Jump to content
Annons

3 röster

1. 1. zenith

• 1. bättre
      0
    • 2.
      0
    • 3.
      1
    • 4.
      0
    • 5. sämre
      1

Recommended Posts

Postat

hej. lyssna på denna låt.

kommentera ganran låt och mix!

* LÅTNAMN: falling apart

* ARTIST/GRUPP: zenith

* GENRE: rock

* LÅTLÄNGD: 3 min + några sekunder

* KOMPOSITÖR: Nicklas fagerberg

* PRODUCENT: Jakob Assarsson

* EV. MEDVERKANDE: Zenith

* INSPELNINGSÅR: 2004

* FORMAT:mp3

* STORLEK: typ 3 Mb

* LÅTLÄNK:

tack tack

//Jakob Assarsson

Annons
Postat

Tätare och torrare mix, kanske alldeles för torr för min smak egentligen.. annars ingen skillnad från förra försöket.. kanske att separationen försvunnit sinsemellan instrumenten, tycker inte ni skulle tagit bort reverbsklangen för den gjorde musiken levande..

För att få täthet ihop med (artificiellt reverb ) brukar jag smälla på ett rum som låter bra och sedan EQ:a bort skräp från reverbreturen, då kan ni få mycket kropp i totalljudet utan att det skramlar för mycket...eller vice versa..lite kropp och mycket skrammel... det brukar funka att köra mycket korta delayer och Gate:ade reverb också

..jag drar paralleller med Queens of the stoneage här rent genremässigt... och enligt mina öron behövs - mer av någonting - för att få detta skeppet att lyfta, tyvärr.

..men det är snubblande när något som kan bli riktigt bra med rätt ingrediens..

nu blev det en 3:a...igen

/D

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.