Tellskog Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 Americana, en blandning av blues, gospel, country och rock. Låter intressant. Kan man få några tips på vad som är värt att lyssna på? Har du nåt eget som man kan få höra? //Jocke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Humor Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 Har väl två grenar som jag håller på mycket i. Den ena är rock/pop och den andra är funk/soul/jazz/latin mm..... Mycket inspirerande med detta Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
surikatmamma Postat 10 november 2005 Dela Postat 10 november 2005 Svårt att genrebestämma allt, men någonstans åt postrock/sludgecore-hållet ligger ett band och skräpar. Ett annat kör electronicabaserad pop, och ett tredje röjig rock i i stil med The Who och Zeppelin, fast just det bandet är mest till för att spela på tuffa krogar och få gratis öl om jag ska vara ärlig. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock... 😉😆😮 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock... 😉😆😮 Progressiv menar du? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 14 november 2005 Dela Postat 14 november 2005 (redigerat) Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock... 😮 😉 🙂 Progressiv menar du? 🙂 Hehe... Precis. Jag föll lite på eget grepp där va? 😆 EDIT: får man skylla på att man är trött och att jag ska sova nu? 😆 Redigerat 14 november 2005 av Thimmie Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Se signaturen. Domedagsblues?! 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock... 🙁😉🙁 Vart kommer det progressiva in? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Twilight_Zound Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Försöker testa det mesta minst en gång i alla fall 😉 Sen ligger Techno/Trance/Ambient lite varmare till... Men är ALLTID öppen för förslag...Till allt.... UTOM Dansband ala Wikingarna eller nått...Iiiihiuuuuuuu blä.... 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock... 🙂 🥰 😆 Vart kommer det progressiva in? Hehe... Ja, det undrar jag också. Det är därför jag skrev "tydligen". Fler som har lyssnat säger att det käns lite progressivt. Hehe... Vi ska repa idag och spela in repet. Du kanske kan få ett smakprov. Om du vill så klart? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
claypool Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock... 🙂 🥰 😆 Vart kommer det progressiva in? Hehe... Ja, det undrar jag också. Det är därför jag skrev "tydligen". Fler som har lyssnat säger att det käns lite progressivt. Hehe... Vi ska repa idag och spela in repet. Du kanske kan få ett smakprov. Om du vill så klart? 🙂 Aber natürlich! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Thimmie Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Just det, mitt band spelar tydligen progrisiv pop-rock... 🙂 🥰 😆 Vart kommer det progressiva in? Hehe... Ja, det undrar jag också. Det är därför jag skrev "tydligen". Fler som har lyssnat säger att det käns lite progressivt. Hehe... Vi ska repa idag och spela in repet. Du kanske kan få ett smakprov. Om du vill så klart? 🙂 Aber natürlich! Då så! Jag hojtar när du kan få "mysa" lite... 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
FredrikMikaelsson Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 nån slags ska-funk eller nått, har ingen aning men det är meningen att det ska svänga... (även om man inte alltid får till det 🥰 ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Allt möjligt. Men det som ligger närmast hjärtat är väl (synth/electro) pop. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
dede Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Det blir nog närmast dansband för min del. 😕 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dream Exp. Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Spelar in lite allt möjligt men i bandet spelar vi progressiv rock/metal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tbruce Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Pop... elektronisk sådan... typ antistorslagen elektronisk pop? Torrt och platt med andra ord. Och så vill jag så himla gärna få med lite punkvibbar. Hmm. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
rankey (oregistrerad) Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Framförallt har jag varit synlig inom trance-genren genom åren. Men för några månader sen skaffade jag guror o körde jag igång ett nytt soloprojekt med pop/rock och ambient inriktning. Detta ska stå i fokus i framtiden från o med nu som det ser ut. Får väl announca det officiellt om nån månad antar jag. Håller på spelar in en del material för det just nu. Ibland blir det även lite hiphop till andra... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Trance, Techno, electronica. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Katla (oregistrerad) Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Jag gör normalt elektroniska ljudlandskap ala Jean Michel Jarre (Oxygene, Equinoxe). Fast nu börjar det bli mycket influenser från filmens elektroniska musik så det lär märkas på min kommande demo (som snart fyller 1 år utan att jag gjort något på den... 😄 ). Vangelis soundtrack till Antarctica, Jan Hammers Miami Vice och Harold Faltermeyers musik till Snuten i hollywood spelas väldigt mycket i min winamp. 😉 (och jag gillar normalt inte 80-tals musik...) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Danabacken Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Elektronisk musik. 😳 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Rock och Punk. Mestadels Skate Punk. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
RoBERT Postat 15 november 2005 Dela Postat 15 november 2005 Slick, svängig, pop/rock/funk!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Per_a_55 Postat 19 november 2005 Dela Postat 19 november 2005 Mestadels Blues (utan domedagen), men lite rock slinker väl in då och då 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
All Mass Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 Slick och kommersiellt plus lite house Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
steflund Postat 24 november 2005 Dela Postat 24 november 2005 lär mig spela gitarrmusik. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Umemagnus Postat 30 november 2005 Dela Postat 30 november 2005 Ja, det blir väl mest folkmusik.... fast också allt annat man kan aplicera en Nyckelharpa på... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Altzi Postat 6 december 2005 Dela Postat 6 december 2005 METAL in da najt 😄 och lite annat när andan faller på 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MyAspirinBird Postat 14 september 2006 Dela Postat 14 september 2006 Hej allihopa, Esbjörn heter jag och är ny på sidan. spelar i ett band som heter My Aspirin Bird. länkar till myspace-sidan: www.myspace.com/myaspirinbird Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
IDF Postat 14 september 2006 Dela Postat 14 september 2006 jag sysslar med musik!! 😕 fast är väldigt engagerad i prylar med! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.