Jump to content
Annons

Skicklig gitarrist


Ibowfornoman

Recommended Posts

Annons

Hehe... alltid härligt med lite musikaliska galenskaper när man får tråkigt på jobbet...

Har för mig att grabbarna på vst-forum postade upp något liknande med en galen amerikan för några månader sedan... kanon! 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

YES!

Slap på gura är kanon! Har svårt för "soloonani" på gitarr i vanliga fall men sånt här gillar jag.

Danne, han spelar ju som du gör. Du spelar ju mycket bas på gitarren. 😳

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhå.. Men han skulle ha haft en 5 strängad bas i stället.. Tror nog att det är ett intrument som passar denne flyhänte "gitarrist" bättre 😳

Redigerat av hegobald
Link to comment
Dela på andra sajter

Åhå.. Men han skulle ha haft en 5 strängad bas i stället.. Tror nog att det är ett intrument som passar denne flyhänte "gitarrist" bättre 😳

Som den här killen? :rolleyes: Han har nio strängar. Och elva ibland.

Link to comment
Dela på andra sajter

Åhå.. Men han skulle ha haft en 5 strängad bas i stället.. Tror nog att det är ett intrument som passar denne flyhänte "gitarrist" bättre  😳

Som den här killen? :rolleyes: Han har nio strängar. Och elva ibland.

BAH?!?!?!?! :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

Nämen, den där gamla filmen på när jag spelar gitarr! Hade ingen aning om att den hade letat sig ut på nätet...

😳

Jag tänkte precis på det! Du har gått ner endel sen då va? För jag tyckte det va så coolt att jag hitta den här filmen på en snubbe från det här forumet. Du kanske är intressard av vad jag gör på fritiden. En snubbe i publiken ville höra min single stroke roll så jag gav honom det. :rolleyes:

My single stroke roll

Link to comment
Dela på andra sajter

ChrisSnyder (oregistrerad)

Helt ok ...

Synd att han är riktigt otajt och att det inte svänger för 5 öre. Annars hade han kunnat vara bland dom bättre som använder den här tekniken.

Link to comment
Dela på andra sajter

Han spelar ungefär som Victor Wooten... Fast på gitarr.

Bill "Th Budda" Dickens var förövrigt den första som fick en custom Conklin 9-strängad bas. Han spelar absurt på den med.

Nu måste jag gå och öva!! 😕

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Visst 18 är det bra! Anledningen till att han får det att låta så mycket är ju att han slappar en massa med högerhanden. Så egentligen är han ju inte snabbare än så många andra, om vi pratar vänstern.

😳

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Upplever honom som en relativt slarvig gitarrist, och tempot går som en berg och dalbana samtidigt som han inte riktigt kan bestämma sig hur han ska sitta. 😆

Visst, mycket skicklig, men han har inte det där grundläggande som jag tycker en sådan fingerfärdig gitarrist borde ha. Ser hellre Don Ross lira. 😆

Edit: jga kna itne stvaa iadg. 🙁

Redigerat av addic59
Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)
Är det den svenska avundsjukan som tittar fram på direkten?

:rolleyes:

Eller så tycker folk bara att det är dåligt?

Link to comment
Dela på andra sajter

Det är ju lite kul o titta på, men killen har ju värdelös time som många påpekar. Skulle förmodligen inte gå att spela med honom alls. Han kör sitt race och får vara med på internet. Och det är ju kul det med.

Link to comment
Dela på andra sajter

Något som låter roligare är slap på nylonsträngad, det blir inte lika vasst. Det var någon flamencogitarrist som körde någon crossover med funk som var helt otrolig. Naturligtvis har jag glömt bort namnet nu men ska se om jag kan gräva fram klippet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Helt ok ...

Synd att han är riktigt otajt och att det inte svänger för 5 öre. Annars hade han kunnat vara bland dom bättre som använder den här tekniken.

Det är väl mest övergångarna som kanske är lite tveksamma, i övrigt är det ju svängigt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...