Jump to content
Annons

Drum and bass chillout låt


Recommended Posts

Hej nu e min nya demo ute, jag hoppas ni kommer gilla den. 🙂

Jag vet inte vad den ska heta så kom med föslag

Just nu är den gjord i fl Jag och min bror kanske kommer att reprodusera den i reason så då blir den kanske bättre.

LÅTNAMN: okänt

ARTIST/GRUPP:Dj sound

GENRE: Drum and bass chillout

LÅTLÄNGD: 4,29

KOMPOSITÖR:Dj sound

PRODUCENT:Dj sound

EV. MEDVERKANDE: Ingen

INSPELNINGSÅR:2005

FORMAT: Mp3

STORLEK: 4,10

STATUS: Ni bestämmer

Efter som det inte funkade att ladda upp filen så finns HÄR en länk istället 🙂

Redigerat av xdjs
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Det har blivit fel! Det kom bara upp 1:26.

Soft! Riktigt fint. Det enda jag inte gillar är flappet bla 0:30.

Känns som musik till Pc-spelet Dungeon Siege (ettan). Det spelet har bland det absolut bästa soundtracket.

Namnförslag: (endast brainstorm

Song of Winter

The Winter Is Coming

Pond of Life

Blizzards of Ice

Cold As Ice

Jag vet inte riktigt.... Jag har ställt in mig på magins dataspelsspår. Så ngt annat bra kommer jag inte på.

Link to comment
Dela på andra sajter

introt är rätt skönt, kunde varit lite tjockare pads/strings. melodin som ligger med padsen är skön. beatet som kommer igång vid 2:37 är rätt nice men de känns en dina percs känns en aning platta, annars tycker jag det rullar på rätt fint. låten är skön men jag tycker du kunde stoppat in mer bas och tunga stabs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo då, det här är helt ok. Skön jobbmusik i lurar.

😆

Link to comment
Dela på andra sajter

Skön början av låten! Lite drömskt sådär! Pianot känns lite väl "murrigt" och kanske skulle vara lite mer diskant i!?Tycker att det tar lite lång tid innan låten kommer igång. Trummorna borde komma in kanske en 30 sekunder tidigare eller så! Saknar även någon skön basgång. Detta skulle kunna lyfta låten rejält! Virveln, eller vad det är, som kommer in vid 2:37 nånting låter verkligen inte bra! Kag skulle rekommendera att du bytte ut ljudet helt på denna!

Link to comment
Dela på andra sajter

Det låter som om du inte har särskilt stor erfarenhet av hur DnB låter 😆

Låten har för lågt tempo, sikta nånstans runt 170 BPM.

Trummorna behöver också göras om. Du måste få till nåt sorts sväng i det hela. Lyssna på lite riktig dnb och hämta inspiration.

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysig låt!

Cool blandning mellan ambient och flipp floppig drum n´bass. Håller dock inte med cm0s om att drum n´bass måste gå i minst 170 bpm. Vore ju lite jobbigt om man måste anpassa sig i tempo för varje genre man spelar. 😉😏

Ljuden är väl sisådär men det kan nog ligga nånting i att transporten mellan reason och fl är boven i dramat.

Mvh / djonas

Link to comment
Dela på andra sajter

Mysig låt!

Cool blandning mellan ambient och flipp floppig drum n´bass. Håller dock inte med cm0s om att drum n´bass måste gå i minst 170 bpm. Vore ju lite jobbigt om man måste anpassa sig i tempo för varje genre man spelar. 😉😏

Ljuden är väl sisådär men det kan nog ligga nånting i att transporten mellan reason och fl är boven i dramat.

Mvh / djonas

Jag sa inte minst, men omrking 170 BPM.

En av grundpelarna i drum n bass är dess höga tempo. Om det går långsammare så är det snarare breakbeat.

Link to comment
Dela på andra sajter

Antingen är det drum n bass eller så är det inte det. Det finns flera undergenrer inom drum n bass, typ tech step, jump up/clown step, liquid funk, neuro-funk osv men oavsett så ska tempot var högt.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jovars, varför inte.

Men det känns inte som att den kommer igång riktigt. Början är inge fel på men sen så bara rullar den på samma nivå hela tiden. Visst det är meningen att det ska vara en chillåt, men jag skulle ändå gilla om den drog på som fan lite senare i låten. 🙁

Tänk dig att du kör en skruttebil, i 30 km\h. Det är inge kul jämfört med att köra Ferarri i 300 km\h. Samma sak gäller med låten, du ligger på en säker fart, men vågar inte riktigt gasa. Skit i fall polisen kommer, dra på toppfart, för fan!! 😄

Men annars är det inga större fel på produktionen, och trots att du är relativt ung, så har du skills, grabben! 😠

Bra jobbat. 🙁 \Danneman

Edit: Håller med Djonas om att ljuden är lite sisådär Edit2: Men ReasonBeatet var ballt! 😆

Redigerat av Danabacken
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...