MudPie Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 Hej...jag är en riktig nybörjare och föstår mig inte på en viss sak... När jag spelar min elgitarr in så kopplar jag in en 3.6mm-1/4" kabel ifrån mitt inbyggda ljudkort till pre out på min förstärkare...Men jag har läst om att man egentligen ska mika upp stärkaren... Hur mycket bättre är det egentligen att mika än att koppla direkt in i datorn?
mornel Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 Det beror på vad du har för förstärkare. Om det är exempelvis en Line 6-stärkare med inbyggd förstärkaremulering kan du gott lina den, men om du har en analog, klassisk stärkare vill du definitivt micka upp den. Testa båda två och jämför resultaten om du är osäker!
MudPie Postat 6 november 2005 Trådstartare Postat 6 november 2005 Jag kör med en Fender Fm 65 och en amerikansk strata...ska kolla upp om den har det... Tack
suedehead Postat 16 november 2005 Postat 16 november 2005 jag skulle reomendera att micka up den med en sure sm57, den låter bra framförallt när man mickar transistorförstärkare
Christoffer Bergfors Postat 19 november 2005 Postat 19 november 2005 Utan högtalar simulering innan Pre Out brukar gitarren sällan låta bra linad. Framför allt om det är distade gitarrer.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.