Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)
f.ö så går ju black sabbath mellan E-e-d#... och då blir det ju bara en liten sekund... så då är det ju inte så ont längre.

Nejnej, Sabbath lirar E-e-A#

Tritonus jävlar!

Edit:

FÖ tycker jag det är en fet låt du åstadkommit kentaa, men djävulen låter lite som Baloo tycker jag. Ta inte illa upp, det svänger liksom till när rösten kommer in, men man blir inte rädd:)

Finns det inte en massa onda lirare i TV-spel? Jag har faktiskt en association av begreppet "djävulens röst" och det är rätt nära nazgulerna i saganomringenfilmerna.

tjing

Bengan

Redigerat av Vallhagen
Annons
Postat
Om ni sett Norska filmen " I kina äter man Hundar" och vid slutet av filmen så kommer djävulen ner till jorden och det är typ sån röst jag söker

Det är en dansk film, men ändå... 😱

Postat

Haha, en VST-plugg som heter Crazy Ivan, jag hade ett metalband som hette Crazy Ivan i början av 90-talet. Vi var också djävulska. Världens sämsta bandnamn dock.

(OT)

Postat

Tritonus var visst banlyst av katoslka kyrkan!

Jag tycker det är ett ganska effektfullt intrevall framförallt om man lägger på tritonus-tonen lite efteråt, en fjärdedel sådär, så att de inte klingar samtidigt.. aahh

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.