vortex Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Jag använder Cubase SX3. Till detta har jag kopplat en Edirol PCR-M50 och en CME UF8. När jag spelar in MIDI från Edirolen funkar allt fint, men när jag gör samma sak från UF8:an får jag en fördröjning på ca 5 (fem!) sekunder innan kanalen registrerar MIDI-signalen. Eftersom det funkar fint med Edirolen kan det väl inte bero på ljudkortet (M-Audio FW410). Jag har drivisen 1.03 till UF8:an (jag har försökt installera 1.04, men det funkar inte). Vad kan detta bero på, och hur kan jag lösa problemet?
android Postat 8 november 2005 Postat 8 november 2005 Många verkar ha problem med USB och CME-klaviaturerna... Kolla in forumet på www.cme-pro.com så borde du kunna få hjälp.
vortex Postat 8 november 2005 Trådstartare Postat 8 november 2005 Tackar för tipset, men jag gjorde detta redan tidigare och hittade inget som liknade mitt problem. Jag har svårt att förstå vad det skulle kunna bero på ens i teorin eftersom det är en så lång fördröjning...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.