Ken Kängström Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 Hej, skrev denna låt för ett tag sedan. Melodierna har lite drag av en del andra visor, men jag gjorde min egen grej av det. Här kommer en superduperslaskig slask-tagning av låten där jag sjöng in låtidén bara. Men jag skulle behöva hjälp att arra låten. Eller om till och med någon av er vill ta över och göra någonting kul av detta? Låtlänk----> Your browser does not support the HTML5 audio tag Låten heter Vårens Romans, och här kommer lyriken. De dagar som kommer blir vår för de två Som springer mot ängar bort från sorger grå Och tiden som kommer När de två blir ett blir vårens vackra present Jag tänker mej för när jag tar hennes hand och ger henne blomman som väntat på dans då säger hon något som står mej i brand. Vi är ju vårens romans Men klockan den går i allt raskare takt mot fasande hösten bort från ängens makt Det som en gång var änglar med hopbundna ben, dog ut och sågs aldrig mer Han tänker på henne som höll i hans hand. Den stunden vi minns, den fanns kvar i vår famn Jag minns mina synder,du lämnade mej. Men alltid älskar jag dej Jag ska alltid minnas den dagen du sa att vi var vårens romans.
slaptap Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 Tjoff, får lite vibbar av svensk folkmusik...och samtidigt lutar jag lite och country-hållet. En fiol ska det till iaf... Någonting åt det hållet 😏
Ken Kängström Postat 5 november 2005 Trådstartare Postat 5 november 2005 Tjoff, får lite vibbar av svensk folkmusik...och samtidigt lutar jag lite och country-hållet. En fiol ska det till iaf... Någonting åt det hållet 😏 Jo det vore najs som attan faktiskt. Har ju ett jobbigt problem här desutom. Har varken någon akustisk gitarr eller någon kondensare. Lite tråkigt, och vore därför kul om någon annan gjorde något av detta också. 😎
sixties Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 håller med om att det lutar åt folkmusik hållet Låter inte alls dåligt men det behövs något mer. fiol är en bra idé och kanske lite tramp orgel?
Itzhak Postat 5 november 2005 Postat 5 november 2005 det var en trevlig text du skrivit där addic. tycker att du borde smyga in något mollakord i versen för att få till den där riktiga viskänslan. kör på.
johahl Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 Jag får kentvibbar 😄 Släng in ett munspel vettja. Då blir det lite mer bob dylan folk.
steflund Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 (redigerat) Jag har alltid trott att "folkmusik" var en svordom. 😛 Du råkar inte ha gitarr och sång på separata spår? Redigerat 6 november 2005 av steflund
ViktorDenStore Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 Jag får kentvibbar 🙂 Precis 🙂 Jag tänker på låten "Sverige". Skulle man inte kunna göra nåt sånt av den. Kan tyvärr inte spela gitarr, men annars känner jag starkt för låten 🙂 Vore kul att göra nåt med... Jättebra som vanligt, Kenny. Fortsätt på denna! (Detta är en order 🙂)
Matthew L Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 Äh, det blir som med förra låten. Addic dyker upp med en egen helt färdig version. Så slösa inte bort er tid på den... 🙂🙂🙂 (Sry kunde bara inte låta bli 🙂 )
nils Postat 8 november 2005 Postat 8 november 2005 Till den schyssta låt, hade jag lagt till cello, dragspel, trumkomp med klubbor och en shaker. mer behövs inte =)
Ken Kängström Postat 9 november 2005 Trådstartare Postat 9 november 2005 Tackar för tipsen alla. Vi verkar vara överens m att det ska vara ganska unpluggad över detta. Verkar härligt. Får ge mig på ett försök senare när jag har tid. 😄 Men om någon känner för det så får ni gärna fria händer att göra någonting av detta. 😄
mornel Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Eller så överraskar du och kör ett enormt powerballad-fill efter första refrängen à la Celine Dion och matar på med distade gitarrer 😄
Ken Kängström Postat 9 november 2005 Trådstartare Postat 9 november 2005 Eller så överraskar du och kör ett enormt powerballad-fill efter första refrängen à la Celine Dion och matar på med distade gitarrer 😎 Haha, jo det är ju ett alternativ det också. 😆 Men tycker ni låtidén är okej som grund?
Umemagnus Postat 24 november 2005 Postat 24 november 2005 (redigerat) ....annars så skulle det bli snyggt med nyckelharpa till 😱 i så fall är det bara att höra av dig Redigerat 24 november 2005 av Umemagnus
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.