Dariuz (oregistrerad) Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 (redigerat) Hej! Har snickrat ihop en låtskiss på en kommersiell danslåt. All musik är klar, och det enda som återstår är att spela in sången. Har skrivit en sångmelodi och text, och sången kommer att spelas in vid ett senare tillfälle. Denna version innehåller alltså enbart musiken utan sångmelodin. Skulle vara kul att få lite kommentarer på den, och se om den kan vara något att satsa på... * LÅTNAMN: All That Sound * ARTIST/GRUPP: Dariuz * GENRE: House/Energy/Rix Fm Dance * LÅTLÄNGD: 3:22 * KOMPOSITÖR: David Eriksson * ARRANGEMANG: David Eriksson * INSPELNINGSÅR: 2005 * FORMAT: mp3 * STORLEK: 5.5 MB * STATUS: Låtskiss Redigerat 3 december 2005 av Dariuz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Falk Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 Ok Dariuz 🙂 ..japp den här låten fick mig att hoppa till ..bra arr..bra syntljud..det enda syntljud som störde mig var det som kom in vid 1.03 som lät lite jobbigt o störande 😉 ..o ja..en sång med bra röst kan kanske få låten att höja sig fråm mängden av just såna här låter!?..Bra jobbat iaf 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
johahl Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 (redigerat) Hade faktiskt väntat mig något riktigt hemskt men detta svänger utav bara tusan Den verkar innehålla alla ingredienser för att bli en hit, hehe. Den får mig att tänka på den där eric prydz låten, vet inte om det är positivt eller negativt. Finns dock ett ljud jag inte riktigt klarar av, det som är mellan 1.04 och 1.34. Synthen som spelar ackorden låter lite för skarpt. Går det att mjuka upp? edit: jag är för långsam idag 🙂 Redigerat 5 november 2005 av johahl Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Richie76 Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 Det svänger ju! 😆 Stabilt. Släng på lite sång på det här! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 Det här var helt okej. Har lite svårt att uttala mig om denna genren, men kan nog tänka mig att den kan få folk att "shaka loss" på dansgolvet! Ganska svängigt faktiskt! Tycker att synthen som börjar vid 1:03 är lite för dominerande dock och kanske skule sänkas lite, lite. Lägg på lite kvinnlig "kraftig" sång så blir det bra! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sirjeppe Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 (redigerat) Ja, shysst låt men jag håller med om det där ljudet vid 1:03 eller när det nu var, för det åker lite väl mycket i nivå... Skulle vilja att det var mer en pad som låt... alltså längre toner så man hinner "uppfatta" tonerna bättre! Schysst gung annars Kanske att du skulle se över reverben/delayerna eller vad du nu använder lite också... Det blir lite grötigt ibland för flera ljuds svansar hamnar ovanpå varandra! EDIT! Kom på nu vad det var som gör att den blir hoppig... Ljuden kommer på 1-Å-2-Å typ... istället för på de jämna taktslagen! Skulle du lägga dom samtidigt som kaggen istället kanske det skulle bli bättre! //Jeppe Redigerat 5 november 2005 av sirjeppe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
kallemio Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 lyssna inte på dom, ljudet vid 1min är ljuvligt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jeppan Postat 5 november 2005 Dela Postat 5 november 2005 ja, det är faktiskt rätt fett... fet låt Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dariuz (oregistrerad) Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 Tack för alla kommentarer och åsikter! Får fundera på vad jag ska göra med låten, och om det behövs några förändringar. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pennudd Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 riktigt schyss... Filter light house när det svänger som mest 🙂 Kan inte kommentera mixen så mycket i mina små högtalare, men det känns som om du skulle kunna komprimera trummpaketet hårdare... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
pirateKING Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 diggar också verkligen synthen vid ca 1 min. riktigt schysst låt! 🙂 jag är imponerad. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jejje Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 lyssna inte på dom, ljudet vid 1min är ljuvligt Jo, lyssna på mig! MIIIIIIG! 😱 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teknodrom Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 Fina filtersvep, möjligtvis att du skulle kunna spara lite mer på dem+ev. sänka resonance.. men då är jag riktigt petig. Sidechainade synt/paden är snygg men kanske lite stark,(eller trummorna för svaga) plus att jag tycker att den har lite för mycket reverb. Jag saknar något som får låten att kicka igång, det kan vara ett stick, en arpeggiosynt i högt register eller helt enkelt sång. Det kanske är jag som slölyssnar men jag har lite svårt att hitta strukturen i låten. Det var det negativa, nu till det positiva vilket består i att jag tycker att låten har en skön atmosfär, stadiga axwell/prydz/shapeshifters-vibbar.. Stor potential.. Rent ljud.. Avundsjuk.. Reason? Jobba på! /teknodrom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Pluffo Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 (redigerat) Jösses...Detta är ju så sidechainat så att det är läskigt 🙂 Redigerat 6 november 2005 av Pluffo Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sirjeppe Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 Jo, fett med sidechain, men det är ju så det ska låta 😆 Men lyssna på transienterna... Jag tycker det snarare låter som att ljudet börjar mellan taktslagen och inte samtidigt som kaggen... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
equality Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 Skön låt och jag har ingen aning om hur man gör sånt här... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dariuz (oregistrerad) Postat 6 november 2005 Dela Postat 6 november 2005 (redigerat) Jo, har använt ganska mycket sidechaining. Tycker det ger mer energi och tryck i låten. Plus att det ju är så det ska låta nu... Får docka kolla lite på nivån på synthen som spelar ackorden, samt reverbet. Teknodrom: Använder Cubase SX + diverse mjukvarusynthar. Redigerat 6 november 2005 av Dariuz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
trancer Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Önskar nån kunde lära mig att göra sån här musik. Aldrig förstått mig på det, men ändå älskar det så sjukt mkt 😉 skulle nog förmodlingen inte ens kunna få till bas/trummor rätt i en sån här låt . Gryyyymt som fan . /Perrra Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars Norén Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Bra låt som radio dänga Gör en radio mix och en klubbmix och lägg ut. Den här versionen skulle kunna komma in på diverse listor om du jobba med den Jag tror att du skulle kunna lägga in sång efter 1 min och mjuka upp syntludet. Du är lite för mycket mitt i mellan med denna låten om man ser till var den skulle spelas. Prydz har lagt en lite sig använd den.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lundin Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 (redigerat) 😏 tjohoo..radioslisk... yeah! kompressorpump? tycker det var ganska milt kompressorpump här..mer sidechain åt folket.. Synten som kommer in runt 1:03 har för mycket högmid..Resonansen's fel? den växer sig större än trummorna vilket låter skevt. Introt låter lite choppigt också vilket troligtvis kan tillskrivas hur du spelar där.. Annars kan ju det här bli en fullpoängare för bövelen - backlinjen är ju i princip klar 😄 Kör så det ryker Redigerat 7 november 2005 av Lundin Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
teknodrom Postat 7 november 2005 Dela Postat 7 november 2005 Hej igen! Jag har kommit fram till att ackordföljden och trummorna är det som är bäst med låten. M e n: Du borde stereopanorera trummorna mycket mer, känns som om allt ligger i mitten, du har en massa svängig percussion, conga-fill mm. som dränks i ljudbilden. Jag saknar också en hel del basgång, triangelbasen som ligger till vänster har liksom ingen botten. En svängigare basslinga, möjligtvis som bryter av lite mot shufflet i trummorna skulle ge mycket tror jag. Den du använder nu känns lite klipp-och-klistra.. Tänk axwell-mixen på rasmus fabers get over here, eller feel the vibe. Eller bara pröva att lyfta fram den du har. Eftersom du kör så mycket sidechaining borde det gå att lyfta fram den mer utan krockar. Om jag låter trist och hård ber jag om ursäkt, men det vore jättekul att höra resultatet av det här! 😱 /teknodrom Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 Helt ok pop! Nu har du bara det svåraste kvar - sången! 😏 För min del hade det gärna fått komma nåt oväntat break eller så. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 8 november 2005 Dela Postat 8 november 2005 jag vet att Dumb Dan har en ljuv stämma 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
mornel Postat 9 november 2005 Dela Postat 9 november 2005 Det låter schysst, men jag tycker att sågtandsbasen som framförallt ligger till vänster i ljudbilden är lite väl raspig. Den ligger liksom utanför resten av musiken. Nu behövs bara sången. Och förresten, bra genrebeskrivning: Rix Fm-Dance 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Kraset Postat 17 november 2005 Dela Postat 17 november 2005 Jag har ingen konstruktiv kritik att komma med. Jag tycker bara att den här låten är väldigt bra. Och lite beröm har väl ingen dött av. 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Berra Postat 20 november 2005 Dela Postat 20 november 2005 den hade fått upp mig på ett dansgolv, helt klart (hemska tanke) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 23 november 2005 Dela Postat 23 november 2005 Synten som kommer in runt 1:03 har för mycket högmid..Resonansen's fel? ... Annars kan ju det här bli en fullpoängare för bövelen - backlinjen är ju i princip klar 😄 Det var ungefär samma sak jag tänkte skriva. Så jag skriver bara: Jag håller med! Spännande! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
punkrockdude Postat 23 november 2005 Dela Postat 23 november 2005 (redigerat) Pumpeffekt som får en att... Musiken har jag annars inget emot.... MvH Edit: Tog bort det mesta i kommentaren då jag inte bör kommentera för mycket eftersom detta inte är min musiksmak egentligen. Redigerat 23 november 2005 av punkrockdude Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dariuz (oregistrerad) Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 (redigerat) Teknodrom: Är lite lustigt att du jämför med just Axwell... Är nämligen en gammal kompis sedan högstadie- och gymnasietiden i Lund. Utbytte ganska mycket råd och idéer om musik på den tiden. Dock så har ju Axel som sagt därefter sprungit om mig rejält i kunnande och slagit igenom ordentligt. Är skitkul att se en gammal kompis lyckas så bra. Redigerat 28 november 2005 av Dariuz Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Dreamtones Postat 28 november 2005 Dela Postat 28 november 2005 (redigerat) Samma + (plus) och - (minus) vibbar som från 'Call on Me' enligt mig; dvs minus är lite väl enkel struktur och arrangemang, men pluset är själva känslan som är härlig. Men RixFM dance... Är det inte lite nedvärderande mot dig själv? Mkt bättre än mycket jag hört där (med en bra leadsynth eller leadsong dock.) Redigerat 28 november 2005 av Kricke Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.