Jump to content
Annons

Importera midifiler från BFD till Cubase

Recommended Posts

Sid (oregistrerad)
Postat

Jag använder BFD tillsammans med Cubase SX 2 och undrar om det finns något smidigt sätt att importera midifilerna som tillhör groove:en i BFD in i Cubase. Enligt manualen för BFD skall det gå att drag and drop:a groovemidifilerna direkt in i Cubase (om man håller ner Ctrl) men jag får det inte att funka. Jag har lyckats att importera midifilerna in i Cubase genom att, i Cubase, välja import->midifile men det är så omständigt.

Är det någon som har någon idé på hur man gör?

/Sid

• 4 veckor senare...
Annons
Postat

Japp japp. Nere i högra hörnet på groove agent finns Edit. Klickar du på den kan du GÅ in i Setup. Där händer det grejjer....

aktiverar du midi output.

Sedan öppnar du ett midispår i cubase... Kör groove Agent in och ut... sedan är det bara att spela in...

Postat

Kommer du på hur man får det att svänga utan att gå in och pilla för mycket i drum edit så kan du kanske tipsa mig? =)

Jag hatar de där jävla fillen som kommer ur GA. Alltid fel fill vid fel tillfälle....

creel (oregistrerad)
Postat

Va? Går det att bara slänga in en MIDI-fil till BFD-programmet?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.