Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej, skrev denna låt för ett tag sedan. Melodierna har lite drag av en del andra visor, men jag gjorde min egen grej av det. Här kommer en superduperslaskig slask-tagning av låten där jag sjöng in låtidén bara. Men jag skulle behöva hjälp att arra låten. Eller om till och med någon av er vill ta över och göra någonting kul av detta?

Låtlänk---->

Låten heter Vårens Romans, och här kommer lyriken. :rolleyes:

De dagar som kommer

blir vår för de två

Som springer mot ängar

bort från sorger grå

Och tiden som kommer

När de två blir ett

blir vårens vackra present

Jag tänker mej för när jag tar

hennes hand och ger henne blomman

som väntat på dans

då säger hon något som står mej

i brand. Vi är ju vårens romans

Men klockan den går i allt raskare takt mot fasande hösten bort från ängens makt

Det som en gång var änglar med hopbundna ben, dog ut och sågs aldrig mer

Han tänker på henne som höll i hans hand.

Den stunden vi minns, den fanns kvar i vår famn

Jag minns mina synder,du lämnade mej.

Men alltid älskar jag dej

Jag ska alltid minnas den dagen du sa att vi var vårens romans.

Annons
Postat

Tjoff, får lite vibbar av svensk folkmusik...och samtidigt lutar jag lite och country-hållet. En fiol ska det till iaf...:rolleyes:

Någonting åt det hållet

😏

Postat
Tjoff, får lite vibbar av svensk folkmusik...och samtidigt lutar jag lite och country-hållet. En fiol ska det till iaf...:rolleyes:

Någonting åt det hållet

😏

Jo det vore najs som attan faktiskt.

Har ju ett jobbigt problem här desutom. Har varken någon akustisk gitarr eller någon kondensare. Lite tråkigt, och vore därför kul om någon annan gjorde något av detta också. 😎

Postat

håller med om att det lutar åt folkmusik hållet

Låter inte alls dåligt men det behövs något mer. fiol är en bra idé och kanske lite tramp orgel? :rolleyes:

Postat

det var en trevlig text du skrivit där addic. tycker att du borde smyga in något mollakord i versen för att få till den där riktiga viskänslan.

kör på.

Postat (redigerat)

Jag har alltid trott att "folkmusik" var en svordom. 😛

Du råkar inte ha gitarr och sång på separata spår?

Redigerat av steflund
Postat
Jag får kentvibbar 🙂

Precis 🙂

Jag tänker på låten "Sverige". Skulle man inte kunna göra nåt sånt av den. Kan tyvärr inte spela gitarr, men annars känner jag starkt för låten 🙂 Vore kul att göra nåt med...

Jättebra som vanligt, Kenny.

Fortsätt på denna! (Detta är en order 🙂)

Postat

Äh, det blir som med förra låten. Addic dyker upp med en egen helt färdig version.

Så slösa inte bort er tid på den... 🙂🙂🙂

(Sry kunde bara inte låta bli 🙂 )

Postat

Till den schyssta låt, hade jag lagt till cello, dragspel, trumkomp med klubbor och en shaker.

mer behövs inte =)

Postat

Tackar för tipsen alla. Vi verkar vara överens m att det ska vara ganska unpluggad över detta. Verkar härligt. Får ge mig på ett försök senare när jag har tid. 😄

Men om någon känner för det så får ni gärna fria händer att göra någonting av detta. 😄

Postat

Eller så överraskar du och kör ett enormt powerballad-fill efter första refrängen à la Celine Dion och matar på med distade gitarrer 😄

Postat
Eller så överraskar du och kör ett enormt powerballad-fill efter första refrängen à la Celine Dion och matar på med distade gitarrer 😎

Haha, jo det är ju ett alternativ det också. 😆

Men tycker ni låtidén är okej som grund?

• 3 veckor senare...
Postat (redigerat)

....annars så skulle det bli snyggt med nyckelharpa till 😱

i så fall är det bara att höra av dig

Redigerat av Umemagnus

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.