Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

LÅTNAMN: The Church

ARTIST: Electric Inside

GENRE: Nån slags synth

LÅTLÄNGD: 4:51

KOMPOSITÖR: D. Larsson

PRODUCENT: D. Larsson

INSPELNINGSÅR: 2005

FORMAT: MP3

STORLEK: 5,55 MB

STATUS: Färdig Demo

Här kommer en till låt som är inspelad ungefär samtidigt som min förra. (Heartbeat)

Tacksam för åsikter och kommentarer som kan göra att mina framtida alster blir bättre! Framförallt då produktionsmässigt! Tyvärr har jag "supit bort" de separata filerna till låtarna så de existerar tyvärr bara i detta skick! (kan ju inte heller mixa om dem! snyft!) T ex så är det är det grymt mycket reverb på den här låten, vilket är beklagligt! Så jag antar att de åsikterna jag fick för den förra låten kommer att gälla för den här också!

Redigerat av Jejje
Annons
Postat

Produktionen är rätt platt, inget tryck över huvudtaget. Känns lite som direkt ur Casio hemkeyboarden. Låten i sig funkar dock bra. Däremot känns sången lite framkrystad, du ska nog försöka att ta i lite mindre så kommer det låta bättre! 😆 Men överlag en trevlig lyssning!

Postat (redigerat)

Det är verkligen inget tryck, jag håller helt med. Det är dock inte casio 😆 utan reason, men jag måste bara lära mig programmet och dess möjligheter lite bättre!

Sången har jag ju överlag lite problem med. Tar jag i så låter det verkligen ansträngt och tar jag inte i så blir det mera falskt! Nåja det är väl bara att öva, öva, öva.

Tack för åsikterna!

Redigerat av Jejje
Postat

Tja ... jag håller med föregående polare om att det är lite platt, men det som är inte heller är så bra är själva upplägget. Du kör slinga, slinga + något mer, slinga + ännu något mer osv, och innan låten har börjat har i alla fall jag tröttnat. Är det något jag har lärt mig genom att lyssna på andra låtar är det att drämma i direkt med allt efter ett kort intro.

Slutligen blir det rätt tjatigt med slingan som går hela tiden! Dock tycker jag att låten har en viss charm även om den saknar refräng (så låter det i alla fall).

Postat

Introt och utrot skulle kunna göras lite mer intressanta...Just nu är de mest...som AndyPandy påpekar, mest slingor som läggs till och dras ifrån...

Annars så är det som vanligt en härlig blandning mellan synth och rock här 😆

Postat
Tja ... jag håller med föregående polare om att det är lite platt, men det som är inte heller är så bra är själva upplägget. Du kör slinga, slinga + något mer, slinga + ännu något mer osv, och innan låten har börjat har i alla fall jag tröttnat. Är det något jag har lärt mig genom att lyssna på andra låtar är det att drämma i direkt med allt efter ett kort intro.

Slutligen blir det rätt tjatigt med slingan som går hela tiden! Dock tycker jag att låten har en viss charm även om den saknar refräng (så låter det i alla fall).

Tack för synpunkterna! Introt är nog lite väl långt! Det ska nog vara mer pang på!

Låten har en refräng, men den är nog inte helt klockren, den skiljer sig inte så mycket från verserna! Det är ju samma ackord typ hela tiden!

Postat
Introt och utrot skulle kunna göras lite mer intressanta...Just nu är de mest...som AndyPandy påpekar, mest slingor som läggs till och dras ifrån...

Annars så är det som vanligt en härlig blandning mellan synth och rock här 🙂

Ja, jag tyckte nog att det var bra när jag gjorde det, men om jag skulle göra om låten skulle den nog kunna kortas ner med en och en halv minut eller något!

Postat

Ok Jejje 😳 ..bra låt med känsla i!..har lyssnat på din förra låt o hör stora likheter..du verkar ha hittat din stil!!? 😳 ..så kör på o lär dig mer om Reason..som har oändliga möjligheter...bara man hittar dem 🙂

Postat (redigerat)
Ok Jejje 😳 ..bra låt med känsla i!..har lyssnat på din förra låt o hör stora likheter..du verkar ha hittat din stil!!? 😳 ..så kör på o lär dig mer om Reason..som har oändliga möjligheter...bara man hittar dem 🙂

Tack! Jo jag har försökt mig på lite andra stilar men tycker att denna stil kan vara värd att försöka bygga vidare på! Skulle dock vilja kunna få det lite mer med "bett" i.

Redigerat av Jejje
Postat
Ok Jejje 😆 ..bra låt med känsla i!..har lyssnat på din förra låt o hör stora likheter..du verkar ha hittat din stil!!? 😮 ..så kör på o lär dig mer om Reason..som har oändliga möjligheter...bara man hittar dem 🙂

Tack! Jo jag har försökt mig på lite andra stilar men tycker att denna stil kan vara värd att försöka bygga vidare på! Skulle dock vilja kunna få det lite mer med "bett" i.

Ok Jejje 😉 ..lyssnar igen..o tycker du ahr lyckats bra med denna låt..bettet har du delvis i din :rolleyes: -stil när du sjunger..kanske skall du försöka hitta en kvinna som kan lägga på ngn slags kör..det tror jag kan få låten att lyfta en aning från mängden av låtar!..den ljusa syntslingán är det enda som jag retar mig på..den blir lite för jobbig i längden tycker jag iaf 😉

Postat

Skönt synthljud som ligger som matta.. bra synthmelodi om än den kan kännas som lite osköna frekvenser ibland. Helt okej sång men lite svengelskt uttal. känns lite hårdrockig sång! :rolleyes:

För långt intro i min smak.. Pukorna hade kunnat låta bättre. Skulle använda sustainpedal på slutklämmen om jag var du.. låter så grymt midi annars. Introt är annars bra och det som sätter sig mest för mig. Speciellt när det kommer tillbaka i slutet.

Överlag bra låt, även om det inte är min musikstil.. Mixmässigt har jag inte nog koll för att kunna uttala mig men tycker det låter helt okey! 🙂

Keep it up, Jejje! 😆

Postat
Skönt synthljud som ligger som matta.. bra synthmelodi om än den kan kännas som lite osköna frekvenser ibland. Helt okej sång men lite svengelskt uttal. känns lite hårdrockig sång! :rolleyes:

För långt intro i min smak.. Pukorna hade kunnat låta bättre. Skulle använda sustainpedal på slutklämmen om jag var du.. låter så grymt midi annars. Introt är annars bra och det som sätter sig mest för mig. Speciellt när det kommer tillbaka i slutet.

Överlag bra låt, även om det inte är min musikstil.. Mixmässigt har jag inte nog koll för att kunna uttala mig men tycker det låter helt okey! 😏

Keep it up, Jejje! 😎

Tack för kommentarerna!

Förstod inte riktigt det där med att "använda sustainpedal på slutklämmen" bara!?

tricky mickie (oregistrerad)
Postat

Sanslöst gott stuk måste jag säga helt i min stil hehehehe, undrar vad det e för synth du använder i bakgrunden väldigt mysig ((vad kallas ljudet vet du de))

Skulle gärna vilja få tag i det, har 1000 tals ljud men det var något alldeles extra hehehe, gillar sådana synthljud...........

Hör av dig!! 😆

Postat

Tack!

Jag använder subtractorn i reason 2.5 och utgick från ett förinställt ljud som heter fullerstring som jag har rattat till lite.

Postat

Överlag bra låt, även om det inte är min musikstil.. Mixmässigt har jag inte nog koll för att kunna uttala mig men tycker det låter helt okey! :rolleyes:

Keep it up, Jejje! 🥰

Tack för kommentarerna!

Förstod inte riktigt det där med att "använda sustainpedal på slutklämmen" bara!?

Det betyder till att börja med att du måste köpa en sustainpedal 😕

Postat
Det betyder till att börja med att du måste köpa en sustainpedal :rolleyes:

Ja, det förstod jag men jag förstod inte riktigt vart i låten som menades. Det absolut sista utklingande pianot förmodar jag!?

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.