naston Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 (redigerat) LÅTNAMN: we squatted ARTIST/GRUPP: Mammoth Volume GENRE: rock LÅTLÄNGD: 4.12 KOMPOSITÖR: Nicklas Andersson och Daniel Gustafsson PRODUCENT:Nicklas Andersson och Daniel Gustafsson EV. MEDVERKANDE:Jörgen, Daniel, Kalle och Nicklas INSPELNINGSÅR: 2005 FORMAT: mp3 STORLEK: 4 mb STATUS: Färdig demo LÅT LÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag Redigerat 7 november 2005 av naston
Jejje Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Okej, här kommer lite feedback! Personligen gillar jag inte när låtar "tonar in". Gör ett schysst intro istället! Detta är såklart en personlig smaksak och om ni tycker att det låter bra som ni har det ska ni absolut behålla det! Låten är ganska soft faktiskt! Man kommer in i lite skönt gung sådär! Sången är bra och passar ypperligt in i musikstilen! Tar ett litet tag innan låten kommer igång dock! Tyckte inte att låten riktigt tog tag i en förrän vid slopartiet. Skulle kanske lösas genom att göra låten lite mer "drivig". Börja gärna lugnt, men efter ett tag borde gitarrerna och trummorna komma igång lite mer. Kanske göra det det lite mer ackordbaserat? Nu låter det mest som att båda gitarrena spelar "melodi", kort sagt, vräk på lite mer! Då blir det iofs en lite annan typ av låt! Tycker också att gitarrspelet innan solot är lite väl lågt mixat! Skulle nog vilja ha lite av känslan i solobiten under en större delen av låten! Låten skulle nog också vinna på om basen plockades fram lite mer i vissa partier så att låten fick lite mer tyngd. Särskilt under solot tycker jag att basen är lite tunn! (kan ju vara olika i olika högtalare förstås) Trummorna tycker jag verkligen om ljudet på! Nu lät det kanske som att det här bara var en massa gnäll, men så är absolut inte fallet! Eftersom jag tycker att låten är såpass bra som den ändå är skulle det vara kul att höra den ifall ni fixade till lite smågrejer, då den skulle kunna bli mycket bra! Tycker att slutet känns lite abrubt också! Kanske skulla ha nåt sångparti igen efter solot. Eller då kanske ni tycker att den blir lite väl lång?
pwayne Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Jag älskar den här låten och jag har haft förmånen att höra den ett bra tag. 😎😉😄 Kul att höra Daniel gå loss. Kanondynamik i låten. Jag har ingenting att anmärka. Får vi höra mer här på forumet Naston? För alla andra: Kolla upp det här bandet, ett av Sveriges bästa (nästan) okända band med fyra riktigt bra plattor på sitt samvete. Här har ni något att upptäcka! Deras hemsida
musik (oregistrerad) Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Hej! Ännu en demo för avlyssning... Positivt: * Rätt goa röster * Ok mixad * Bra med intoning Negativt: * Ganska intetsägande tyvärr och svår att komma ihåg * Hela låten stannar upp för mycket nånstans i mitten * Slutet känns ofärdigt Mediokert, 3 av 5. :musik
pwayne Postat 8 november 2005 Postat 8 november 2005 Bumb! Lyssna! 😆 Det här är mer rock än det mesta på detta forum!
Jarnis Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 (redigerat) Rawk! Skönt släpigt trumkomp. Mysiga gitarrer. Fin dynamik. Gillar att låten inte är så jättecatchig, utan mer åt det malande hållet. Skulle vilja ha lite mer gapig sång -- som sångstrofen som kommer runt 3:35 ("...wake up..."). De vore gött med ett lite längre parti där sångaren får skråla lite. Intoningen -- jag vetefan, tillför den något? Hade lika gärna fått börja pang på för min del. Redigerat 9 november 2005 av Jarnis
ierker Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 nice... lite qotsa feeling skulle dock vilja ha upp sången lite lite grann 😆 tycker även de låter som sångarn tvekar lite under första versen... sen vid 2:12 när allt kommer igång riktigt, så skulle de nog bli bättre om allt bara öste ackorden, utom sologitarren... tror de blir mer ös och mindre gröt så 😛 annars bra!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.