Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)
Den 25te beställer jag en Frost dator! 😉 Ingen som har någon invändning mot detta beslut?

Jo, jag förstår inte varför man betalar hutlösa priser för en dator som man kan få för mycket mindre hos vilken annan datorbutik som helst. Spara pengarna och köp en fiol eller två istället. Eller dragspel.

Redigerat av Pluffo
Postat

Hej!

Frost har lyckats! Antingen gör de extremt stabila datorer och är därmed väl värda pengarna!

Eller så har de bara lurat i alla dom är extremt stabila och allmänt bäst och i så fall är Frost väl värda pengarna, dock inte deras datorer 🙂!

Postat
Men om man bygger en själv har man varken garanti eller supprt, så är det krångligt :/

Klart man har garanti på prylarna om man bygger ihop en själv.

Postat (redigerat)

du har ingen garanti på att delarna du köper fungerar tillsammans eller ihop med ljudkort eller musikprogramvara som du köper från auktoriserade återförsäljare som de ska så vitt jag vet, vilket frost ger..det är nog ganska svårt att byta en vara på en produkt du har använt och som egentligen fungerar som det ska (kompatibelt med windows xp) men inte ihop med just ditt moderkort eller ditt profesionella ljudkort etc..självklart kan man ju sätta sej in i frågan och söka på internet om vad för delar som är bra och andras erfarenheter etc men det är absolut inte alla som är intresserade av allt tekniskt blahaj utan bara vill ha en bra dator som fungerar..då köper man en konceptdator som kanske kostar lite mer men som iaf jag tycker är helt värd pengarna.

ska själv köpa en frost bärbar till jul..

lycka till med din burn!

smiles,

~ f

edit: tydliggjorde något

Redigerat av force_fEd
Postat

Om Frost är värt pengarna baseras på hur kunnig man är om datorer. En insatt person skulle kunna få ut en mycket kraftigare dator till samma pris eller en likvärdig för betydligt mindre pengar.

Visst, det är bekvämt att köpa koncept för man vet att det fungerar. Att komponenterna jobbar bra tillsammans.

Men jag själv tar reda på vilka komponenter som passar bra tillsammans, hör mig för, snokar runt på nätet. Sedan plockar jag ihop ett paket utifrån det jag behöver.

På detta sparar jag pengar, vinner kunskap. Plus att jag tycker det är roligt att montera datorer.

Postat (redigerat)

Hej!

Som företag inom musik känns det korkat att inte köpa Frost! För hobbyister känns den alltför dyr, tyvärr 🥰!

Seriöst: 3.2 GHz, 1.0 Gb, en 140 Gb och en 160 Gb 7200 rpm HD. Pris 20,000:- 🙂! Vad är det egentligen?

Jo, för lite! 1 GB RAM är för lite! 140 + 160 GB hårddisk är för lite! 2 GB och 250 GB + 300 GB för 20,000:- vore inte

direkt billigt det heller men åtminstone mer rimligt! Menar för 20,000:- ska denna Frost konkurrera med dator som

man själv kan köpa för 20,000 som exempelvis! Samma chassie som gamla Frost och i övrigt "motsvarande" men med

Internminne: 4GB mot 1 GB!

Processor: 2st 3.2 GHz mot 1st 3.2 GHz!

Hårddisk: 2st 600 GB dubbelt så snabba* och med 4 dubbla cachen mot 1st 140 och 1st 160 GB!

Totalt snabba 1,200 GB mot långsamma 300 GB! Tror ni fortfarande att Frost är mycket snabbare och bättre 😕?

* 4st 300 GB 7,200 rpm med 16MB i cache, två och två i RAID 0!

Redigerat av Hans
Postat

Självklart ska du göra det om du har pengarna!!! Jag skulle personligen ha gjort för länge sedan om jag hade haft råd, inge snack om saken.

Lycka till!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.