Sid (oregistrerad) Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Jag använder BFD tillsammans med Cubase SX 2 och undrar om det finns något smidigt sätt att importera midifilerna som tillhör groove:en i BFD in i Cubase. Enligt manualen för BFD skall det gå att drag and drop:a groovemidifilerna direkt in i Cubase (om man håller ner Ctrl) men jag får det inte att funka. Jag har lyckats att importera midifilerna in i Cubase genom att, i Cubase, välja import->midifile men det är så omständigt. Är det någon som har någon idé på hur man gör? /Sid
the_hellion Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Japp japp. Nere i högra hörnet på groove agent finns Edit. Klickar du på den kan du GÅ in i Setup. Där händer det grejjer.... aktiverar du midi output. Sedan öppnar du ett midispår i cubase... Kör groove Agent in och ut... sedan är det bara att spela in...
the_hellion Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Kommer du på hur man får det att svänga utan att gå in och pilla för mycket i drum edit så kan du kanske tipsa mig? =) Jag hatar de där jävla fillen som kommer ur GA. Alltid fel fill vid fel tillfälle....
creel (oregistrerad) Postat 5 december 2005 Postat 5 december 2005 Va? Går det att bara slänga in en MIDI-fil till BFD-programmet?
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.