Jump to content
Annons

Jesper Gustin - Fly


sirjeppe

Vad tycker ni om låten?  

8 röster

  1. 1. Vad tycker ni om låten?

    • 1
      0
    • 2
      0
    • 3
      2
    • 4
      4
    • 5
      1


Recommended Posts

* LÅTNAMN: Fly

* ARTIST/GRUPP: Jesper Gustin

* GENRE: Pop

* LÅTLÄNGD: 5:40

* KOMPOSITÖR: Jesper Gustin

* PRODUCENT: Jesper Gustin

* EV. MEDVERKANDE: Jesper Gustin

* INSPELNINGSÅR: 2005

* FORMAT: Mp3

* STORLEK: 8MB

* STATUS: Färdig demo

* LÅTLÄNK:

Jesper Gustin - Fly (MP3)

Jesper Gustin - Fly (WAV)

Jag säger inget... Jag låter er prata!

OBS! Gör sig bäst på hög nivå... Så se till att kräma lite, var inte så feg 🙂

Texten:

I was on my way home when beauty hit my eyes

There you stood with your face turned away

You had given up all hope, 'cause you were about to jump

Then you showed me your eyes, they were red like a rose

It was finally time

For you to say good-bye

To the world that you hate

And to all that made you sad

I closed up on you took your hand in mine

I felt through my fingers that you shook like a leaf

I gave you a look that said "come on down from there"

You just shook your head and turned away your face

It was finally time

For you to say good-bye

To the world that you hate

And to all that made you sad

I just wanted you to come on down from there

I just wanted you standing next to me

You gave me a kiss on my cheek

And then you took a step into the sky

I could see you fly

I could see you fly

I could see you fly, fly, fly, fly, fly

I could see you fly, fly, fly, fly, fly

It was finally time

For you to say good-bye

To the world that you hate

And to all that made you sad

To all that made you sad

Made you sad

Redigerat av sirjeppe
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

All musik gör sig bäst på hög nivå! Tycker att det låter stabilt med både sång och instrument! Fint jobbat. Har inget att anmärka på eftersom jag är lite trött!

Ville du förresten ha nån feedback eller skulle du bara visa upp det du hade gjort..?

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter proffsigt på de flesta ställen! Du har en bra röst fast det låter som om du skulle kunna sjunga ännu bättre på vissa ställen. Lite, lite osäker ton ibland.

Ren mix, bra gitarrer.

Svårt att hitta några direkta fel faktiskt!

Håller i radio med lite finputs.

Bra även om det inte är min musikstil!

Link to comment
Dela på andra sajter

Fin låt...dock känns det som elpianot och gitarr inte är överens i partiet

0:22/23-1:18 och framåt..

Gillar när trummorna startar, men kunde önska lite mer kraft i anslagen...

Sången är bra..dock finns det några ställen som sångaren kunde frasera lite annorlunda. De väldigt utdragna thereeee, meeee, yoouuuu..chheeeek tar bort effekten i ref när flyyyy kommer in...och just ordet fly är ju det viktiga ordet!

Annars en jättefin låt..rösten är mycket fin!...

Angående ljudet så känns det rent och snyggt!...Lycka till... 🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

maxmaxmax (oregistrerad)

Min spontana reaktion är att låten inte håller.

Finns det inte alldeles för många sådana här låtar redan?

Stämmorna sitter skitbra, ljudbilden är fin och alla som spelar kan sitt. Friktionsfritt.. och hela låten känns som mellanmjölk.

Vad gillar du för musik?

EDIT: Men häng inte läpp, jeppe. Jag vet att du kan ett snäpp bättre.

Redigerat av maxmaxmax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag gillar det mesta men lyssnar inte på allt!

Klart det finns många låtar som låter som den här, och jag har som inte tagit det i åtanke när jag skrev den, jag brukar mest bara göra det jag tycker låter bra!

(Om du lyssnar på mina andra låtar som jag lade upp kommer du att höra att jag gör lite annorlunda låtar också)

Känner vi varandra? 😄 Eller vad menade du med det där "jag vet att du kan bättre, jeppe"?

Roligt att du kommenterade det där med att alla som spelar kan sitt 😄 hehe... Det är nämligen bara jag som medverkar! 😏 Sitter hemma i vardagsrummet (som alla andra här typ) och komponerar och spelar in! Det enda jag inte spelar live är trummorna... Annars är alla körer och sång, gitarrer, bas, wurlitzer och hammond m.m. jag som försöker spela!

Link to comment
Dela på andra sajter

Låter jättefint. Maxmaxmax har en poäng gällande tråkighetsfaktorn.. Men jag tror det med har med fraseringarna att göra. Variera tonspråket mer så det inte låter lika hela tiden, då blir det mer intressant.

Mer saker:

Vad gör wurlitzern i början? Släng den! Den stör mer än tillför. Vi vill höra vad du har att säga, inte att ni har ett sjysst Wurre-ljud. Gitarrkompet räcket gott i första versen. Ska den prompt vara med så spela mer mot sången.

När trummorna kommer in: oj va du/ni stressar. Det svänger väldigt dåligt. Dessutom känns det tomt av nån anledning innan distgitarrerna kommer in. Lägg ner Wurlitzern en oktav (och spela den tajtare!!!)

Sen blir det tråkigt! Allt känns dom en lång tradig matta som aldrig tar slut. Har ni lagt alla instrument utan att ha sången på? Det känns verkligen så. Eftersom ni inte vinner något tajthetspris så tycker jag gott ni kan skala ner mycket av alla figurer, koncentrera er på ett fåtal idéer och köra på dom. Nu är det rörigt; man glömmer sången. Det skulle inte skada mer lite körer på väl valda ställen för att få upp dynamiken en aning (nu tänker jag inte volymmässigt utan arret i sig behöver mer dynamik).

Men det är bra ljud! 😏

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag tycker det är en skön låt. Inget som sticker ut. Lite avsaknad av refräng. Refrängen låter lite som en brygga. Men som sagt, det låter behagligt. Sången sitter inte som en smäck alltid men det låter bra i stort och det känns som att sångaren (är det du?) har potential.

En sån här låt skulle tjäna mycket på en bättre text. Texten är inte direkt dålig men små-corny, lite övertydlig och för vanlig.

Till nästa låt: Jobba mer med texten och fixa en bättre refräng. Om du lyckas med det tror jag att det kan bli riktigt bra!

Lycka till!

Link to comment
Dela på andra sajter

Min spontana reaktion är att låten inte håller.

Finns det inte alldeles för många sådana här låtar redan?

Stämmorna sitter skitbra, ljudbilden är fin och alla som spelar kan sitt. Friktionsfritt.. och hela låten känns som mellanmjölk.

Vad gillar du för musik?

EDIT: Men häng inte läpp, jeppe. Jag vet att du kan ett snäpp bättre.

Håller med max x3. Det är inte sååå nytt. Men egentligen, vad är? Låten är bra, inget snack. Men...

Link to comment
Dela på andra sajter

Du _MÅSTE_ variera fraseringen på sången mer. Sju av de åtta första raderna slutade med en 2-tons nedgång från en utdragen, ex: "eeeeye-e-eys" "awaaa-a-ay" etc. Testa att inte gå ner där utan stanna på första tonen och kanske hugga av den någon gång för lite annan effekt. I någon kan du tom invertera nedgången till en uppgång. Jag testade och tyckte det passade. Som det är nu blir sången tråkig och iom att låten i sig som påpekats ovan är lite tråkig blir detta än mer accentuerat. Ganska sjysst känsla annars i instrumentering och arr.

Redigerat av Desmond
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...