Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej,

Detta kanske är en noob-fråga men jag undrar om det är mening att man ska kunna köra Antares Auto-Tune som en plugg till Cubase?

Varför jag frågar är för att jag laddade ner deras demo från hemsida, och installerade den på burken. Det kom inte upp nån .exe fil så jag antog att programmet inte är ett stand-alone program utan en plugg. Installerade pluggen i VSTi foldern men Cubase hittade ingenting.

Är det någon som vet hur man får igång Auto-Tune?

mvh,

Patriac1979

Annons
Postat

Japp, Auto-Tune är en plugg. Beroende på vilket format du installerat den behöver du göra olika saker för att den skall dyka upp. Har du installerat den i DX format så skall den dyka upp automatiskt. Har du däremot installerat den i VST format, vilket är att föredra i Cubase, så måste .dll filen ligga så att Cubase hittar igen den.

/Majken

Postat

Jag var inne på Antares hemsida. De ska komma en VST version av pluggen men än så länge har de bara DirectX och RTAS.

öh..dum fråga kanske, men installerar jag DirectX version varsom helst på datorn eller bör den installerar i Cubase SX foldern?

Behöver jag oxå tweaka några inställningar i Cubase SX för att det skall funka?

Tack på förhand.

/P1979

Postat

Ahh just det ja, det är ju bara på Mac Auto-Tune finns som VST. Det är de andra Antares pluggarna som finns som VST till PC.

Du kan installera DX versionen överallt utom just i Cubase mappen. Detta eftersom det kan skapa problem när Cubase försöker tolka .dll-filerna som inte alls är VST-pluggar.

När du sedan installerat hittar du den i DirectX fliken i Cubase när du väljer pluggar.

/Majken

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.