Jump to content
Annons

Sova på jobbet...


Egghuvud

Recommended Posts

Brukar ni somna på jobbet?

Ibland kan jag inte hålla ögonen öppna. Speciellt inte i slutet av veckan. När jag var ung så arbetade jag vid en stående pulpet. Jag utvecklade då tekniken att somna stående. Om man halvlutade kroppen över pulpeten och lade armarna i kors så kunde man lungt knoppa in en halvtimme eller så, utan att chefen misstänkte något. 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Brukar ni somna på jobbet?

Ibland kan jag inte hålla ögonen öppna. Speciellt inte i slutet av veckan. När jag var ung så arbetade jag vid en stående pulpet. Jag utvecklade då tekniken att somna stående. Om man halvlutade kroppen över pulpeten och lade armarna i kors så kunde man lungt knoppa in en halvtimme eller så, utan att chefen misstänkte något. 🥰

😱 Måste testa det! 😎

Link to comment
Dela på andra sajter

Hahaha!

Vilken grej att somna ståendes! Lysande!

Olsberg sover väl lika mycket även om han INTE svarar i tråden eller? 😱

Som svar på frågan:

På grund av min nuvarande anställning inom barnomsorgen har jag förmånen att kunna sova på arbetstid. När barnen sover, sover också jag! Suveränt!

Link to comment
Dela på andra sajter

när jag jobbade på sjukhus som underhållsarbetare hittade jag och min kompanjon en fin tjock madrass à la gymnastikmadrass på en undangömd plats. Man vaknade när någon öppnade dörren och han upp på benen innan dom kommit runt brötet och kunde se en. Klockrent! 😱

Link to comment
Dela på andra sajter

Har nog inte haft ett jobb där jag INTE somnat på min post... 🙁

Ända från första jobbet som ung tonåring på jordgubbsplockning då jag lade mig bekvämt mellan jordgubbsplantorna och sov hur gott som helst - och senaste nu i förra förra veckan när leverantörer flög världen över bara för att träffa oss i två timmar och helt respektlöst somnar jag mitt i mötet.

Kommer speciellt ihåg ett av mina första jobb på ett större företag.. redan första anställningsdagen hade de firmafest, jag blev sketapackad, och dagen efter somnade jag gång på gång med pannan på tangentbordet. Mina nyvunna kollegor hade skitkul åt det, väckte mig emellanåt för att kolla utvecklingen av QWERTY-trycket i pannan.

Värst var när man satt eldpost i lumpen. Somnade på alla poster, om så i värnet, inga undantag. Som eldpost vaknade jag lagom tills att kaminelden slocknat och det var dax för nästa krake att vakta elden. Den stackaren fick alltid kämpa igång elden på nytt. Jag slapp senare att sitta eldvakt. 😄

Det märkliga är att jag somnar hur lätt som helst där man inte bör... och likaså på flyg, i taxi, i kontorsstolen, på konferenser... har t.o.m somnat bakom ratten. Men jag kan f-n inte somna när jag går och lägger mig. 🙁

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Nej, det har aldrig hänt! Däremot somnade jag en gång när jag promenerade till skolan då jag skulle ha en tenta! Ändå skrev jag högsta betyg när jag väl var där... Jag hade varit uppe länge och läst.

Behöver det tilläggas att jag föll ihop när jag somnade?

:rolleyes:

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Jo, i föreläsningssalar har det liksom nästan aldrig varit nåt större problem att somna (om det inte är för trångt för mina långa ben). Så jo visst har jag somnat på jobbet, senast på en konferens för nån månad sedan, fast den salen var på gränsen när det gäller benutrymme så jag nickade bara till lite kort...

Har annars väldigt svårt att somna sittande.

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Hej!

Jag brukar aldrig somna på föreläsningar, men väl på bio eftersom det då är film normalt, vilket inte intresserar mig.

Ja, eternal, jag har sett George somna på sitt arbete, t.ex. under skrivbordet väl?

😎

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Hej!

Jag brukar aldrig somna på föreläsningar, men väl på bio eftersom det då är film normalt, vilket inte intresserar mig.

Ja, eternal, jag har sett George somna på sitt arbete, t.ex. under skrivbordet väl?

😎

:musik

Precis... Det är rätt kul.

Link to comment
Dela på andra sajter

jag såg på outsiders för inte så länge sedan där det var en tjej som led av en sjukdom som gjorde att hon kunde somna var som helst, när som helst. eftersom det kunde bli problem i skolan när en lärare såg det så lärde hon sej att sova med öppna ögon, men eftersom inte antecknade något så lärde hon sej att sova med öppna ögon samtidigt som hon kladdade på ett papper med pennan. han kunde även gå och sova och vaknade inte förrän hon stötte på något konstigt, typ en tröskel eller liknande. det var hur skumt som helst.

jag har aldrig sovit på jobbet och sover inte så mycket hemma heller - vílket slöseri med tid! en kompis rekommenderade dock (om man har eget kontor utan fönster där folk kan se in och med en dörr som öppnas innåt). man sprider helt enkelt ut lite gem eller liknande i närheten och lägger sej ner för att sova med dörren stängd. när någon öppnar dörren stöter den till dej och du vaknar upp och börjar låtsas plocka upp de "tappade" gemen.

~ f

Link to comment
Dela på andra sajter

Kul tråd...

- När jag var 17 somnade jag i kyrkan, min far fick väcka mej för jag snarkade... Det låter kanske inte så farligt, men lägg där till att min far är Präst och höll i hela partajet... 😄

Att sova på jobbet funkar ju ganska bra om man har en nyckelknippa i handen som trillar ner om man somnar för djupt... 😄

Om man nu har som mål att inte bli upptäckt... :rolleyes:

Link to comment
Dela på andra sajter

musik (oregistrerad)

Alltså, detta är ju riktigt allvarligt ju! Tänk er sovande piloter, lokförare, taxchaufförer, kirurger, brevbärare, fotbollsspelare...

Kan få katastrofala följder ju! Krascher, fel post, fel på tipset eller nytt huvud när man skulle ta bort blinda tarmen.

jejje: Jag sympatigår på bio. Men nu var det 2 år sen.

😏

:musik

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...