Vallhagen Postat 6 november 2005 Postat 6 november 2005 (redigerat) f.ö så går ju black sabbath mellan E-e-d#... och då blir det ju bara en liten sekund... så då är det ju inte så ont längre. Nejnej, Sabbath lirar E-e-A# Tritonus jävlar! Edit: FÖ tycker jag det är en fet låt du åstadkommit kentaa, men djävulen låter lite som Baloo tycker jag. Ta inte illa upp, det svänger liksom till när rösten kommer in, men man blir inte rädd:) Finns det inte en massa onda lirare i TV-spel? Jag har faktiskt en association av begreppet "djävulens röst" och det är rätt nära nazgulerna i saganomringenfilmerna. tjing Bengan Redigerat 6 november 2005 av Vallhagen
android Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Annars kan jag varmt rekommendera VST-pluggen "Crazy Ivan" från Smartelectronix... Finns att ladda ner gratis här och beskrivs: "100% Certified Pure Evil VST Effect" 😕
Linus Postat 7 november 2005 Postat 7 november 2005 Om ni sett Norska filmen " I kina äter man Hundar" och vid slutet av filmen så kommer djävulen ner till jorden och det är typ sån röst jag söker Det är en dansk film, men ändå... 😱
kentaa Postat 8 november 2005 Trådstartare Postat 8 november 2005 Jag har fixat det, Nu låter det mer skrämmande tack
Jarnis Postat 9 november 2005 Postat 9 november 2005 Haha, en VST-plugg som heter Crazy Ivan, jag hade ett metalband som hette Crazy Ivan i början av 90-talet. Vi var också djävulska. Världens sämsta bandnamn dock. (OT)
Torben Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Tritonus var visst banlyst av katoslka kyrkan! Jag tycker det är ett ganska effektfullt intrevall framförallt om man lägger på tritonus-tonen lite efteråt, en fjärdedel sådär, så att de inte klingar samtidigt.. aahh
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.