Jump to content
Annons

Senaste på Poltergeistfronten


musik (oregistrerad)

Recommended Posts

Efter ett tag uppenbarar sig en vitklädd gestalt, denna gång lite tydligare när det gäller utseendedetaljer. Jag sätter mig upp i sängen. Det är en något äldre smärt kvinna av medellängd. Hon böjer sig något framåt från min fotändas sida och greppar tag i min friska hand (den vänstra har jag brutit ett finger i). Hon sätter igång och drar som besatt och jag får rentav ont i fingerlederna och handleden. Jag lyckas dock slita mig loss, kvinnan blir irriterad och försvinner. Hon mumlar samtidigt något som jag inte uppfattar.

Hade din mamma vita kläder, nyckel till lägenheten och försökte väcka dig och få upp dig ur sängen? 😉😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
  • Svar 90
  • Created
  • Senaste svar

Postat mest i detta ämne

Du kan ju testa att flytta dem - eller ta hjälp av spökena och flytta dem mellan rummen, men det hjälper inte om du inte samtidigt byter drivremmarna... 😏

Tycker det är ganska drygt att driva med vad som händer herr Musik, t ex som ovanför.

Det är överhuvud taget rätt drygt att förminska någons åsikter bara för man har en annan själv.

Visst kan mycket som händer förklaras vetenskapligt men långt ifrån allt. Det finns förklaringar till att vi inte kan bevisa att "andra sidan", esp, psykokinesi osv existerar.

Att gå in djupt på ämnet tror jag inte det finns plats för här. Om nån är intresserad är det bättre att pm:a mej. 😄

musik,

om du vill kan jag försöka sätta dig i kontakt med ett medium som kan kolla din lägenhet. Bara att pm:a där också. 😑

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan mycket som händer förklaras vetenskapligt men långt ifrån allt. Det finns förklaringar till att vi inte kan bevisa att "andra sidan", esp, psykokinesi osv existerar.

Att gå in djupt på ämnet tror jag inte det finns plats för här. Om nån är intresserad är det bättre att pm:a mej.  🙂

Klart det finns plats! Bara för att man inte köper den logiska ram och världsbild som dagens vetenskap har definierat, ska man inte behöva hålla sina åsikter för sig själv - eller dela dem i hemlighet.

Jag skrev öppet hur jag ser på det hela, här.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan mycket som händer förklaras vetenskapligt men långt ifrån allt. Det finns förklaringar till att vi inte kan bevisa att "andra sidan", esp, psykokinesi osv existerar.

Att gå in djupt på ämnet tror jag inte det finns plats för här. Om nån är intresserad är det bättre att pm:a mej.  😉

Klart det finns plats! Bara för att man inte köper den logiska ram och världsbild som dagens vetenskap har definierat, ska man inte behöva hålla sina åsikter för sig själv - eller dela dem i hemlighet.

Jag skrev öppet hur jag ser på det hela, här.

hackeman,

du har rätt, visst finns det plats.

Jag såg ditt inlägg. Det och ett par till fick mig att överhuvud taget öppna käften.

Det är bara lite frustrerande att hela tiden bli avfärdad som koko när man för existensiella ämnen på tal.

Efter att ett antal år försörjt mig som ljudtekniker har jag konstaterat att väldigt få musiker tror på samma saker som jag, (typ andar, energier, utomjordingar och Manchester United) 😛

Min sambo, som tack och lov delar mina åsikter, hade det ännu tuffare under sina år

på Astra Zeneca i Södertälje. Inte ofta det snackas poltergeist på labbet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo, som tack och lov delar mina åsikter, hade det ännu tuffare under sina år

på Astra Zeneca i Södertälje. Inte ofta det snackas poltergeist på labbet  😉

Sammanträffande. Där är jag anställd. Inte på labbet, men på AZ i Södertälje. 😉 Bor dock i Lund.

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo, som tack och lov delar mina åsikter, hade det ännu tuffare under sina år

på Astra Zeneca i Södertälje. Inte ofta det snackas poltergeist på labbet  😉

Sammanträffande. Där är jag anställd. Inte på labbet, men på AZ i Södertälje. 😉 Bor dock i Lund.

Tycker jag pendlar mycket men Lund - Södertälje är ju en bit. Klippkort på SJ?

Bodde i Lund i flera år. En polare därifrån jobbar också på AZ i Södertälje. Han har dock flyttat till Gröndal. Tydligen svårt att få tjänster i Lund?

Sorry musik för störandet av tråden. Hoppas natten är lugn!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min sambo, som tack och lov delar mina åsikter, hade det ännu tuffare under sina år

på Astra Zeneca i Södertälje. Inte ofta det snackas poltergeist på labbet  🙁

Sammanträffande. Där är jag anställd. Inte på labbet, men på AZ i Södertälje. 🙁 Bor dock i Lund.

Tycker jag pendlar mycket men Lund - Södertälje är ju en bit. Klippkort på SJ?

Klippkort/årskort på Malmö Aviation. Har flygpendlat i snart 10 år. En tid pendlade jag till Manchester, och har som mest haft 200+ flygdagar om året (mestadels Europa). Lund - Södertälje känns inte lika jobbigt när man har sånt att jämföra med. 😎

Bodde i Lund i flera år. En polare därifrån jobbar också på AZ i Södertälje. Han har dock flyttat till Gröndal. Tydligen svårt att få tjänster i Lund?

Vet inte, har inte sökt sen sist jag fick jobb på AZ. 😠 SonyEricsson här i Lund rekryterar som fan dock.

Hur länge sedan var det du bodde i Lund? Vi har kanske örlat på krogen tillsammans? 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Bodde i Lund i flera år. En polare därifrån jobbar också på AZ i Södertälje. Han har dock flyttat till Gröndal. Tydligen svårt att få tjänster i Lund?

Vet inte, har inte sökt sen sist jag fick jobb på AZ. 🙁 SonyEricsson här i Lund rekryterar som fan dock.

Hur länge sedan var det du bodde i Lund? Vi har kanske örlat på krogen tillsammans? 😆

Han är kemist och påstår sig sakna Skåne men det är tydligen tufft att bli överflyttad.

Jag bodde där 94-97. En hel del öl blev det så det är inte alls omöjligt. 😆 Bodde förmånligt centralt på Laboratoriegatan (bakom Konsum på Mårtenstorget)

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 2 månader senare...
musik (oregistrerad)

Hej!

Satt precis och skrev på datorn här, varpå jag i ögonvrån ser hur en droppe bildas mitt på locket på min scanner en bit framför mig till vänster, från ingenting.

Jag tittar då upp för att se om det läcker från taket, men icke...

...och ingen kopp eller glas med någon dryck i detta rum. Ej heller någon luftfuktare eller trasigt element. Inte heller har jag snutit mig eller nusit.

Hur kunde denna droppe bildas? Från ingenting...

Jag torkade bort den fort som f*n i alla fall.

Det jobbigaste är ändå att någon knackar i köksbordet titt och tätt. Även på nätterna...

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Satt precis och skrev på datorn här, varpå jag i ögonvrån ser hur en droppe bildas mitt på locket på min scanner en bit framför mig till vänster, från ingenting.

Jag tittar då upp för att se om det läcker från taket, men icke...

...och ingen kopp eller glas med någon dryck i detta rum. Ej heller någon luftfuktare eller trasigt element. Inte heller har jag snutit mig eller nusit.

Hur kunde denna droppe bildas? Från ingenting...

Jag torkade bort den fort som f*n i alla fall.

Det jobbigaste är ändå att någon knackar i köksbordet titt och tätt. Även på nätterna...

:musik

han återkommit? 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Visst kan mycket som händer förklaras vetenskapligt men långt ifrån allt. Det finns förklaringar till att vi inte kan bevisa att "andra sidan", esp, psykokinesi osv existerar.

Att gå in djupt på ämnet tror jag inte det finns plats för här. Om nån är intresserad är det bättre att pm:a mej. 😆

Vi har kommit in i en slags modern upplysningstid och precis som de människorna då ser vi vår vetenskap som en slags fulländning. Det som vetenskapen inte hittat eller förklarat finns inte. Därför är det fritt fram att kasta skit på just övernaturliga fenomen, tro på en högre makt/kraft och annat som "inte finns" eller som inte är "mätbart". Det är bara att finna sig i det. Förr var det nyfikenhet som drev forskarna, idag är det prestige. Vissa ämnen är tabu och de människor som ändå tror/ägnar sig åt dem ses som bakåtsträvande tokstollar.

En vacker dag vaknar vi återigen och upptäcker hur lite vi faktiskt vet och öppnar våra sinnen än en gång. Då har vetenskapen gjort nya upptäckter med nya tekniker/metoder och vi kommer kanske/förhoppningsvis då exakt veta vad som sker i Musiks lägenhet.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hörru, Musik... jag skrev en låt häromnatten där jag ska erkänna att jag skänkte dig och dina poltergeistbekymmer en och annan tanke för att ge näring åt min fantasi när jag skrev texten... märks det? 😱

--------------8<----------------

Sometimes it's beautiful

Sometimes incredible

but night-time

Nocturnal Unknown

Most things are logical

Some things sensational

but night-time

Nocturnal Unknown

....

Nocturnal Unknown

Some days it's bearable

and I pray to stay factual

but night-time

Nocturnal Unknown

Some think it's spiritual

while I drink just to flee it all

at night-time

Nocturnal Unknown

....

Nocturnal Unknown

The truth is

inconceivable

where is God

when you loose it all

at night-time

Nocturnal Unknown

I crave for

comprehensible

reasons

for not leave it all

at night-time

Nocturnal Unknown

....

Nocturnal Unknown

--------------8<----------------

Höhö.

Link to comment
Dela på andra sajter

Visst kan mycket som händer förklaras vetenskapligt men långt ifrån allt. Det finns förklaringar till att vi inte kan bevisa att "andra sidan", esp, psykokinesi osv existerar.

Att gå in djupt på ämnet tror jag inte det finns plats för här. Om nån är intresserad är det bättre att pm:a mej.  😎

Vi har kommit in i en slags modern upplysningstid och precis som de människorna då ser vi vår vetenskap som en slags fulländning. Det som vetenskapen inte hittat eller förklarat finns inte. Därför är det fritt fram att kasta skit på just övernaturliga fenomen, tro på en högre makt/kraft och annat som "inte finns" eller som inte är "mätbart". Det är bara att finna sig i det. Förr var det nyfikenhet som drev forskarna, idag är det prestige. Vissa ämnen är tabu och de människor som ändå tror/ägnar sig åt dem ses som bakåtsträvande tokstollar.

En vacker dag vaknar vi återigen och upptäcker hur lite vi faktiskt vet och öppnar våra sinnen än en gång. Då har vetenskapen gjort nya upptäckter med nya tekniker/metoder och vi kommer kanske/förhoppningsvis då exakt veta vad som sker i Musiks lägenhet.

Nja... Mina erfarenheter säger mig att du bara har halvvägs rätt. Till att börja med så har du ganska rätt; rätt många lirare är förstoppade halvakademiker som stämmer rätt bra in på din beskrivning, men det finns gott om motsatsexempel.

Det akademiska / vetenspaliga synsättet är ju rätt trögföränderligt, men det tycker jag generellt är av godo, även oom det kan upplevas frustrerande. Det krävs rätt god bevisföring för att få gehör för en ny teori.

Jag vet inte om motsatstanken är speciellt lockande; en forskartradition som bygger på kvacksalveri och humbug är inget jag direkt efterlyser... 🙂 Bullshitvetenskap har redan så god spridning som förespråkarna kan önska sig; Astrologilitteratur säljer bra mycket bättre än dito inom astronomi.

***

(Natur)vetenskapen HAR kommit långt, så långt att den är svår - det krävs en jävla energi och mycket nedlagd tid för att överblicka den, men gör man ett seriöst försök hittar man ganska gott om frågor som vetenskapen besvarar med "jag vet inte". Ganska prestigelöst.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller i viss mån med Katla.

Jag tycker vetenenskapen motarbetar sig själv. För att något ska anses vara "vetenskapligt bevisat" måste det vara mätbart, vägbart och upprepningsbart. Dvs mha verktyg och värden vi än så länge känner till.

Mao går det inte att mäta eller väga med dagens vetenskap, så kan det inte heller godtas av vetenskapen. Och hur ska vi då hitta nya sätt att mäta och väga, om det begränsas av vad vi idag kan och inte kan mäta och väga?

Likaså har det talats om en sjätte dimension likt en ödesaxel, och att händelser är relaterade till varandra på ännu ej bevisbara sätt. Om denna dimension finns, hur ska något då kunna vara upprepningsbart med samma värden?

Just därför tycker jag vetenskapen motarbetar sig själv och låser oss fast i dagens världsbild. Och vägrar man acceptera den nuvarande världsbilden och dess logiska barriärer, då är man en tokstolle.

...tills den dag då vaknar vi återigen och upptäcker hur lite vi faktiskt vet, och öppnar våra sinnen än en gång, som Katla säger. 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag håller i viss mån med Katla.

Jag tycker vetenenskapen motarbetar sig själv. För att något ska anses vara "vetenskapligt bevisat" måste det vara mätbart, vägbart och upprepningsbart. Dvs mha verktyg och värden vi än så länge känner till.

Mao går det inte att mäta eller väga med dagens vetenskap, så kan det inte heller godtas av vetenskapen. Och hur ska vi då hitta nya sätt att mäta och väga, om det begränsas av vad vi idag kan och inte kan mäta och väga?

Likaså har det talats om en sjätte dimension likt en ödesaxel, och att händelser är relaterade till varandra på ännu ej bevisbara sätt. Om denna dimension finns, hur ska något då kunna vara upprepningsbart med samma värden?

Just därför tycker jag vetenskapen motarbetar sig själv och låser oss fast i dagens världsbild. Och vägrar man acceptera den nuvarande världsbilden och dess logiska barriärer, då är man en tokstolle.

...tills den dag då vaknar vi återigen och upptäcker hur lite vi faktiskt vet, och öppnar våra sinnen än en gång, som Katla säger. :rolleyes:

Teoretisk fysik består ju dock av en hel del "olösbara" gåtor.

Enligt mig så är det i pricnip bara "lekmanens" världsbild som är låst. Söker man ännu längre så kommer man till punkten då nästan vad som hellst är möjligt...

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Nocturnal unknown

Smaka på titeln

Läppja lite lätt...

...låt det varsamt varsamt, smeksamt föras runt

Redan en klassiker!

🙁

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

  • 1 månad senare...
musik (oregistrerad)

Senaste Nytt:

Vaknade lördag morgon av att jag hade blivit märkt på vänster ringfinger, f.ö. det finger jag bröt efter ett märkligtfall i höstas. Symbolen som ritats på fingret på mig under natten var en rund cirkel med viss taggighet och ett bestämt streck i ena kanten. Färgen var blågrön. Vad är det för en konstig symbol ? fick jag höra hela helgen.

Idag när jag kom hem så hade någon öppnat kylskåpet och ställ en Kruksallad på matbordet. Den stod INTE där när jag åkte.

Mig veterligen har ingen annan tillgång till lägenheten.

skinka//:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Katla (oregistrerad)
Jag vet inte om motsatstanken är speciellt lockande; en forskartradition som bygger på kvacksalveri och humbug är inget jag direkt efterlyser... 😆 Bullshitvetenskap har redan så god spridning som förespråkarna kan önska sig; Astrologilitteratur säljer bra mycket bättre än dito inom astronomi.

Det är inget jag efterfrågar heller och det är helt otroligt om du trodde att jag menade så. Öppenhet innebär inte att man saknar förmåga att tänka kritiskt.

Vad jag ställer mig emot är bilden av dagens vetenskap som fulländad.

Istället för en massa tjafs efterlyser jag forskning på områdena och ekonomiskt stöd för dessa. Det är ju tydligen ok att sitta och hopplöst söka efter annat liv i universum så varför inte för rejäl spökforskning? Ner med prestige och fram för tvärvetenskap.

Hackeman fattade exakt vad jag menade. 😉

Redigerat av Katla
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa ny...