r ett intrument som passar denne flyhĂ€nte "gitarrist" bĂ€ttre 😳

Som den hÀr killen? :rolleyes: Han har nio strÀngar. Och elva ibland.

Postat
ÅhĂ„.. Men han skulle ha haft en 5 strĂ€ngad bas i stĂ€llet.. Tror nog att det Ă€r ett intrument som passar denne flyhĂ€nte "gitarrist" bĂ€ttre  😳

Som den hÀr killen? :rolleyes: Han har nio strÀngar. Och elva ibland.

BAH?!?!?!?! :rolleyes:

Postat
NÀmen, den dÀr gamla filmen pÄ nÀr jag spelar gitarr! Hade ingen aning om att den hade letat sig ut pÄ nÀtet...

😳

Jag tÀnkte precis pÄ det! Du har gÄtt ner endel sen dÄ va? För jag tyckte det va sÄ coolt att jag hitta den hÀr filmen pÄ en snubbe frÄn det hÀr forumet. Du kanske Àr intressard av vad jag gör pÄ fritiden. En snubbe i publiken ville höra min single stroke roll sÄ jag gav honom det. :rolleyes:

My single stroke roll

ChrisSnyder (oregistrerad)
Postat

Helt ok ...

Synd att han Àr riktigt otajt och att det inte svÀnger för 5 öre. Annars hade han kunnat vara bland dom bÀttre som anvÀnder den hÀr tekniken.

Postat

Han spelar ungefÀr som Victor Wooten... Fast pÄ gitarr.

Bill "Th Budda" Dickens var förövrigt den första som fick en custom Conklin 9-strÀngad bas. Han spelar absurt pÄ den med.

Nu mĂ„ste jag gĂ„ och öva!! 😕

musik (oregistrerad)
Postat

Hej!

Visst 18 Àr det bra! Anledningen till att han fÄr det att lÄta sÄ mycket Àr ju att han slappar en massa med högerhanden. SÄ egentligen Àr han ju inte snabbare Àn sÄ mÄnga andra, om vi pratar vÀnstern.

😳

:musik

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat

Ok, det Àr vÀl ok.

Men det Àr tusan inte musik. Eller hur?

Postat (redigerat)

Upplever honom som en relativt slarvig gitarrist, och tempot gĂ„r som en berg och dalbana samtidigt som han inte riktigt kan bestĂ€mma sig hur han ska sitta. 😆

Visst, mycket skicklig, men han har inte det dĂ€r grundlĂ€ggande som jag tycker en sĂ„dan fingerfĂ€rdig gitarrist borde ha. Ser hellre Don Ross lira. 😆

Edit: jga kna itne stvaa iadg. 🙁

Redigerat av addic59
morbid (oregistrerad)
Postat
nu krymte min balle 🙁

word...

maxmaxmax (oregistrerad)
Postat
Är det den svenska avundsjukan som tittar fram pĂ„ direkten?

:rolleyes:

Eller sÄ tycker folk bara att det Àr dÄligt?

Postat

Det Àr ju lite kul o titta pÄ, men killen har ju vÀrdelös time som mÄnga pÄpekar. Skulle förmodligen inte gÄ att spela med honom alls. Han kör sitt race och fÄr vara med pÄ internet. Och det Àr ju kul det med.

Postat

NÄgot som lÄter roligare Àr slap pÄ nylonstrÀngad, det blir inte lika vasst. Det var nÄgon flamencogitarrist som körde nÄgon crossover med funk som var helt otrolig. Naturligtvis har jag glömt bort namnet nu men ska se om jag kan grÀva fram klippet.

Postat (redigerat)

Det Àr nog meningen att det ska vara ett ytterst varierande tempo pÄ det hÀr lilla stycket.

Redigerat av nossbokaj
Postat
Helt ok ...

Synd att han Àr riktigt otajt och att det inte svÀnger för 5 öre. Annars hade han kunnat vara bland dom bÀttre som anvÀnder den hÀr tekniken.

Det Àr vÀl mest övergÄngarna som kanske Àr lite tveksamma, i övrigt Àr det ju svÀngigt.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.