Torben Postat 3 november 2005 Postat 3 november 2005 Jag är frågvis, men fråga bör man annars dör man. 🙁 Jag har ett Santa Cruz Turtel Beach ljudkort.. Är detta bara crap eller finns det nå drivare som kan göra det iaf lite användbart? Just nu får jag bara in signal i vänster kanal.
hegobald Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Testa med http://www.asio4all.com så får du ASIO stöd i alla fall... Annars så är det väl inte världens bästa ljudkort för inspelning du har.. Men det duger säkert om du använder hyfsade exteran micpreamps. 🙂
djonas Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Jag har kört med ett Turtle Beach Santa Cruz kort nu i snart 2 år och det har funkat bra. Tror dock att det främst är avsett för spel och inte musikproduktion. Har precis bytt upp mig till ett M-Audio Delta 1010LT. 🙂 Angående ditt problem med signalen har jag ingen aning. Jag bara installerade Cubase med tillhörande asio drivrutiner och så funkade det direkt. 🙂 Mvh / djonas
Björn Olsberg Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Vågar inte svara specifikt för Santa Cruz, men jag hade ett Turtle Beach Pinnacle runt 1995/96 (första konsumentkortet med spdif för under 7000 kronor!) och generellt sett så var TB dåliga på att komma med relevanta uppdateringar till drivrutiner. Har du drivrutiner för ditt kort, skulle jag rekommendera samma som Hegobald - testa med asio4all.
Linus Postat 10 november 2005 Postat 10 november 2005 Vågar inte svara specifikt för Santa Cruz, men jag hade ett Turtle Beach Pinnacle runt 1995/96 Mmm, minns tillbaka på kriget mellan TB Pinnacle och Terratec EWS64. De var ju riktiga audiofilkort på den tiden
Torben Postat 11 november 2005 Trådstartare Postat 11 november 2005 Funkar fint i guitar rig nu iaf.. 3ms lagg bara
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.